Wie kan mij helpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:57

En oxcycodon? Daar liep mijn vriend op.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 12:11

Oxycodon kan ik niet tegen :'(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:14

unbelievable schreef:
Kan ook te maken hebben dat je bekken scheef staat, of je SI gewricht.
Osteopaat of orthomanuele arts kunnen uitkomst bieden!

Altijd eerst een MRI laten maken bij een bekkenbreuk voordat je het recht laat zetten.
Het is zeer aannemelijk dat de breuk in het bekken scheef aan elkaar is gegroeid en/of er schade is aan het SIgewricht.
Dan is het zelfs gevaarlijk om het zomaar recht te laten zetten.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:05

Brainless schreef:
unbelievable schreef:
Kan ook te maken hebben dat je bekken scheef staat, of je SI gewricht.
Osteopaat of orthomanuele arts kunnen uitkomst bieden!

Altijd eerst een MRI laten maken bij een bekkenbreuk voordat je het recht laat zetten.
Het is zeer aannemelijk dat de breuk in het bekken scheef aan elkaar is gegroeid en/of er schade is aan het SIgewricht.
Dan is het zelfs gevaarlijk om het zomaar recht te laten zetten.

Als je geen goedkope kwakzalver hebt, zullen ze het nooit zo maar uit het niets rechtzetten! Een ortho manueel arts heeft vaak ingang tot goed ziekenhuis en kan met voorrang je doorsturen....

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:46

Ik mag volgende week woensdag naar de rugpoli,
eerst een MRI
Dan een Neuroloog
Dan een behandelend arts
Dan een mechanisch consult.

Alles in 1 dag...
Ben benieuwd

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:10

Niet meer gaan voetballen..... en helaas stoppen met "serieus" paard rijden......
Weet niet jong/oud je bent, maar je hebt maar 1 rug/bekken !
Hoe erg het ook is, je moet de risico's met zo'n medische geschiedenis gaan beperken.
(dus ook niet springen met een elastiek aan je enkels)

Of je moet in een rolstoel willen eindigen vóór je oud en bejaard bent.
En nee, dan bedoel ik niet alleen het risico om van je paard te vallen, ik weet dat je ook onder een auto terecht kan komen e.d. en ook weet ik hoe moeilijk het is om dingen te laten die héél erg leuk zijn.

Maar wat denk je van slijtage van je gekneusde/ gebroken ledematen.... dat wordt steeds brozer en is zo weer kapot. Daar hoef je niet eens voor te vallen.

Altijd pijn hebben, niet lang kunnen zitten, staan of lopen, niet meer kunnen doen wat je leuk vind, niet meer auto rijden, in een rolstoel zitten bij langere afstanden, medicijnen die je organen naar de knoppen helpen, afhankelijk zijn van mensen om je heen...

Het is misschien "doem" denken, maar bij zulke klachten, dichterbij dan je denkt als je niet voorzichtig doet.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 12:35

WendyLotte schreef:
Niet meer gaan voetballen..... en helaas stoppen met "serieus" paard rijden......
Weet niet jong/oud je bent, maar je hebt maar 1 rug/bekken !
Hoe erg het ook is, je moet de risico's met zo'n medische geschiedenis gaan beperken.
(dus ook niet springen met een elastiek aan je enkels)

Of je moet in een rolstoel willen eindigen vóór je oud en bejaard bent.
En nee, dan bedoel ik niet alleen het risico om van je paard te vallen, ik weet dat je ook onder een auto terecht kan komen e.d. en ook weet ik hoe moeilijk het is om dingen te laten die héél erg leuk zijn.

Maar wat denk je van slijtage van je gekneusde/ gebroken ledematen.... dat wordt steeds brozer en is zo weer kapot. Daar hoef je niet eens voor te vallen.

Altijd pijn hebben, niet lang kunnen zitten, staan of lopen, niet meer kunnen doen wat je leuk vind, niet meer auto rijden, in een rolstoel zitten bij langere afstanden, medicijnen die je organen naar de knoppen helpen, afhankelijk zijn van mensen om je heen...

Het is misschien "doem" denken, maar bij zulke klachten, dichterbij dan je denkt als je niet voorzichtig doet.

Nou uhh.. zullen we eerst eens afwachten wat het daadwerkelijk is?
Anders kan ik net zo goed overal mee stoppen, paardrijden wat ik al maar 3 keer pw doe, Werken waarbij ik veel loop want dan gaan mn heupen slijten en mn benen, Auto rijden want er is een kans dat ik een ongeluk krijg en het allemaal nog erger wordt.
Als ik alles moet gaan laten omdat er een risico bestaat dat het erger wordt, dan wordt ik liever helemaal niet bejaard...
Overal zit altijd een risico aan, dat betekend niet meteen dat je dan alles maar moet laten...
En geloof mij ik weet hoe het is om in een rolstoel te zitten, altijd pijn te hebben, vaak moeten liggen, niet kunnen doen wat je leuk vind etc.

Je kan ook alles gewoon met mate doen en naar je lichaam luisteren, zo blijf je dingen doen die je leuk vind en beperk je de schade...

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:54

Hé Adrienne,
Je zou eens naar Henry Prins kunnen gaan in Delden.
Heb een dubbele hernia in mn rug en door mijn zwangerschap zat ook mijn bekken niet meer op zijn plek, kon zo goed als niets meer en lag meer op bed dan dat ik wat deed op een dag, laat staan paardrijden.
Ziekenhuis wilde me per direct opereren en de rugppoliartsen deden ook alsof ze de wijsheid in pacht hadden en wilde direct spuiten plaatsen. Mijn pijnplek bleek ruim 8 cm onder de hernia's te zitten en ik had een hele vreemde rare "klont" weefsel in mn rug zitten die op al mijn zenuwen zat te drukken.
Ben 3 keer bij Prins geweest en loop nu pijnvrij rond, geen last van de hernia's en die rare klont met weefsel is volledig weg.
Na 2 jaar weer met rijden begonnen en ja ik heb spierpijn omdat ik zolang niet op een paard heb gezeten maar mijn rug en bekken zijn compleet pijnvrij.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:12

Sterkte en beterschap!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:38

We zijn eruit!
Beide SI gewrichten ontstoken.
Nu tijdelijk oefeningen doen. Als er morgen geen kleine verbetering in zit dan alsnog spuiten erin. maar bij een kleine verbetering gaan we dit doorzetten en kan het waarschijnlijk zo over gaan...:D:D:D:D

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:10

Hoe is het nu met je TS? Hebben de oefeningen geholpen?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 09:58

Hele late reactie! haha...

Ja de oefeningen hielpen en ik loop weer goed. Als het goed is is alles opgelost.
Blijven hopen dat het goed gaat.