Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Focussed schreef:Ik heb ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk Asperger. Ik slaap er geen nacht minder om en ga ook zeker niet voor een officiële diagnose naar een arts. Die sticker die je opgeplakt krijgt verandert imo niks aan wie je bent en hoe je functioneert. Lekker doorgaan met je leven en maken wat je er van maken kunt.
Myour schreef:Ik denk dat iemand die in dezelfde situatie zit als jij sneller begrijpt waarom je het wilt laten onderzoeken. Ik liep zelf al 2,5 jaar rond met het idee dat ik asperger kon hebben maar het heeft best lang geduurd voor ik de stap daadwerkelijk nam. Thuis begrepen ze er weinig van waarom ik graag een antwoord wilde hebben, maar het heeft mij veel rust gebracht, een antwoord op vragen waar ik al jaren mee liep. Het is idd geen oplossing en je wordt er niemand anders van, dat is waar. Maar als jij graag dat antwoord wilt hebben dan moet je het gewoon laten onderzoeken. Heeft helemaal niets te maken met n etiket

Sem_ schreef:Het kan ook de andere kant op werken.. Hoeveel mensen ik tegenwoordig wel niet hoor "ik kan dit niet
want ik heb ...". Het kan ook als een excuus gaan werken, als iets om je achter te verschuilen.
Sem_ schreef:Het kan ook de andere kant op werken.. Hoeveel mensen ik tegenwoordig wel niet hoor "ik kan dit niet
want ik heb ...". Het kan ook als een excuus gaan werken, als iets om je achter te verschuilen.
heidy_wilco schreef:Zo kan ik heel erg opgaan in bepaalde interesses, zoals Geschiedenis en Paarden. Vind ik het heel moeilijk om een gesprek aan de gang te houden en praat ik niet graag over emotionele en persoonlijke dingen, weet ik vaak niet hoe ik moet reageren op gebeurtenissen, heb ik behoefte aan een bepaalde structuur (hoewel ik wel kan tegen een verandering vooraf), houd ik niet van drukke omgevingen, heb ik een normale taalontwikkeling (maar ik kan dus wel tussen de regeltjes lezen en bijvoorbeeld sarcasme begrijpen) en nog wat dingen. Wel kan ik bijvoorbeeld goed lichaamstaal lezen en mensen in de ogen kijken als ik met ze praat.
[...]
Als iets mislukt, waarvan een deel waarschijnlijk ligt aan het moeilijk vinden om zonder lijstje te werken, wordt ik heel erg onzeker en ga ik nog meer fouten maken etc. Ook kan ik gewoon hele onhandige dingen zeggen zonder dat ik het zo bedoel.
lieveli schreef:Ik denk dat je je gek laat maken. Iedereen heeft wel autistische trekjes.