Constant voorhoofd- en bijholteontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: Constant voorhoofd- en bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:45

Heb je je neus en keelamandelen nog en zo ja hoe zijn die er onder?

Ps sorry als ik daar overheen gelezen had.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:06

Ja die heb ik nog! Kan het zijn dat de dokter die kan bekijken door in mn keel te kijken? Volgens mij zei ze een keer dat mn amandelen er goed uitzien.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:01

Ik vroeg dit meer omdat ik zelf ok constant ontstekingen had tot enorme pijn aan toe , maar mijn keelamandelen waren echt dik en chronisch ontstoken en nu ik ze kwijt ben gaat het beter. Normaal zie je ze zelf wel als ze ontstoken zijn. Ook heb ik allergieen voor oa huisstofmijt en onderdruk ik met hooikoorts tabletten doe ik dit niet slaat alles dicht bij me.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:45

Mloes schreef:
Ja? Ook steeds blaasontstekingen? Zou er dan een link zijn?

Ja, als klein kind al last van blaasontsteking en ontstekingen bij de holtes. Amandelen zijn er op 3/4 jarige leeftijd al uitgeknipt.. Maar beide zijn nooit overgegaan. Na de operatie aan de holtes merk ik dat mijn blaasontstekingen/krampen ook veel minder is. Normaal om de 2/3 maand. Nu al 5/6 maanden geleden!! :D heerlijk voelt het. Heb er nog nooit over na gedacht maar goh, wat toevallig dat veel mensen hier ook last van hebben. Toch een verband?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 08:57

Wat apart :D Ik heb een afwijkende vorm qua baarmoeder, uitleg van de uroloog was dat de nieren en de baarmoeder zich in hetzelfde stadium (als embryo) ontwikelen dus dat afwijkingen in nieren en baarmoeder vaak gepaard gaan. Wellicht ontwikkelen de holtes zich ook in die fase van het embryo? Wie weet hebben we nu iets baanbrekend ontdekt haha :')

Ben trouwens bij de huisarts geweest, advies was maar 2x per dag gaan sprayen met die spray. Dat wilde ik nu net niet :Y) Dus doorverwijzing gevraagd, vandaag naar de KNO-arts. Ben benieuwd. Als het niet anders is dan spray ik gewoon tot het voorjaar, prima. Maar ik wil dan wel zeker weten dat het niet anders op te lossen is.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:01

Nou, bij de KNO-arts geweest. Ze heeft met zo'n cameraatje in mijn neus gekeken (PIJN, zat echt te janken en ik ben echt niet zo'n aansteller :') ). Neus is giga opgezwollen, daarom kan het vocht van de holtes niet weg. Nu 6 weken antibiotica (alweeeer, ik kan niet leven zonder antibiotica volgens mij) en neusdruppels 2x daags ipv spray.
Ze heeft een kweek genomen, volgende week belafspraak voor de uitslag en over 6 weken terugkomen, kijken of het verbeterd. Volgende stap is Prednison *\o/* Heb ik weer. Nu dus maar heel hard hopen dat de AB en die druppels aanslaan.

Ik vroeg nog waarom het zo opgezwollen is, daar kon ze niet echt antwoord op geven. Het lijkt op een erge allergie maar dat is uitgesloten door de allergietest. Dus wat dan wel? Alsnog lekker veel troep slikken en druppelen helaas dus.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:20

Koemelk kan ook een oorzaak zijn. Ik ben bij een homeopaat/acupunctuur geweest en die is er heilig van overtuigd dat koemelk een boosdoener is. Het is sowieso slijmvormend.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:29

Ik gebruik weinig zuivel. Alleen plakje kaas per dag, en soms kwark.
Bioresonantietherapeut heeft daar ook op gecheckt, kwam niet naar voren.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:49

Dat een allergietest een negatief resultaat geeft wilt niet zeggen dat je nergens allergisch voor kunt zijn. Het kan zomaar zijn dat dat ene kleine eiwitje in je omgeving waar jij zo heftig op reageert niet lijkt op de eiwitten die in de test gebruikt zijn, en dus LIJK je geen allergie te hebben.

