Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elenaMM77 schreef:verootje, volgens mij is dat de autorefractor test.. die is er al zeker zo'n 20 jaar of zo..
niet alleen voor kinderen die kaarten vernaggelen maar ook voor mensen bij wie de oogspieren de lens vlot en sterk corrigeren.. ik merkte daar nooit wat van (hoef mij niet te concentreren).. wel wordt ik ontiegelijk beroerd van zeer snel draaiende kermisatracties en pirouttes draaien.. immers je spieren zijn wel iets langzamer in scherpstellen dan de lenzen in je ogen.. kermisatracties zijn mij dan 'te snel af'.. verklaarde een hoop hier.
die test is een 'kastje' waarin je kijkt en op verschillende afstanden zie je een boompje of zo dat zich steeds verplaatst.. verder weg, dichterbij etc.
Gaf gewoon nergens antwoord op of antwoorden die niet klopten. Maar hier hoefde hij niks bij te zeggen. Gewoon zitten en het apparaat ging meten. verootjoo schreef:oh echt? Ik ken hem alleen omdat een zoontje van een kennis zo'n automatische test heeft gedaan omdat hij nooit serieus wilde doen bij een gewone testGaf gewoon nergens antwoord op of antwoorden die niet klopten. Maar hier hoefde hij niks bij te zeggen. Gewoon zitten en het apparaat ging meten.
moorcats schreef:Ik ben werkzaam bij Pearle. Je kan via onze website een afspraak maken bij een van de twee vestigingen van Pearle in Hoorn, kan je na school gelijk door. De opticien analyseert je klachten en doet een uitgebreide oogmeting. De uitkomst zet hij in een pasbril en daarmee kun je het verschil zien. Je hebt bij Pearle al een goede bril voor 59 euro, maar als je op school les krijgt vanaf een digibord en je wilt er ook straks mee gaan auto rijden bijvoorbeeld, is een ontspiegeld glas geen overbodige luxe (vanwege de reflectie) die brillen zijn er vanaf 99 euro. Als je aanvullend bent verzekerd krijg je vaak een vergoeding die direct voor jou wordt gedeclareerd.(zorgpas meenemen) Zoniet, misschien kunnen je ouders meehelpen? Goed zicht is belangrijk, een bril kan je helpen, nu vermoei je jezelf met ingespannen turen.
goedkope maar deskundige opticien.