Tips tegen pluishaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:06

Ik vind de nieuwe lijn van Dove heel fijn! De Dove Pure Care Sublime Oil lijn, ik gebruik de shampoo,
conditioner én de olie en het werkt voor mij heel goed tegen pluis. :j De olie maakt mijn haar ook
zeker niet vet (het is ook een dry oil).
Deze: http://www.beautylab.nl/dove-pure-care- ... il-review/ :D

Stijltang zou ik zeker niet aan beginnen en al helemaal niet flink heet want uiteindelijk wordt het
daar alleen maar droger en brozer van en dus uiteindelijk nog pluiziger (ik spreek uit ervaring).

Britt_Sisi

Re: Tips tegen pluishaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:39

[
Corelli schreef:
Als ik het goed begrijp heb je niet persé droog haar, maar is je haar afgebroken en steken de korte haren nu uit?

Ja en het is heel droog.. Vooral de onderkant (en nee geen dode punten haha! Maar echt halverwegen mijn haar wordt het droog)
eenitraM schreef:
Gebruik je een warmteding om je haar te stylen ts?

Soms als ik snel weg moet een fohn om het te drogen
LidyK97 schreef:
Enige wat helpt om mijn haar te temmen is toch echt de stijltang. En flink heet.. Weet niet of dat voor jou de oplossing is omdat het al zo dun is.

Mijn haar is niet dun hoor! Ik had extreem dik haar en het is nogsteeds dik en veel alleen een stuk minder als eerst

Ik ga een paar van de hier genoemde middeltjes eens proberen! Kijken wat helpt! Gel of haarlak ga ik niet aan beginnen want dan kan ik iedere dag mijn haar gaan wassen waardoor de bovenkant sneller vet wordt haha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:42

Ik ben ook een pluisje als ik niks doe.

Was mijn haar met shampoo van Sebastian en gebruik daar ook de conditioner van.

Om daarna het pluis in bedwang te houden gebruik ik een potion 9 van Sebastian.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:44

biosilk! Ik smeer het wel alleen in de onderkant van m'n haar omdat het er anders vet uit gaat zien, maar voor de rest ben ik heel tevreden :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:46

Biosilk heb ik ook als laatste redmiddel voor bad hair days.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:48

Detangler and shne van Cowboy Magic.
Klinkt gek, maar doen best veel mensen. Heb zelfs een kapsterin de winkel die het koopt!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:48

Haarolie :) bwn onwijs tevreden over loreal proffesional lijn.. Niet op je hoofd helemaal doen, word je haar heel futloos van en bij mij wonder middel haarlak op borstel spuitwn en doorheen kammen

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:52

Lush R&B <3

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:55

friesam schreef:
cocos olie/vet gewoon bij de supermarkt waar je ook eten in kan bakken.

Dit dus. Na het douchen beetje op je handen doen en door je haar heen. Geen pluis meer :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:43

Potion9 van Sebastian is inderdaad heel fijn spul!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:15

Collie2008 schreef:
- Liefst 100% natuurlijk producten gebruiken. Arganolie of de eerder genoemde kokosboter (geen echte boter, maar hard vet, zonder geur, kleur etc)
- Douchen met lauw water (dus absoluut niet te warm!)
- Je haar niet drogen, maar uitknijpen en in een handdoek wikkelen en zo deppen en laten indrogen (al helemaal niet föhnen)
- Je hoofdhuid met de vingertoppen incasseren met een paar druppeltjes olie/vet (om je hoofdhuid te voeden/versoepelen)
- Daarna goede leave in conditioneer gebruiken en als je je haar stilt geen alcoholhoudende producten

Liever wassen met sulfaat vrij, alcohol vrij en parabeen vrije shampoo. 1 x wassen per week is genoeg, voor de rest uitspoelen met lauw water. liefst naspoelen met koud water.

Goed en gezond eten, goed drinken. 's nachts je haar losjes met een grove elastiek /band boven op je hoofd als een 'ananas' zetten om je haar te ontzien als je in bed ligt. Overdag liever je haar vastzetten met een klopje dan een strakke elastiek eromheen.

1 x per week (of vaker) een goed maskertje gebruiken

Curly girl? (het klinkt herkenbaar, vandaar. Maar methode zelf uitgetest en absoluut goedgekeurd!)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:24

Hahaha, ja! heb krullend, fijn, veel en heel droog haar. Prachtige bos krullen als het goed zit, maar een droge pluizebol als ik het niet goed verzorg.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:39

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:30

de olie van syoss werkt erg goed :) ong 9 euro en bij iedere drogisterij te kopen! vooral onderin je haar spuiten. Het pluist niet, wordt zacht en glanzend en het ruikt ook nog super lekker:P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:41