Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_MAARTJE

Re: Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:09

Hier ook zon slankie! 1m71 en 50 kilo....
En ik blijf ook maar afvallen, niet bewust... maar het "verdwijnt" gewoon...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:10

Ik lees mee, maar heb het zelf al opgegeven. Ik ben het zat om steeds maar vol te zitten, te eten tot ik niet meer kan en alles erbij te moeten proppen. Ik ben 1.78 en schommel tussen de 50 en 55 kilo en heb besloten dat ik het prima vind.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:32

Ik lees ook mee!

Ik ben rond de 1,75 en schommel altijd tussen de 50 en de 60 kilo, ik kan ook alles eten wat los en vast zit, maar kom amper tot niks aan!

Moet zeggen dat ik het soms ook wel erg handig vind, aangezien ik echt van eten houd! :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:27

Ook als je zoveel kunt eten als je wil zonder aan te komen is het niet goed om vaak te snacken en veel (ongezond) vet en suikers te eten. Je ziet het weliswaar niet aan de buitenkant maar het is net zo slecht voor je binnenkant.
Zoals gezegd dus idd noten, avocado eten en niet alleen volle melkproducten, slagroom, gefrituurd spul enzo ;)
Ik ontbijt sinds kort met een flinke bak halfvolle yoghurt of kwark met muesli (+noten, gedroogd fruit) en een banaan er door, bevalt me erg goed!

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:50

Daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken gelukkig, na 2/3 snoepjes en een flink bord patat word ik al ziek, mijn lichaam kan ook totaal niet tegen zoete en vette rommel.
Doe mijn maar gewoon lekker een stuk komkommer, of een extra bord spaghetti bij het avond eten, Heerlijk! :D

Oh, daar kan je me ook echt voor wakker maken, een lekkere bak met muesli :9

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:25

chakira schreef:
Ik ben 1,45 en ik weeg 30 kilo kom ook niet
Aan kan alles eten wat ik wil
Dat is wel heel weinig. Is onderzocht waar dat door komt?

Ik heb zelf jarenlang getobd met aankomen. Diëtiste adviseerde me toen ik echt maar niet aankwam met haar dieet om twee keer per dag een extra stroopwafel te nemen :+ Dat verzin je toch niet? Bij mij bleek uiteindelijk gluten de oorzaak, maar voor dat gediagnosticeerd was had ik er jaren tegen heug en meug eten opzitten :(

Kan jullie aanraden om de glutentest http://www.deglutentest.nl/ te doen en eventueel te bespreken met je huisarts.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:59

koeke schreef:
chakira schreef:
Ik ben 1,45 en ik weeg 30 kilo kom ook niet
Aan kan alles eten wat ik wil
Dat is wel heel weinig. Is onderzocht waar dat door komt?
.

Door haar leeftijd ?
In haar profiel staat dat ze nog jong is :)
Ik woog toen ook bijna niets :p

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 22:15

Leuk al die reacties !
Ik ben benieuwd wat jullie eigenlijk eten op een dag. Ik ga het proberen bij te houden voor jullie.
tip van sporten en goed eten: ik ben bikini fitness atleet geweest met bodybuilding en ook daarbij had ik moeite om aan te komen. Vandaar dat ik ben gestopt.

Zijn jullie ook naar de ha geweest voor onderzoek ? Bij mij is daar helaas niets uitgekomen :(

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:27

Als ik al ooit bij de ha kom, voor wat dan ook, en er moet bloed geprikt worden, dan testen ze ook altijd mijn schildklierfunctie ;) Maar daar komt nooit wat uit. Ik heb mijn ha wel eens om tips gevraagd, die had het over ontbijtkoek met roomboter als tussendoortje. Maar dat kwam me ook in notime de neus uit...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:46

Mijn zus kreeg als tip vanonder HA: overal roomboter onder, slagroom op, mayonaise op. (Ik zou wel iets pakken wat combineert :-))

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:58

blyth schreef:
Ik lees ook mee!

Ik ben rond de 1,75 en schommel altijd tussen de 50 en de 60 kilo, ik kan ook alles eten wat los en vast zit, maar kom amper tot niks aan!

Moet zeggen dat ik het soms ook wel erg handig vind, aangezien ik echt van eten houd! :D

Jalours :o

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:04

Ik ben 1.72m en weeg 58kg en dat vind ik ook prima. Gewoon slank maar niet dun. Ik kan alles eten wat los en vast zit zonder ook maar iets aan te komen(wat ik ook helemaal niet erg vind).

Bijvoorbeeld een all inclusief vakantie van 8 dagen waar mijn vriend 3 kilo van is aangekomen en ik nada nopes terwijl we vrijwel hetzelfde hebben gegeten.

Maar mijn vader loopt op dit moment bij de internist omdat hij ook eerder afvalt ipv aankomt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:08

Jullie mogen wel wat kilootjes van mij hebben hoor :Y)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 01:04

Ik ben 1m60 en ik weeg 43 kg. Ik vecht al jaren om mijn gewicht omhoog te krijgen (eerst was het nog een tot twee kilo minder), ik heb nu vrede met hoeveel ik weeg. Het is puur het getal dat mensen doet schrikken, maar ik vind dat mijn lichaam er prima uitziet en ik voel me fysiek ook gewoon gezond. Ik moet wel steeds blijven opletten dat ik niet afval.
Daarom wil ik graag volgen :j dan word ik er af en toe aan herinnerd dat ik even naar de (koel)kast moet lopen voor wat lekkers :D
En ik onthoud de tips!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:25

Ik weeg niet ongezond weinig dus voor mij is het niet nodig om langs de HA te gaan. Mijn moeder woog op mijn leeftijd ook 53 kilo. Het zit in de familie. :Y)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:38

