bedrijfsarts vraagje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:44

Als een advertentie je aanspreekt en je weet van jezelf dat je het ook aan zou kunnen, zou ik wel reageren ondanks dat je aan 1 van de eisen niet voldoet!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:45

Als jij ziek ben meld je je ziek punt. Dat is geen discussie maar een feit. Ziek is ziek, of je nou half dood in bed ligt of griep hebt die mee valt, ziek is ziek. Hun bepalen niet voor jouw of jij ziek bent, dat voel jij aan.

Petpa

Re: bedrijfsarts vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:46

TS, realiseer je je dat je werkgever via google op dit topic kan komen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:48

Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten als jij!
Ik heb er destijds ook een topic voor geopend.
Ik kreeg ook geen bedrijfsarts en moest eigen uren inleveren. Uiteindelijk heb ik me ziek gemeld en heeft dit geleid tot het niet verlengen van mijn contract.
Probeer eens contact op te nemen met de rechtsbijstand of het bureau voor rechtshulp. Zij kunnen je precies vertellen wat je wel en niet moet doen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:49

kentaro daar heb je een punt proberen kan altijd en wie weet.

Mioux, daar heb je gelijk in maar als zij je uren gaan innemen omdat zij niet willen dat jij de ziektewet in gaat dan bedenk je je wel.
Ik wil niet dat ze mijn uren innemen en daarom wil ik nu ook de bedrijfsarts spreken ook omdat de huisarts dit heeft gezegd. In principe heb ik gewoonweg te lang gewacht en te veel geslikt en nu begint de bom te barsten terwijl het eigenlijk al bijna te laat is.....

Maar ik ga nu wel doorzetten want anders weet ik niet wat er gaat gebeuren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:50

Ze mogen simpelweg je uren niet innemen als je ziek bent, zo werkt dat. Zoek rechtsbijstand op en laat dat woord ook vallen eventueel of de bond. Ze mogen niet als jij je ziek meld die uren innemen als vrij want je hebt geen vrij, je bent ziek.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:53

petpa dat realiseer ik me. maar op dit moment zit ik voor mijn gevoel aan de grond en stel hier een vraag over wat wel en niet mag. zodat ik een beetje weet wat mijn en hun recht is.
Zals ik al eerder zij tegen Claudia, ik heb altijd met plezier (15.5 jaar) gewerkt op het bedrijf maar nu ik echt iets mankeer komen de problemen en heb ik gewoon het gevoel alsof ik niet serieus genomen word.
Van de ziektewet is letterlijk tegen mij gezegd en ik wil de ziektewet ook niet in daarom wil ik dus ook naar een bedrijfsarts om te kijken wat voor opties ik heb.
Ik zeg niets wat niet waar is enwil gewoon weten wat mijn rechten zijn net als wat hun rechten zijn.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:00

Oke. Ik begrijp het.

Ik wilde alleen voorkomen dat je berichten door je werkgever gelezen kunnen worden.

15,5 jaar is een hele lange tijd. Bijzonder triest dat je nu in deze situatie komt. Heel veel sterkte en wijsheid!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:05

De ziektewet is voor mensen die door medische klachten hun werk niet meer kunnen doen. Volgens mij is de ziektewet er ook voor jou! De ziektewet gaat via het UWV, daar moet jou baas je wel aanmelden, maar dat kun je zelf ook even aankaarten. Als jij je ziek meld, zal er snel genoeg een arboarts contact met jou opnemen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:02

De werkgever mag helemaal niet zeggen dat er niks met je aan de hand is, dat mag alleen een dokter oftewel de arboarts. Heb je een rechtsbijstand of heb ik daar overheen gekeken?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:07

Mioux schreef:
Als jij ziek ben meld je je ziek punt. Dat is geen discussie maar een feit. Ziek is ziek, of je nou half dood in bed ligt of griep hebt die mee valt, ziek is ziek. Hun bepalen niet voor jouw of jij ziek bent, dat voel jij aan.

Je wilt niet weten hoever sommige bazen gaan. Weet ik uit eigen ervaring.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:13

weet je wat ik denk? Dat ze heel banketstaaf gezegd van jou afwillen en op deze manier hopen dat je zelf weggaat zodat het hun geen geld kost. Ziekmelden! In samenspraak met je huisarts zodat je daar op terug kan vallen. Niet met je laten sollen hoor!!!!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:29

Rytir ik heb geen rechtsbijstand wel lid van de vakbond.
Bliver dat gevoel heb ik oktober al zeggen ze van niet. Maar als het niet zo is waarom werken ze dan niet gewoon mee en geven ze mij de gegevens van de bedrijfsarts? Daar zijn we allemaal meer bij gebaat lijkt mij want op die manier kan ik hoogstwaarschijnlijk uit de ziektewet blijven en dat gaat niet lukken als ik er geen hulp bij krijg.

