Koud hebben en niet warm te krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:55

Het enige wat mij echt helpt is en borrel. Maar dat mag ik niet zo vaak van mezelf. Wordt ik er een alcoholist bij.
Mijn zoon van 10 ligt op de bank met t shirt aan. Man net zo. Ik heb het koud met trui en onder deken. Voeten zijn ijskoud. Het is weekend dus later neem ik een borrel. Op mijn bed heb ik een schapenvacht. Heerlijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:17

Ineke2 schreef:
Ik lees steeds dat mensen maar op de bank gaan zitten met een deken of in bad etc...
Echter helpt bewegen echt nog steeds het beste.... Dus sporten en dan daarna douchen.

Dat is idd ook zo maar ik ben meestal moe na het werken en ik sta de hele dag dus ik ben blij als ik mag zitten. Ik doe staand werk waarvan je redelijk stil staat.

En idd als ik nu al aan thermokleding enzo begin, hoe moet ik het dan doen als het min 10 is? Ik kan moeilijk nog meer kleding aandoen... Dat is dus het probleem waar ik nu mee zit...

tennan

Re: Koud hebben en niet warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:26

warmevoetenzalf van leukoplast, thermokleding, schapenwollen pantoffels, wollen sokken, vingerloze handschoenen, thermohemd... Ik ben een koukleum dus weet precies wat je bedoelt.

Belangrijk is het om 'de uiteindes van je lichaam' warm te houden (hoofd, voeten, handen) dus draag warm schoeisel (geen nepleer/canvas enz.) draag vingerloze handschoentjes en een muts. Dat helpt vaak al erg veel :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:45

Na aankomst thuis als je van je scooter afstapt en dan 10 minuten stevig wandelen ben je nooit te moe voor. En zelfs daarvan warm je op. Je hoeft niet meteen vet te sporten, maar als je elke avond bij thuiskomst even tien minuutjes stevig loopt gaat je interne kacheltje al op de verwarmstand.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:51

Helaas nog niet na een half uur wandeling met de hond

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:28

Ik lees ook even mee. Mijn handen zijn nooit warm te krijgen, waarschijnlijk omdat de bloedcirculatie niet in orde is, evenals bij de voeten. Echter, sporten werkt niet in die geval. Zodra ik ga fietsen ben ik een hele dag niet warm te krijgen. Het is nu 13 graden buiten, maar mijn handen zijn nu al zo koud, dat zodra ik het ik mijn handen onder een koudwaterkraan doe, het warm aanvoelt. :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:29

Van fietsen heb je ook last van de rijwind. Als je loopt (stevig doorstappen) en daarbij nog lekker met je armen zwaait dwing je als het ware je bloed naar je handen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:32

AmyII schreef:
Van fietsen heb je ook last van de rijwind. Als je loopt (stevig doorstappen) en daarbij nog lekker met je armen zwaait dwing je als het ware je bloed naar je handen.

Nou, mijn handen vinden alles koud. Zelfs in de zomer zijn mijn vingertoppen koud. :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:36

Hoe is je dieet? Wat eet je allemaal?

Verder is beweging echt een goede remedie, even een kleine workout/10 min flink doorstappen.
Hoeft niet meteen uit werk maar een blokje om lopen of de trap 3 keer oprennen helpt heel goed.

Verder heb je voeding die je lichaamsthermostaat aan de gang helpen :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:39

:j pompoen schijnt erg goed tegen winterhanden en -voeten te werken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:40

Om te eten?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:40

Heb nog ergens een recept liggen tegen winterhanden en wintervoeten. Dan gloei je 5 min helemaal door :P
Iets met citroenen en knoflook.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:41

Ja :) als je met enige regelmaat (wekelijks of tweewekelijks) pompoen eet schijnt dat goed tegen kou te werken.
Kom maar door minikatje ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 21:42

