pmdd, extreme pms

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: pmdd, extreme pms

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:03

Dat mensen bij je komen om advies betekent niet dat jij perfect bent ;) Ook jij bent gewoon een mens die fouten kan maken. Iedereen maakt die en ja achteraf denk je vaak ben ik echt zo erg geweest? zo ben ik helemaal niet! Ik zou echt gewoon even met je huisarts in overleg gaan...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:07

Gelukkig snapt mijn vriend het, we hebben ook heel veel gepraat en geknuffeld.
Kon even goed mijn verhaal en emoties kwijt maar ik wil dit echt niet meer, ik richt zo enorm veel schade aan.
Dat is echt het laaste wat ik wil en ik heb z"n lieve vriend, dit is niet eerlijk.
Hij kan wel wat hebben hoor maar ook hij heeft enorm veel elende meegemaakt ( meer dan ik) en we willen samen een goede toekomst en ons verleden in ons voordeel laten werken, we weten hoe het niet moet en we weten wat we willen.

toch gaat de weg er naar toe niet zonder vallen en opstaan.
Tja je weet pas een oplossing als je een probleem hebt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:09

Je vriend snapt het mogelijk wel...maar je kinderen mogelijk niet, die zijn dadelijk eerder bang voor je als dat ze je snappen...

Heb je al een afspraak staan met je huisarts om te kijken hoe en wat ?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:10

Nee ik maak zeker fouten! Heel veel zelfs maar ik verbeter me zelf wel, stukje bij beetje... ik wil gelukkig zijn en in balans.

Door schande wordt men wijzer zeggen ze, ik doe in ieder geval mijn best.
ik voed 4 kinderen op en ik moet hun het goede voorbeeld geven.
Dat neem ik zeer serieus.
Ik ben trouwens 29.
Laatst bijgewerkt door xxStitchxx op 30-10-14 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:12

Kinderen zijn heel aanhankelijk naar mij toe, ik ben hun alles.
Het gaat ook allemaal prima, ik krijg enorm veel complimenten van de hulpverlening het is echt die 2 dagen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:13

Dat snap ik, maar als dit elke maand voorkomt ivm je menstruatie dan doet dat ook niet goed...

Nogmaals ik zou echt met je huisarts in overleg gaan... want ook "maar" die 2 dagen kan een hoop gebeuren en kinderen zien dat wel zoals je in je eerste post typt.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:15

Ja dat is ook indd mijn probleem, die stomme 2 dagen.
Ik ga het zeker overleggen met mij HA maar wil het wel homopatisch oplossen en goed naar mijn voeding kijken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:17

Dat kan je via je huisarts allemaal bespreken :). Die weet wel vaak t 1 en ander en kan vast ook homopatisch dingen adviseren en zeker je voeding kunnen ze je mee helpen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:20

Kan je vriend niet meer inspringen tijdens die dagen? Dat hij wat van je over neemt?
Kids laten overblijven op school, heb jij tijd voor je zelf.

Hopelijk weet je HA er raad mee, anders misschien met de psycholoog kijken naar mogelijkheden/struikelpunten?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:40

Heb je misschien eens aan acupuntuur gedacht? (baat het niet schaadt het niet)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:21

Ik heb ook pmdd, echt verschrikkelijk. Momenteel ben ik net bevallen en ik hoop dat het nog heel lang wegblijft, wat een opluchting was het om zwanger te zijn!
Het enige dat mij een beetje hielp was gezond eten en heel, heel veel sporten. Zo niet, dan was het drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:18

Ik heb het niet gediagnosticeerd, maar ik vrees dat ik behoorlijk aan het plaatje voldoe. Ik was niet alleen heel depressief, ik functioneerde ook gewoon niet meer. Werd extreem vergeetachtig (echt extreem) en had geen concentratie vermogen meer. Toen ik nog autorijlessen had moest ik het echt precies om mijn 'rode week' heen plannen, want mijn instructeur zat altijd zo van 'Ik snap echt helemaal niets van jou. De ene week rijd je de sterren van de hemel (na PMS :') ), en de andere week durf ik bijna niet naast je in te stappen ( tijdens mijn PMS)'
En als ik toetsweek had tijdens mijn PMS was ik hoe dan ook de sjaak want dan kon ik alles herkansen omdat mijn hersenen niet functioneerde.

Heel vervelend. ik heb er nu wat minder last van omdat ik niet heel veel aar school ga, maar het is aardig rot, want kan nog steeds behoorlijk in as en zak vinden, 2 van de 4 weken :=
Eten heeft bij mij wel heel veel invloed er op, zodra ik te weinig of te onregelmatig eet is het meteen dubbel feest zegmaar...

Anti-depressiva schijnen er bij te kunnen helpen..

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 19:40

Anti depressieva begin ik niet aan, ik kan er niet tegen en wil het gewoonweg niet in mijn lijf.
Dit is meer syptoom bestrijding.
Ik wil mezelf onder controle krijgen en mijn lijf en hoofd weer fit krijgen zodat ik hier op lange termijn veel meer aan heb.

Ik heb vandaag bij de natuur winkel een complete goede multivitamine gehaald en thee voor extra weerstand.

Ik sinds deze week een nieuw verzorg paard voor minimaal 2 dagen in de week en wil goed naar mijn voeding kijken.
Heb een psycholoog en super lieve vriend.

Ik zit al vanaf mijn 9e in de problemen dus al 20 jaar...is nu echt tijd voor de grote verandering.

nu heb ik de leeftijd dat ik er nog het beste uit kan halen voor de toekomst.

Bedankt voor alle tips, ga ik zeker wat mee doen :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:57

Heel veel succes!! Het gaat je vast en zeker lukken!!
Niet dat die rot pms in eens verdwenen zal zijn maar hopelijk verminderd het tzt naar "draagbaar"

Verzorgpaard, leuk! Geniet er lekker van

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:09

Wauw, dat is niet niks wat je hebt meegemaakt en zoal opnoemt zeg!! :( Erg begrijpelijk ook wel dat je het niet meer kan onderdrukken als je hormonen je nóg extra gefrustreerd maken. Dan komt hetgeen, wat je onbewust aan het verkroppen bent, eruit.

Ik heb het zelf ook zo extreem gehad, gelukkig geen dingen kapot gooien. Wel zelfmoord neigingen en niet meer wetend wat te doen met mezelf. De oplossing? Psycholoog, goed eetpatroon en véél sporten! :D