Sem_ schreef:
Ik weeg niet ongezond weinig dus voor mij is het niet nodig om langs de HA te gaan. Mijn moeder woog op mijn leeftijd ook 53 kilo. Het zit in de familie. :Y)

:j Mijn moeder zei dat ik gewoon moet wachten tot na de overgang... Bij haar zijn er toen pas een paar kilootjes bij gekomen ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:40

Mijn moeder is in de overgang en nog steeds een wandelend skelet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:47

Klijntje schreef:
Sem_ schreef:

:j Mijn moeder zei dat ik gewoon moet wachten tot na de overgang... Bij haar zijn er toen pas een paar kilootjes bij gekomen ;)

Mijn moeder is behoorlijk wat bijgekomen sinds de overgang. :+ Die wil juist weer wat eraf nu. Maar dat neemt niet weg dat ik op dit moment wel een kilootje of 2/3 bij zou willen komen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:37

ANightAway schreef:
Hallo lieve bokkers!

Ik ben nu al ongeveer 2 jaar bezig met het proberen om aan te komen in gewicht. Helaas ben ik alleen nog maar afgevallen. Ik ben 1.75m en ik weeg nu op het moment 54 kg.

Geen enkel dieet lijkt te werken bij me, en dat is na 2 jaar proberen echt vermoeiend.
Ik heb ook een tijdje bij een diëtiste gelopen, maar dat heeft helaas ook niet mogen baten.

Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn die met hetzelfde probleem lopen, of dat er bokkers zijn die het wel zijn gelukt om aan te komen !
Ik hoor t graag van jullie :)

Ik vraag me af waarom je eigenlijk wilt aankomen?
Zolang je nog niet een anorexia-model bent, heeft slank zijn alleen maar voordelen.
Heb je niet een body-foto van jezelf? Veel mensen vinden zichzelf te dik of te mager omdat hun zelfbeeld niet helemaal overeenstemt met de werkelijkheid. Als je niet met je gezicht op het forum wilt, blur je dat even.

Tenzij er medische redenen zijn ( schildklier of andere metabolismeproblemen) heeft 'dun of dik' ook met levensstijl(voeding/activiteit) te maken. En misschien moet je 's even op zoek gaan naar een natuurgeneeskunde arts - die meten bv de schildklierfunctie anders dan de reguliere arts met bloedonderzoek. (Echt uitgebreid onderzoek is te duur en te complex en de cijfers van de gewone HA zijn bijna altijd 'goed' tenzij er niet te missen uitschieters zijn). Er zijn overigens ook natuur-diëtisten die zich meer richten op een gezonde voeding/levensstijl. De meeste gewone diëtisten werken nog volgens de 'schijf van 5' en dat is eigenlijk behoorlijk rampzalig voor je lijf en gezondheid.

Opeens veel vet, koolhydraten en suiker eten heeft grote nadelen, ook al zou je er wat dikker van worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:54

Mijn zus voelde zich futloos toen ze zo licht was. Een vriendin had het altijd koud. En als je zwanger wilt raken gaat dat makkelijk als je geen ondergewicht hebt. Zo zullen er best nog wel een aantal redenen te bedenken zijn.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:51

rien10 schreef:
Mijn zus voelde zich futloos toen ze zo licht was. Een vriendin had het altijd koud. En als je zwanger wilt raken gaat dat makkelijk als je geen ondergewicht hebt. Zo zullen er best nog wel een aantal redenen te bedenken zijn.

Dit is voor mij een van de "beste" redenen om wat aan te komen :) en ik heb een hele slechte weer stand :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:53

Lovealmar schreef:
rien10 schreef:

Dit is voor mij een van de "beste" redenen om wat aan te komen :) en ik heb een hele slechte weer stand :)

Vooral die kou inderdaad, vre-se-lijk :=
Hoewel ik me afvraag of dat echt veranderd als je 2 a 3 kilo aankomt.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:55

Klopt! Die kou! :brr:

Nee het zal misschien geen wereld van verschil maken maar, wel een klein beetje!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:52

Er zijn een aantal reacties gekomen op mijn vraag 'waarom wil je eigenlijk aankomen' ... die vraag was niet in z'n algemeenheid gesteld, maar aan de TS wiens post ik ook in quote had staan.
To the point: ik betwijfel het of het voor mensen veel uitmaakt of ze minder kou zouden ervaren als ze dikker zijn. Mensen zijn geen walrussen die een laag van 25 cm vet hebben. Rondom dan wel te verstaan. En lagere weerstand? Dat heeft weinig met dik/dun te maken .

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:03

Hey ik heb voor jullie nog een extra vraagje omdat ik er benieuwd naar bent.

Kunnen jullie bij toeval ook lange fiets afstanden met een snelheid van 25 km/u blijven fietsen zonder erg veel moeite?

Ik probeer zelf al enig zins tijd aan te komen in massa en daardoor zit ik nu continue op de sportschool.
Vergeleken in de 2 jaar tijd is er een hoop veranderd.
Ik liep eerst voorover en was erg mager maar desondanks dat had ik altijd weinig honger gevoel en was ik continue actief bezig vooral met het fiets afstanden.

Van 62kg heb ik nu opgebouwd naar 64,5kg met 13,8% lichaam vet en de gewichten staan nu bijna zo hoog dat er alleen maar extra spiervezels erbij gaan komen.
Een echte dieet schema heb ik niet het is continue blijven eten wanneer ik honger heb "6 keer per dag" maar wel eten met hoog in koolhydraten en veel vitamines.

Zakje chip?, Kleine zakjes lekker maar grote dat krijg ik weer niet op, zo erg is het helaas bij mij.