Waar een goedkope vertebril kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:22

Ik ben werkzaam bij Pearle. Je kan via onze website een afspraak maken bij een van de twee vestigingen van Pearle in Hoorn, kan je na school gelijk door. De opticien analyseert je klachten en doet een uitgebreide oogmeting. De uitkomst zet hij in een pasbril en daarmee kun je het verschil zien. Je hebt bij Pearle al een goede bril voor 59 euro, maar als je op school les krijgt vanaf een digibord en je wilt er ook straks mee gaan auto rijden bijvoorbeeld, is een ontspiegeld glas geen overbodige luxe (vanwege de reflectie) die brillen zijn er vanaf 99 euro. Als je aanvullend bent verzekerd krijg je vaak een vergoeding die direct voor jou wordt gedeclareerd.(zorgpas meenemen) Zoniet, misschien kunnen je ouders meehelpen? Goed zicht is belangrijk, een bril kan je helpen, nu vermoei je jezelf met ingespannen turen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:24

elenaMM77 schreef:
verootje, volgens mij is dat de autorefractor test.. die is er al zeker zo'n 20 jaar of zo..

niet alleen voor kinderen die kaarten vernaggelen maar ook voor mensen bij wie de oogspieren de lens vlot en sterk corrigeren.. ik merkte daar nooit wat van (hoef mij niet te concentreren).. wel wordt ik ontiegelijk beroerd van zeer snel draaiende kermisatracties en pirouttes draaien.. immers je spieren zijn wel iets langzamer in scherpstellen dan de lenzen in je ogen.. kermisatracties zijn mij dan 'te snel af'.. verklaarde een hoop hier.

die test is een 'kastje' waarin je kijkt en op verschillende afstanden zie je een boompje of zo dat zich steeds verplaatst.. verder weg, dichterbij etc.

oh echt? Ik ken hem alleen omdat een zoontje van een kennis zo'n automatische test heeft gedaan omdat hij nooit serieus wilde doen bij een gewone test :') Gaf gewoon nergens antwoord op of antwoorden die niet klopten. Maar hier hoefde hij niks bij te zeggen. Gewoon zitten en het apparaat ging meten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:27

verootjoo schreef:
oh echt? Ik ken hem alleen omdat een zoontje van een kennis zo'n automatische test heeft gedaan omdat hij nooit serieus wilde doen bij een gewone test :') Gaf gewoon nergens antwoord op of antwoorden die niet klopten. Maar hier hoefde hij niks bij te zeggen. Gewoon zitten en het apparaat ging meten.

lol, dat vind ik dan wel weer humor.. meneer had geen zin in een brilletje blijkbaar?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:42

moorcats schreef:
Ik ben werkzaam bij Pearle. Je kan via onze website een afspraak maken bij een van de twee vestigingen van Pearle in Hoorn, kan je na school gelijk door. De opticien analyseert je klachten en doet een uitgebreide oogmeting. De uitkomst zet hij in een pasbril en daarmee kun je het verschil zien. Je hebt bij Pearle al een goede bril voor 59 euro, maar als je op school les krijgt vanaf een digibord en je wilt er ook straks mee gaan auto rijden bijvoorbeeld, is een ontspiegeld glas geen overbodige luxe (vanwege de reflectie) die brillen zijn er vanaf 99 euro. Als je aanvullend bent verzekerd krijg je vaak een vergoeding die direct voor jou wordt gedeclareerd.(zorgpas meenemen) Zoniet, misschien kunnen je ouders meehelpen? Goed zicht is belangrijk, een bril kan je helpen, nu vermoei je jezelf met ingespannen turen.

Dank je wel voor je bericht! Zn test, is die gratis of moet je daar ook voor betalen? Hoelang duurt zn test? Bij de hans anders stond ik met 5 min weer buiten (tot 2 x aan toe). Anders kan ik misschien een afspraak maken als ik een tussenuur heb.

moorcats

Re: Waar een goedkope vertebril kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:00

De test is gratis, duurt ongeveer 20 minuten. Als je eerder bij Hans met 5 minuten al buiten stond hebben ze waarschijnlijk alleen de autorefractormeting gedaan, die is niet altijd accuraat, want reageert juist op accomodatie van de oogspieren en als die al constant aangespannen zijn krijg je een onjuiste autorefracorwaarde. Een goede! opticien kan tijdens de oogmeting die oogspiertjes tot ontspanning brengen. (Heel soms kan dit alleen bereikt worden door een optometrist die de ogen dan druppelt om de spiertjes te laten ontspannen. Dit kan ook in Hoorn. Maar is dan niet gratis) Succes!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:38

Hier ook sinds een paar weken een bril. Merkte zeker met auto rijden dat ik mij niet kon concentreren op de weg en andere weg gebruikers, niet veilig dus.. Dus het was weer tijd voor een testje. 3 jaar terug ook getest en had toen beide ogen -0,25, was toen nog niet bril waardig. Nu beide ogen -0,75 en een cilinderafwijking. In eerste instantie een bril genomen voor alleen autorijden, tv kijken en dat soort dingen maar eigenlijk heb ik hem nu de hele dag op, omdat ik merk dat dat gewoon veel fijner kijkt. Minder last van hoofdpijn, moeheid en kan me veel beter concentreren op dingen met bril.

Ik heb zelf voor mijn bril maar €49 hoeven te betalen. Er was een actie en kreeg geld terug van de verzekering dus dat was mooi meegenomen. Maar ik zou zeker niet besparen op een bril. Het is zoveel fijner als je gewoon weer goed kan zien.

Zie dat je hier boven al fijne tips hebt gekregen. Succes!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 12:25

Ik heb een afspraak gemaakt bij pearle. Dinsdag zal ik hopelijk meer weten! Iedereen bedankt voor het mee denken en de tips en ervaringen! Ij zal dinsdag een update plaatsen met wat er is uitgekomen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:58

Ik herken mij heel erg in jou klachten.
Heb ze zelf ook gehad. Heb mijn ogen bij een goede opticien laten testen.
Kwam uit dat ik een prisma heb in mijn linker oog. (Onzichtbaar scheel kijken)
Heb de bril vooral op met lezen computeren e.d.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:41

Ben bij pearle geweest. Ik heb goede ogen met eigenlijk weinig afwijkingen. Ik heb gewoon veel moeite met scherp stellen waardoor ik hier dus last van krijg. Hebben heel wat tests gedaan, en advies is om een +0.5 bril te kopen die mijn verlichting kan geven zeg maar met het scherp stellen. Het kijken makkelijker maken.

Weet iemand waar je gewoon een ''goedkope'' bril kan kopen met die sterkte? Want kan alleen +1 vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:23

Bij brillen24 kun je al vanaf +0,25 bestellen. Maar +0,5 is voor dichtbij, niet voor veraf, toch?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 15:17

8nnemiek schreef:
Bij brillen24 kun je al vanaf +0,25 bestellen. Maar +0,5 is voor dichtbij, niet voor veraf, toch?

Ja klopt. Heb nog nagevraagt. Maar door de testen kwam uit dat ik met + beter/scherper zag dan met min.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:25

Eyes + More :) goedkope maar deskundige opticien.
En ze hebben ook nog eens mooie kortingen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:22

Ik ben trouwens heel tevreden over pearle. De test voeren ze goed uit en geven goede informatie! Zeker een aanrader!