nagelbijten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:28

Ik beet ook altijd, tot bloedens aan toe, echt geen gezicht.
van alles geprobeerd: bite-ex, kunstnagels, peper tot zelfs pleisters aan toe, maar niets hielp.
Uiteindelijk ben ik mijn nagels gaan lakken en ondanks dat de stompjes er niet uitzagen, vond ik het mooi en nu bijt ik al zo'n 3 jaar niet meer.

Draag dagelijks nagellak en er is nauwelijks te zien dat ik "vroeger" zo'n ontiegelijke nagelbijter was. Alleen als ik mijn kale nagels zonder lak erop naast een niet-nagelbijter hou, zie je dat het halve maantje anders is.
Vind het zó ontzettend smerig als ik iemand anders het zie doen, kan me echt niet meer voorstellen dat ik ooit ook zo was, erger zelfs nog.

En bewijsje, dit zijn mijn nagels nu:
Klik

Dus: wilskracht omdat je ook lange nagels wilt en niet die gore stompjes en streng zijn op jezelf. Kauw de hele dag kauwgom (indien mogelijk) zodat je mond alvast bezig is, dan ben je minder geneigd op je nagels te gaan kluiven.
Echt... íédereen kan stoppen als het mij zelfs is gelukt :j.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:38

Yv_ schreef:
van alles geprobeerd: bite-ex, kunstnagels, peper tot zelfs pleisters aan toe, maar niets hielp.
Uiteindelijk ben ik mijn nagels gaan lakken en ondanks dat de stompjes er niet uitzagen, vond ik het mooi en nu bijt ik al zo'n 3 jaar niet meer.

Draag dagelijks nagellak en er is nauwelijks te zien dat ik "vroeger" zo'n ontiegelijke nagelbijter was. Alleen als ik mijn kale nagels zonder lak erop naast een niet-nagelbijter hou, zie je dat het halve maantje anders is.
Vind het zó ontzettend smerig als ik iemand anders het zie doen, kan me echt niet meer voorstellen dat ik ooit ook zo was, erger zelfs nog.

Klik

Dus: wilskracht omdat je ook lange nagels wilt en niet die gore stompjes en streng zijn op jezelf. Kauw de hele dag kauwgom (indien mogelijk) zodat je mond alvast bezig is, dan ben je minder geneigd op je nagels te gaan kluiven.

Wouw wat een mooie nagels heb je!
Allen lukt kauwgom niet, ik zit op de middelbare en daar wordt het niet echt gewaardeerd :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:42

Ik heb als kind jaren op mijn nagels gebeten. Ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp.
Tot mijn vriendinnetje gelnagels kreeg. Ik wilde ook van die prachtige lange nagels maar ik was 14 en dus te jong voor kunstnagels. Ik moest dus een paar jaar wachten of ik moest stoppen met bijten.
Ik heb sinds dat moment nooit meer gebeten.

De nagels zijn door het bijten erg slecht maar met de juiste verzorging komt dat echt goed.

Dit zijn mijn nagels nu. Aan mijn nagels is gelukkig niets te zien, ook als ik geen lak draag.

Afbeelding

Yv_

Re: nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:55

En zuurtjes of iets dergerlijks, TS? Kan me voorstellen dat kauwgom niet overal gewaardeerd wordt, maar een zuurtje moet imo geen problemen opleveren.. Of iets waar je even mee bezig bent zeg maar..

En thanks.. Zal het je niet aandoen om een foto op te zoeken van hoe mijn nagels hiervoor waren :'), maar geloof me.. íédereen kan het :j. Het kost alleen wel echt wilskracht.

Of een soort weddenschapje met jezelf afsluiten om iets wat je héél erg graag wilt. Bijvoorbeeld eerst een week niet bijten en dan beloon je jezelf met datgene (iets kleins natuurlijk). Als dat lukt, bouw je op naar een maand, 2 maanden, halfjaar etc.. Toch bijten = geen beloning voor jezelf.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:01

Yv_ schreef:
En zuurtjes of iets dergerlijks, TS? Kan me voorstellen dat kauwgom niet overal gewaardeerd wordt, maar een zuurtje moet imo geen problemen opleveren.. Of iets waar je even mee bezig bent zeg maar..