Ik wil wel ontslag nemen maar pas als ik en andere baan heb gevonden en zeker niet eerder.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:41

Hieronder een ander topic, daar zie je dat er meer bazen/leidinggevenden doen alsof ze boven de wet staan. Er komen meerdere meningen voorbij, maar lees de posts van veulen84, die haalt de wetgeving aan.

[STW] Ziekmelden bestaat niet meer?????

Ik denk wel dat je hier heel erg je poot stijf moet houden en sterk moet zijn omdat het bedrijf in zwaar weer zit en ik net als Bliver denk dat ze zo makkelijk en goedkoop mogelijk van een aantal mensen af willen.

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:53

Ik zou eens even contact opnemen met het UWV die weten wat je rechten en plichten zijn en of je misschien zonder je ziek te melden wat kunt.
Het lange termijn gevolg van ziekmelden in jouw situatie is arbeidsongeschiktheid en voor een bepaald percentage afgekeurd worden. En ik betwijfel of je dit moet willen.
Als je meer wilt weten mag je me een pb sturen, heb iets soortgelijks meegemaakt.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:00

Ik heb het gelezen en zoals ik het nu zit sta ik volledig in mijn recht.dus morgen maar eens kijken hoe het gesprek verloopt.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:01

Sudan, ik wil juist NIET de ziektewet in daarom wil ik er en bedrijfsarts bij hebben om te kijken wat de opties zijn en wat hij of zij voor mij betekenen kan

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:01

meisje2000 schreef:
Rytir ik heb geen rechtsbijstand wel lid van de vakbond.
Bliver dat gevoel heb ik oktober al zeggen ze van niet. Maar als het niet zo is waarom werken ze dan niet gewoon mee en geven ze mij de gegevens van de bedrijfsarts? Daar zijn we allemaal meer bij gebaat lijkt mij want op die manier kan ik hoogstwaarschijnlijk uit de ziektewet blijven en dat gaat niet lukken als ik er geen hulp bij krijg.

Ik wil wel ontslag nemen maar pas als ik en andere baan heb gevonden en zeker niet eerder.

Omdat zo lang jij in de ziektewet zitten hun voor jou moeten betalen terwijl je niks oplevert.
Het makkelijkste voor hun is dat jij gewoon ontslag neemt zo snel mogelijk. Als jij je ziek meld zou jij bij wijze van spreken nog maanden op hun kosten ziek thuis kunnen zitten.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:02

Ik bedoel susanne

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:02

Bliver dat snap ik maar ik doe dit juist om uit de ziektewet te blijven

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:34

meisje2000 schreef:
Bliver dat snap ik maar ik doe dit juist om uit de ziektewet te blijven

Ja maar misschien moet je dat niet willen! Kies eens voor jezelf! Je zegt zelf soms amper te kunnen lopen en staan en je huisarts zegt dat je bijna een burn out hebt. Dan vraag ik me af waar ben je in godsnaam mee bezig? Meld je ziek en zorg voor jezelf!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:53

En ontslag nemen? Dat likt me een heel slecht idee. Dan heb je nergens geen recht meer op! Geen ww, geen ziektewetuitkering.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:54

Amaryllis schreef:
En ontslag nemen? Dat likt me een heel slecht idee. Dan heb je nergens geen recht meer op! Geen ww, geen ziektewetuitkering.

Dat moet ze zeker niet doen in deze situatie! Eerst gezond worden en dan een andere baan

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:57

bliver schreef:
Amaryllis schreef:

Dat moet ze zeker niet doen in deze situatie! Eerst gezond worden en dan een andere baan

Ja precies, dat bedoel ik ook. Je kan niet ziek aanhl het werk bij de huidige werkgever, maar ook zeker niet bij een nieuwe werkgever!!!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:21

Even voor de duidelijkheid ik neem geen ontslag hoor tenzij ik een andere baan heb waar ik beginnen kan maar anders dus echt niet......

Ik kan op zich wel bij een nieuwe werknemer aan de slag mits het maar niet het werk is wat ik nu doe en ik ben dus op zoek naar werk wat ik met mijn rug kan doen, dan zal ik me zelf ook een stuk beter voelen en zakt alles hopelijk ook af.