Van de dieet tip wist ik ook niet! Ikdrink best veel melk mischien moet ik daar dan mee minderen. En ik kan proberen een foto van mijn arm te maken, het is echt een ronde plek met eenp randje..
je plekken klinken bekend, de korst is echt ene randje en jeukt bij het leven maar wordt niet groter?
Probeer bewuster te denken waar de eczeem van verergerd of jeuk van komt. Terug denken wat je gegeten hebt. Vooral zo min mogelijk lotions met alcohol, parfum en heftige ingrediënten. Zo weet ik van mezelf dat ik geen smeersels met olijven, amandel of teveel olie kan hebben. Paardenmelk was ook geen optie Toen was m'n gezicht twee keer zo dik en kreeg ik enorme rode vlekken met witte builen...
hannah41
Geplaatst: 11-11-14 22:56
Femke(ll) schreef:
Hmm oke, ik ben absoluut geen fan van mijn dokter dus moet mezelf even over de grens duwen er misschien dan toch eens een bezoekje te brengen..
Even heel off topic, maar waarom ga je dan niet naar een andere huisarts?
Glossi
Geplaatst: 12-11-14 00:38
Volgens mij heet die roze shampoo Denorex? Ik heb het ook wel gebruikt. Maar er zit teer in dus niet aan te raden. Tenzij het echt niet anders kan maar teer is echt spul wat je niet vaak wil gebruiken. Wat het met je doet op langer termijn is niet bekend.
Ik gebruik altijd deze shampoo: http://www.johnbeerens.com/waterclouds- ... ampoo.html Wil de volgende keer active climbazole kopen. Wissel het af met een normale shampoo. Zodra ik merk dat mijn hoofdhuid weer begint te zeuren ga ik weer over op de relieve mild.
Wat Woogy zegt is is idd heel belangrijk, dat je je huid goed moet hydrateren. Ik had van de dermatoloog ook een vette zalf voor mijn hoofd mee gekregen. Niet zoals vaseline, veel minder dik. Zoals een dagcreme ongeveer maar wel vet. En dat smeer ik op hele droge plekjes. Verder ook een olie om iedere dag mee te douchen. Deze zorgt er voor dat er een soort van laagje achterblijft zodat een body lotion niet meer nodig is. Maar een body lotion is natuurlijk ook heel goed.
Heb ook een allergietest gedaan, dat was het eerste wat de dermatoloog mij liet doen. Daar was helaas niets uit gekomen. Werd helemaal vol geplakt met stickers Ik heb wel een lactose en gluten allergie/intolerantie. Waar bij mij het eczeem vandaan komt is een raadsel. Al denk ik zelf dat het bij mij vanuit de darmen komt. Zou er wel graag vanaf willen
Denorex heb ik ook nog kort gebruikt. Brandde m'n hoofd teveel en kreeg vooral heel veel hele kleine sneeuw schilfers Iemand anders zei ook al teershampoo is te heftig
Neon
Geplaatst: 13-11-14 09:33
Niet te laat voor het slapen gaan eten.. Dit wordt niet meer voldoende afgebroken waardoor het ergens tot uiting komt hij mij is 20.00 uur echt de grens... En het is meteen weer mis als ik s'avonds toch weer een zak chips open trek...Veel water drinken zodat je lichaam zich kan reinigen.
Daarnaast zijn de eiwitten van varkens voor mij een trigger... Dus bij mij is varkensvlees in eerste instantie geschrapt... En toen dat onvoldoende resultaat had (jeuk weg maar wel nog plekken) drop en zo ongeveer alle snoep (gelatine is van varken gemaakt...) en een hoop koekjes :'( weg... (je staat er echt verbaast van te kijken als je op gaat letten waar die zooi allemaal in zit...
Het duurde circa 28 dagen waarbij ik dus bovengenoemde dingen gedaan heb... En nu is het echt practisch weg... De jeuk was na een weekje al weg...
Heel bekend als ik alles moet blokken waar ik niet tegen kan, eet ik haast niets meer Melk, suiker, kleur en geurstoffen, varken en rund, ei, bonen, rijp fruit etc etc. Stuk voor stuk triggers voor huid problemen. Het is enkel zo dat bepaalde mensen er beter tegen kunnen dan anderen. Echt uitzoeken wat werkt dus
Monchou
Geplaatst: 05-01-16 13:52
Hoi. Ik plaats hier even een berichtje omdat ik echt binnen enkele weken van nooit eczeem gehd te hebben naar extreem rode plekken in mijn gezicht.
Morgen ga ik (weer) naar de dokter maar ik hoop dat zij me doorstuurt naar een allergoloog en me niet alleen weer wegstuurt met een nog sterker zalfje.