En thanks.. Zal het je niet aandoen om een foto op te zoeken van hoe mijn nagels hiervoor waren :'), maar geloof me.. íédereen kan het :j. Het kost alleen wel echt wilskracht.

Of een soort weddenschapje met jezelf afsluiten om iets wat je héél erg graag wilt. Bijvoorbeeld eerst een week niet bijten en dan beloon je jezelf met datgene (iets kleins natuurlijk). Als dat lukt, bouw je op naar een maand, 2 maanden, halfjaar etc.. Toch bijten = geen beloning voor jezelf.

Ik kan hoestsnoepjes meenemen, en dan zeg ik dat ik keelpijn heb :)
Dat is ook een goed idee, alleen ik weet niet wat :')

Ik kan niet iedereen terug sturen, maar ik heb alles doorgelezen, heel erg bedankt!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:02

Apacheshadow schreef:
Hier ook al iemand die vanalles heeft geprobeerd.
Momenteel knip ik ze zo kort af dat er niets meer overblijft om
grip op te krijgen als ik de probeer te bijten.

Zo blijven ze mooier. Ik moet het elke week weer opnieuw knippen
anders worden ze te lang en ga ik weer bijten.

Knippen is ook een sport van mij, net zo "fijn" als nagelbijten, maar mij helpt het helaas niet om niet te bijten. Er kan altijd nog wat vanaf..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:02

Tazzey schreef:
Ik heb als kind jaren op mijn nagels gebeten. Ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp.
Tot mijn vriendinnetje gelnagels kreeg. Ik wilde ook van die prachtige lange nagels maar ik was 14 en dus te jong voor kunstnagels. Ik moest dus een paar jaar wachten of ik moest stoppen met bijten.
Ik heb sinds dat moment nooit meer gebeten.

De nagels zijn door het bijten erg slecht maar met de juiste verzorging komt dat echt goed.

Dit zijn mijn nagels nu. Aan mijn nagels is gelukkig niets te zien, ook als ik geen lak draag.

[ Afbeelding ]

Oh wouw! Mooie nagels! En dat geel past hrel mooi bij je hand zeg ;)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:03

Sem_ schreef:
Apacheshadow schreef:
Hier ook al iemand die vanalles heeft geprobeerd.
Momenteel knip ik ze zo kort af dat er niets meer overblijft om
grip op te krijgen als ik de probeer te bijten.

Zo blijven ze mooier. Ik moet het elke week weer opnieuw knippen
anders worden ze te lang en ga ik weer bijten.

Knippen is ook een sport van mij, net zo "fijn" als nagelbijten, maar mij helpt het helaas niet om niet te bijten. Er kan altijd nog wat vanaf..

Idd dat is echt lastig!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:06

Als kind ook heel lang op mn nagels gebeten, en er tot bloedens toe aftrekken...

Uiteindelijk vanaf gekomen met nagels lakken en het zonde vinden dat ze zo lelijk kort waren.
In eerste instantie werden mn nagels niet lang en waren ze breekbaar, maar na een paar jaar werden mijn nagels langer en harder. Nu kan ik ze niet eens meer afbijten al zou ik het willen. Ze zijn gewoon te hard :)

Maar volhardendheid is wel een belangrijke stap. Houd vol, want uiteindelijk wordt je beloond met mooie nagels :j

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:11

Yv_ schreef:

Klik

Die zijn mooi!

Dat over het bloeden klinkt bekend. Soms blijven er van die kleine stukjes over die ik niet weg kan bijten en daar irriteer ik me dan aan. Dan haal ik ze weg met een passer waardoor het vaak gaat bloeden omdat ik te diep prik :=.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:51

Je bent nu nog jong, dus probeer er echt vanaf te komen. Als je nagels bijt, bint je vaak door je hyponichium (flinterdun vliesje tussen je nagel en je nagelbed) kapot. Daardoor komt het nagelbed open te liggen en heb je kans op infecties en ontstekingen.
Daarnaast zit het nagelbed vól met zenuw uiteinden, die super gevoelig zijn, daarom ligt de nagelplaat er ook overheen, om deze te beschermen, en daarom doet het ook zo verrot zeer als een nagel "in het leven" afbreekt of in scheurt.
Bij een bloot liggend nagelbed gaat ons lichaam in actie komen om de zenuw uiteinden te beschermen. Gevolg: de huid wordt dikker en ruwer, je krijgt een verhoging (nagelbed komt hoger te liggen dan de nog aanwezige nagel) en de vingertoppen worden breder.
Een klant van mij heeft vroeger extreem gebeten. Haar nagel is aardig hersteld, maar de vorm van het nagelbed is niets meer aan te doen.

