Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
het is maar een paar uur, je gaat er niet dood aan en voor de familie en andere nabestaanden is het wel zo fijn om een beetje medewerking te krijgen op zo'n emotioneel beladen moment. manie schreef:Aan kleur verzoeken doe ik niet, maar ga wel gewoon in nette kleding.
Maar hoeden of hoofddoeken, dat gaat me echt te ver....
Het verbaast me gewoon hoe extreem men zich naar culturen en religies aanpast.
Volgens mij gaat het om je aanwezigheid en niet om welk pakje-je-draagt.
manie schreef:Aan kleur verzoeken doe ik niet, maar ga wel gewoon in nette kleding.
Anoniem schreef:manie schreef:Aan kleur verzoeken doe ik niet, maar ga wel gewoon in nette kleding.
Sorry, als iemand zoiets had gedaan op de uitvaart van mijn moeder zou ik diegene (niet vriendelijk!) verzocht hebben te vertrekken. Als nabestaanden of de overledene zelf bepaalde wensen hebben geuit, hou je je daar aan. Het is imo respectloos om daar maling aan te hebben. Nu hadden wij geen wensen wbt kleding, maar wel qua bloemen. Het enige stuk wat daar (expres) niet aan voldeed is bijna zo de eerste de beste vuilnisbak in gegaan.
In jouw geval TS is het denk ik gewoon netjes, bedekt in een sobere kleurwel goed. Niet opvallend, juist geen hoedje. Als je je hoofd wilt kunnen bedekken, zorg dan voor een donkere sjaal.
[***] schreef:Sababber schreef:Mag ik vragen uit wat voor gebied je komt? Want ik kom uit een zeer streng christelijke omgeving en hier dragen de meeste mensen niet eens een hoofddeksel op een uitvaart.. zelf ben ik ook nog nooit met een hoofddeksel naar de kerk geweest.
Ts is er niemand die je het verder kent van deze geloofsgroep? Of een Wikipedia pagina
Ik woon in Barneveld, midden Gelderland. Ik heb twee begrafenissen mee gemaakt waar geacht werd om een hoed te dragen, bij eentje mocht je anders niet eens bij de rouwdienst komen. Ik zou daarom als ik TS was gewoon het zekere voor het onzekere nemen.