Ergens vooraan dit topic heb ik gelezen dat je klachten in mei begonnen zijn. En ergens verderop lees ik dat je in mei ook bent verhuisd. Nou volgens mij is dat dan wel heeeeeeel erg toevallig als dat niet met elkaar te maken heeft. Natuurlijk heb je er op vakantie ook last van gehad, die periode is natuurlijk te kort om weer klachtenvrij te zijn en er op die manier achter te komen dat je nieuwe omgeving misschien deze klachten veroorzaakt. Maar wellicht is het een idee om een tijd van huis te veranderen als dat mogelijk is?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:54

Daar heb ik zelf ook aan gedacht inderdaad.. Toch heb ik voor mijn gevoel al langer die hoofdpijn dan dat we hier wonen maar weet dat niet zeker.
Ik heb een promotie gemaakt, was zelf bang dat het daardoor kwam. Heb even gecheckt, dat was begin juni. Heb toen geconstateerd dat de hoofdpijn niets te maken had met promotie (dus stress haha), omdat het al hiervoor speelde. Maar of dat dan om 2 weken gaat of langer (half mei veruisd).. weet het echt niet meer. Ga nog even goed nadenken!

Ander huis.. zou niet weten waar ik naar toe kan haha! Maar wel goed om het eens vanuit daar te bekijken. Wat ook apart is, ik heb mn hele leven al last van beetje verstopte neus en zware ademhaling. In mei dus voor t eerst holteontsteking erbij, maar wie weet heb ik mn hele leven al een mini allergie.

@Taucha: wat kan je nog meer doen aan onderzoek naar allergie?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:34

Je zou kunnen proberen heeeeeel schoon te leven voor een paar weken. Als je parket/laminaat hebt dan elke dag nat dweilen bv. Alles waar stof op kan liggen goed nat afdoen. Meubels met een stoffen bekleding even in de garage zetten (en daar niet komen). Katten en honden even de deur uit, even niet bij het paard komen etc. etc.
Klinkt heel makkelijk, maar ik weet dat het dat niet is. Het beste kun je een overzicht maken wanneer je hieraan begint. Wat je elke dag doet, schoonmaakt en waarmee en dan wel een einddatum in zicht houden, zodat je weet dat het maar voor even is, dan is het namelijk wel vol te houden. Oh en vergeet niet op te schrijven wanneer je buiten de deur iets doet (visite/uitje)

Als dat na een paar weken totaal geen verbetering oplevert dan zou je eens kunnen gaan letten op je eten. Een dagboek bijhouden wat je eet en hoe je je van uur tot uur voelt. Kan ook gelijktijdig.

Als je dan nog geen aanknopingspunt hebt dan kun je al deze dingen wel alvast voorleggen aan de arts en een hele uitgebreide allergietest aanvragen. En even doorbijten als ie daar niet aan wilt, ze zijn er wel.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:47

Mloes schreef:
Ik gebruik weinig zuivel. Alleen plakje kaas per dag, en soms kwark.
Bioresonantietherapeut heeft daar ook op gecheckt, kwam niet naar voren.

Koemelk zit in heel veel dingen. Zelfs waar je het niet in verwacht.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 20:58

Taucha schreef:
Je zou kunnen proberen heeeeeel schoon te leven voor een paar weken. Als je parket/laminaat hebt dan elke dag nat dweilen bv. Alles waar stof op kan liggen goed nat afdoen. Meubels met een stoffen bekleding even in de garage zetten (en daar niet komen). Katten en honden even de deur uit, even niet bij het paard komen etc. etc.
Klinkt heel makkelijk, maar ik weet dat het dat niet is. Het beste kun je een overzicht maken wanneer je hieraan begint. Wat je elke dag doet, schoonmaakt en waarmee en dan wel een einddatum in zicht houden, zodat je weet dat het maar voor even is, dan is het namelijk wel vol te houden. Oh en vergeet niet op te schrijven wanneer je buiten de deur iets doet (visite/uitje)

Als dat na een paar weken totaal geen verbetering oplevert dan zou je eens kunnen gaan letten op je eten. Een dagboek bijhouden wat je eet en hoe je je van uur tot uur voelt. Kan ook gelijktijdig.

