Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ineke2 schreef:Ik lees steeds dat mensen maar op de bank gaan zitten met een deken of in bad etc...
Echter helpt bewegen echt nog steeds het beste.... Dus sporten en dan daarna douchen.
pompoen schijnt erg goed tegen winterhanden en -voeten te werken. elenaMM77 schreef:bfsunshine schreef:Ik werk ook in de kou, vroeger +4 of -25 nu +12. Ik ga savonds vaak na mn werk naar stal, flink uitmesten en andere bezigheden waar ik het warm van krijg. En daarna met een kop thee of mn avondeten zitten.
Ik maak een kruikje voor in bed en slaap met sokken. Als mijn voeten koud zijn krijgik het nooit warm. Kruikje eerst bij mn voeten en daarna onder mn rug![]()
Dat helpt goed!
Ik douche in de ochtend zodat ik niet veel problemen heb van warm bed naar koude omgeving.
door activiteit opstoken van je ineterne thermostaat is inderdaad zoals hier al aangegeven wordt de aller beste optie.
als je te vroeg begint met je winterkleding, thermoondergoed, electrische dekens kruikjes, hete douches of bad.. Hoe moet dat straks dan midwinter?
ik blijf zo lang mogelijk in t-shirts lopen.. op stal is het s morgens even flink frisjes, daar loop ik dus nu in een dunne trui.. ja ik kleum als ik uit mijn auto stap zonder jas dan (en flink ook).. armen zijn fris als ik binnenkom, mijn neus is al koud.. maar een half uurtje vegen en ik loop te zweten als een otter en heb de rest van de dag geen last meer van wat voor kou dan ook.. ook niet na een half uur stil zitten voor de lunch.. kachel dan zoals vandaag door de wind en motregen vrolijk terug naar stal zonder centje pijn (ok, dat is maar twee minuten lopen maar toch).
word het nog kouder dan trek ik gaat er eerst een dun vestje overheen.. als dat te fris wordt wordt het vervangen door een wat warmere trui.. daarna shirtje eronder en pas als het echt gaat vriezen komt daar een jas overheen (we hebben het dus dan over op stal zijn/ binnenrijden).. voor gewoon over straat heb ik een herstjas.
s avonds gaat hier de verwarming ook eigenlijk nog steeds niet aan.. alleen als de hele dag de deur opengestaan heeft voor de hond. heb het nu 'koud' omdat ik niet lekker ben.. dus heb gewoon mijn ochtendjas over mijn kleding aan.. dit zorgt ervoor dat mijn eigen lichaam mijzelf warm houd..
zo houdt ik reserves over voor als de winter echt inzet (dikke truien in huis.. plaids, verwarming, kruiken).
) ben ik vrij snel weer op temperatuur.