Ik hoop je met deze uitleg een inzicht te kunnen geven dat nagel bijten echt blijvende schade kan geven. Misschien helpt het.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:22

LadyMadonna schreef:
Je bent nu nog jong, dus probeer er echt vanaf te komen. Als je nagels bijt, bint je vaak door je hyponichium (flinterdun vliesje tussen je nagel en je nagelbed) kapot. Daardoor komt het nagelbed open te liggen en heb je kans op infecties en ontstekingen.
Daarnaast zit het nagelbed vól met zenuw uiteinden, die super gevoelig zijn, daarom ligt de nagelplaat er ook overheen, om deze te beschermen, en daarom doet het ook zo verrot zeer als een nagel "in het leven" afbreekt of in scheurt.
Bij een bloot liggend nagelbed gaat ons lichaam in actie komen om de zenuw uiteinden te beschermen. Gevolg: de huid wordt dikker en ruwer, je krijgt een verhoging (nagelbed komt hoger te liggen dan de nog aanwezige nagel) en de vingertoppen worden breder.
Een klant van mij heeft vroeger extreem gebeten. Haar nagel is aardig hersteld, maar de vorm van het nagelbed is niets meer aan te doen.

Ik hoop je met deze uitleg een inzicht te kunnen geven dat nagel bijten echt blijvende schade kan geven. Misschien helpt het.

Wow dat klinkt echt heftig..
Ik ga stoppen! Ik heb mezelf voorgenomen om te stoppen omdat ik heg vorige keer heel lang vol hield en het nu gewoon moet stoppen!
Heel erg bedankt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:47

Het is net stoppen met roken, het is geestelijk, zit tussen de oren.

ik heb biteX geprobeerd, pleisters, mosterd, niks hielp
toen 3 jaar lang hars gehad, dat ging super, alleen als je de hars dan laat verwijderen heb je echt slechte nagels die zwak zijn en snel scheuren -O-
En ik ben dus gevoelig voor haakjes :=

Dus ging ik weer bijten...elke keer heb ik wel wat geprobeerd en vaak met nepnagels, maar inmiddels de 35 gehaald en niet gestopt.

Totdat...ik besloot een eigen bedrijf te beginnen waar ik representatief moet zijn en mijn handen de hele tijd in beeld komen bij de klanten :oo
Toen ging de knop om bij mij en ben ik cold turky gestopt en heb ik inmiddels weer langere nagels. Mijn wijsvingers zijn zwak en willen nog niet echt,mijn pink en ringvinger al onwijs lang maar heb mijn nagels gewoon gelakt en hou het nu netjes bij met verzorgen en t komt vanzelf goed :j
Ik heb nu totaal geen behoefte meer omdat mijn motivatie vele malen groter is :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:52

Ik moet niet stressen en mag niet vervelen. Zit daarom vaak op mobiel als er niets te doen is.. Anders gaan mijn nagels eraan..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 10:52

puppy1128 schreef:
Ik moet niet stressen en mag niet vervelen. Zit daarom vaak op mobiel als er niets te doen is.. Anders gaan mijn nagels eraan..

Precies!
Maar ip mijn school moet de tas voorin de klas en kan je een rode kaart krijgen voor telefoon in je zak dus kan dat niet :(

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:04

Ik doe het ook. Kan me eigenlijk niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst mijn nagels heb geknipt. Ik ben er net achter gekomen dat ik het ook in mijn slaap doe.. Zodra ik vakantie heb gaat het best goed maar op school :n Ik kom er gewoon niet van af..

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:08

Ik heb het in een hypnose afgeleerd. Ik beet al nagel zolang ik me kon herinneren. We deden een hypnose voor algemene ontspanning en het verbeteren van functioneren en zelfbeeld. Sindsdien bijt ik geen nagels meer, ik kwam er pas achter toen ik merkte dat mijn nagels erg lang begonnen te worden.
Nu bijt ik nog wel eens 1 nagel er vanaf als ik veel stress heb, maar daar ben ik me dan bewust van en dat sta ik mezelf toe.