Als je dan nog geen aanknopingspunt hebt dan kun je al deze dingen wel alvast voorleggen aan de arts en een hele uitgebreide allergietest aanvragen. En even doorbijten als ie daar niet aan wilt, ze zijn er wel.

Pff, dat gaat gewoon echt niet.. We hebben een stoffen bank, echt met veeeel moeite boven gekregen (wonen op 2 hoog). Die gaan we niet weer 2 verdiepingen naar beneden sjouwen, en enige optie is dan ook opslag bij onze ouders (120 km verderop). En een tijd niet naar m'n paard kan ook niet, moet paar keer per week om te voeren in ieder geval. Maar je denkt aan huisstofmijt denk ik? Kan je zoiets ineens ontwikkelen? Wat ik al wel heb bedacht; sinds we hier wonen (half mei dus) zetten we onze natte was te drogen praktisch naast het bed. Dat doen we sinds een tijdje niet meer maar geen verbetering. Had gehoopt dat het zoiets simpels was misschien :')

Wat wel typisch is trouwens, ik heb zolang ik mij herinner (zeker al 15 jaar) een beetje een verstopte neus, praat wat nasaal, niet door de neus kunnen ademen, etc. Eigen theorie is dan weer dat ik m'n hele leven al ergens gevoelig voor ben, maar niet zo erg dat je echt klachten hebt. Door slechte weerstand is er een voorhoofdsholteontsteking bij gekomen, en daar kom ik nu dus niet van af. Maar ja, blijft weer gissen..

V.w.b. koemelk; ik ben dus bij een bioresonantietherapeut geweest, en ook nog bij een homeophaat die iets deed met m'n armen :') Duwen, en als ze m'n arm niet naar beneden kreeg was ik niet allergisch. Weet niet meer hoe zo'n arts heet. Maar daar kwam dus niks raars uit, bij beide artsen niet. Dus gluten of lactose of koemelk lijkt me niet.

Ik ga maar geregeld spoelen met zoutoplossing, 2x daags druppels en antibiotica en dan hoop ik op verbetering. Van huis switchen tijdelijk (hoe weet ik dan of dat waar ik wellicht allergisch voor ben zich ook niet in dat huis bevindt.. :Y) ) is misschien een optie voor daarnaar. Maar hoe ik dat ooit geregeld moet krijgen.. Moeilijk haha! Hopelijk waait het gewoon over.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:08

Nou hopen dat de medicijnen aanslaan. Wat een vervelende situatie zo :( Allergie kun je voor veel dingen hebben, lastig.. Ik weet verder niet wat je hieraan kunt doen, maar wil je in elk geval wel veel beterschap wensen! :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 11:16

Dank je :D Zo heel ernstig is het allemaal niet, gewoon heel vervelend en dat het zo lang duurt maakt het nog vervelender. De hoofdpijn is in ieder geval wel minder geloof ik de laatste dagen! Als ik daar maar vanaf ben kan ik er wel mee leven.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:04

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 15:14

Volgens mij noemde ze dat wel ja, neuspoliepen. Dat is toch gewoon zwelling in je neus?

Edit: behandeling komt ook overeen; eerst druppels en eventueel Prednison.

Medicijnen

Behandeling met een corticosteroïde-bevattende neusnevel of -druppels kan een duidelijke verkleining van de poliepen en een vermindering van de klachten geven. Het is in principe geen bezwaar deze medicijnen jarenlang te gebruiken. Men kan er echter niet vanuit gaan dat hiermee in alle gevallen de neuspoliepen verdwijnen. Corticosteroïden (bijvoorbeeld prednison) kunnen ook in tabletvorm of als injectie worden toegediend en geven vaak een opmerkelijke verbetering van de klachten. Deze toedieningsvorm van corticosteroïden mag vanwege de bijwerkingen slechts kortdurend zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:51

