Steken op de borst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Steken op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:43

Ik vind je hartslag wel aan de hoge kant, rook je ?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:57

Hoi TS, jouw lichamelijke klachten zijn voor mij erg herkenbaar.
Bij mij komt het zeer zeker bij stress vandaan en gek genoeg verlagen mijn hartslag en bloeddruk tijdens die 'aanvallen'.
Ik begin in extreme gevallen ook te trillen en dreig neer te gaan (gelukkig nog nooit gebeurt).
Ik voel mijn hart kloppen in bijvoorbeeld mijn handen of mijn hoofd, hij gaat dan ook tijdelijk even onregelmatig. (net als bij heftige schrik bijvoorbeeld!)
De pijn op de borstkas bij mij is alleen alsof er een olifant op is gaan zitten (hele heftige druk) en straalt vaak naar mijn linkerschouder/arm uit. Een enkele keer straalt het naar mijn rechter schouder/ arm.
Mijn schouder krijgt vrijwel elke keer een 'doof gevoel' in wanneer de pijn uitstraalt, alsof hij slaapt.

Wat ik in een dergelijke situatie probeer te doen is te blijven staan en ergens aan te gaan hangen (leunen op een bar bijvoorbeeld). Dan adem ik diep naar mijn buik toe (soms helpt het om je hand op je onderbuik te leggen en 'daarheen' te ademen) dit leverd minder belasting op mijn borstbeen en ribben en is een ontspanningsoefening.
Als ik ècht slap of flauw wordt moet ik wel gaan zitten of liggen, maar de situatie laat dit niet altijd toe. Terwijl je zit is het overigens lastiger naar de onderbuik te ademen, dus dat probeer ik echt te voorkomen.
Oppervlakkig ademen maakt het alleen maar erger! (Kan hyperventilatie veroorzaken namelijk)

Bij mij zijn de aanvallen verklaard als hele heftige stress of paniekaanvallen, hoewel ik heel rustig oog op het moment dat het gebeurt. (Dat is mijn verdedigingsmechanisme)

Ik hoop dat je wat aan mijn post hebt. Fijne avond! (Nacht)

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 02:43

Jakkes wat vervelend. Ik heb hier ook last van. Bij mij werd het gegooid op stress omdat ik in de zorg werk (flauwekul natuurlijk) wat ik heb gedaan is naar een iriscopist gaan, dit heeft mij zeker geholpen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:32

http://www.hyperventilatie.org/site/lij ... mptomen/21

als de arts niets afwijkends kan vinden, paasen de symptomen ook bij chronische hyperventilatie. Door de hele dag door te oppervlakkig of te snel te ademen, krijg je dit soort klachten,

Op de site van de hyperventilatie stichting vind je veel herkenning en tips

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:31

Ik herken ook de steken, bij mij verkrampen mijn spieren :j net zo als je kramp in je been krijgt bij mij zit het in de buurt van mijn hart. Als kind lag ik soms wel een kwartier op de grond te janken van de pijn maar er is geen oplossing voor :n je moet er over heen groeien zei mijn dok altijd. Nu heb ik er alleen nog af en toe last van en dat is meestal tijdens het paardrijden of als ik onverwachte bewegingen maak.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:16

Anoniem schreef:
Ik vind je hartslag wel aan de hoge kant, rook je ?

Ja vind ik dus ook, alleen mijn bloeddruk is dus weer aan de lage kant :P heel apart haha en de huisarts vind dit normaal.. Ik rook sporadisch

mjelle_g; Daar ga ik dan zeker eens naar kijken!

Chronische hyperventilatie is het volgens de arts niet :P