Hoi Mloes,
Als je op het natuurgeneeskundig erf rondkijkt, heb je denk ik meer aan iemand die gericht aan de gang gaat met het repareren van de barrières. Dat is de functie van het slijmvlies en als je al jarenlang chronisch verkouden bent geweest is die functie niet optimaal. Een en ander is "gewoon" te meten in de ontlasting (ook een huisarts zou het kunnen laten doen: sIgS meten, met de I van immuniteit) en als het meezit met goede darmbacterien te verhelpen. Soms zijn er nog extra orthomoleculaire zaken nodig om de barrièrefunctie te herstellen.
Beterschap! !

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 09:59

Dat heb ik al eens laten doen i.v.m. de blaasontstekingen. Kwam toen uit dat die waarde aan de lage kant was.
Naar aanleiding daarvan orthomoleculair arts bezocht, richting de 700 euro uitgegeven aan pilletjes en poedertjes en het heeft niets geholpen. Dus ben daar een beetje sceptisch over..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:20

Nog even een noot voor degenen die door blijven lopen met regelmatig ontstekingen in de holtes : heeft mijn moeder ook jaren gedaan en uiteindelijk een paar keer longontsteking van gekregen. Nu is ze astmatisch en heeft ze spijt dat ze nooit verder heeft gezocht naar een góede kno arts en diagnose.
Bleek bij haar een poliep te zijn en gebruikt nu ook nog flixonase
Beterschap allemaal!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:50

Mloes schreef:
Dat heb ik al eens laten doen i.v.m. de blaasontstekingen. Kwam toen uit dat die waarde aan de lage kant was.
Naar aanleiding daarvan orthomoleculair arts bezocht, richting de 700 euro uitgegeven aan pilletjes en poedertjes en het heeft niets geholpen. Dus ben daar een beetje sceptisch over..

Grrr....!!!
Verschrikkelijk!!!
(Terwijl het simpel te meten is en dus geen kwestie van "vertrouw maar op mij".)

En ondertussen: heel rot dat je nog steeds rondloopt met een serie nare kwalen!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 14:15

Die arts was er ook vol van overtuigd dat het ging werken, maar helaas.. Bij mij niet.
Ik kan wel eens via mijn huisarts die sIgS-waarde laten meten. Heb toen via darmklachten.nl ofzo dat onderzoek laten doen voor 70 euro geloof ik. Als de huisarts het wil doen, graaag :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:04

Er zijn wel huisartsen die dit laten meten - dit soort waardes bepalen is volstrekt reguliere, westerse wetenschap. (Al staat het net niet in het protocol dat de huisarts doorgaans volgt.)

De therapie dmv kruiden, prebiotica, probiotica etc is minder regulier, maar nog steeds westerse wetenschap. Mijn mevrouw had een heel verhaal van 'we gaan eerst dit doen, dan hoort er zus te gebeuren, etc.' (En het was niet gratis, maar beslist minder dan 700 euro voor nop. Detail: zij verkocht niets.)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 15:59

Mijn arts verkocht ook niks, maar pot X voor 45 euro, pot Y voor 60 euro. Consult voor 160 euro. Onderzoek voor 70 euro. En ik had voor 3 weken 5 potten nodig van ongeveer deze prijzen, dan schiet het wel op qua prijzen :')
Ik merkte wel verschil hoor uiteindelijk, maar dan vooral qua darmen. Alleen voor m'n blaas, waarvoor ik kwam, heeft het niks gedaan helaas.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:15

Eh - 3 weken?
Als gezegd: ik heb voor zowel de consulten als het lab als de potten minder betaald. Maar ik kreeg wel een verhaal met kop en staart. Dat het op een veel kortere termijn dan drie maanden geen resultaat oplevert. Dwz: als het meezit dan zijn je darmen/ darmflora beter op orde na laten we zeggen een maand, als gevolg daarvan komt er geleidelijk aan meer sIgA in je lymphevocht - en dat betekent dat je slijmvliezen (blaas, keel, holtes, noem maar op) geleidelijk aan de weg naar herstel in kunnen slaan.