' s morgens vroeg voor ik ga werken 1 bruine boterham met een bekertje melk. Dan eerste pauze rond een uur of 9 2 boterhammen met een flesje aanmaaklimonade. Tussen de middag ook 2 boterhammen met warme chocomel en een mandarijn of komkommer en cherrytomaatjes. Daarna als ik thuiskom en dat is meestal tegen het avondeten dan eet ik iets van een koekje en begin ik aan het avond eten en dat kan van alles zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:43

Ik zag dat iemand het ook zei, maar sporten, absoluut!
Ik ben ook liever lui dan moe en na een lange werkdag wilde ik niets anders dan heet douchen en op de bank ploffen met een dikke trui en een dekentje. Nu ben ik sinds een paar maanden aan het sporten geslagen en geloof het of niet: ik heb er méér energie door (zelfs/juist na een lange fysiek vermoeiende werkdag) én ik heb het stukken minder koud. Het was even doorzetten en doorbijten, maar nu vind ik het gewoon echt leuk. En voordeeltje is dat ik het echt stukken minder koud heb, ook op de dagen dat ik niet sport.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:11

elenaMM77 schreef:
bfsunshine schreef:
Ik werk ook in de kou, vroeger +4 of -25 nu +12. Ik ga savonds vaak na mn werk naar stal, flink uitmesten en andere bezigheden waar ik het warm van krijg. En daarna met een kop thee of mn avondeten zitten.
Ik maak een kruikje voor in bed en slaap met sokken. Als mijn voeten koud zijn krijgik het nooit warm. Kruikje eerst bij mn voeten en daarna onder mn rug :)
Dat helpt goed!
Ik douche in de ochtend zodat ik niet veel problemen heb van warm bed naar koude omgeving.

door activiteit opstoken van je ineterne thermostaat is inderdaad zoals hier al aangegeven wordt de aller beste optie.

als je te vroeg begint met je winterkleding, thermoondergoed, electrische dekens kruikjes, hete douches of bad.. Hoe moet dat straks dan midwinter?

ik blijf zo lang mogelijk in t-shirts lopen.. op stal is het s morgens even flink frisjes, daar loop ik dus nu in een dunne trui.. ja ik kleum als ik uit mijn auto stap zonder jas dan (en flink ook).. armen zijn fris als ik binnenkom, mijn neus is al koud.. maar een half uurtje vegen en ik loop te zweten als een otter en heb de rest van de dag geen last meer van wat voor kou dan ook.. ook niet na een half uur stil zitten voor de lunch.. kachel dan zoals vandaag door de wind en motregen vrolijk terug naar stal zonder centje pijn (ok, dat is maar twee minuten lopen maar toch).

word het nog kouder dan trek ik gaat er eerst een dun vestje overheen.. als dat te fris wordt wordt het vervangen door een wat warmere trui.. daarna shirtje eronder en pas als het echt gaat vriezen komt daar een jas overheen (we hebben het dus dan over op stal zijn/ binnenrijden).. voor gewoon over straat heb ik een herstjas.

s avonds gaat hier de verwarming ook eigenlijk nog steeds niet aan.. alleen als de hele dag de deur opengestaan heeft voor de hond. heb het nu 'koud' omdat ik niet lekker ben.. dus heb gewoon mijn ochtendjas over mijn kleding aan.. dit zorgt ervoor dat mijn eigen lichaam mijzelf warm houd..

zo houdt ik reserves over voor als de winter echt inzet (dikke truien in huis.. plaids, verwarming, kruiken).

Daar ben ik nu dan ook sinds kort meebezig van de week een bodywarmer gekocht en dunne shirtjes vorige week nergens last van van de kou alleen met de regen doe ik wel me normale winterjas aan maar deze weekend wil ik ook alleen maar in me bodywarmer aan doen wil het toch besparen aangezien we niet weten hoe deze winter gaat worden...

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:18

Regenbroek aan doen. Dit houd ook een behoorlijk koud buiten.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:19

Viel toevallig in dit topic, maar voor de theedrinkers: ga aan de Venkelthee. Het is prima te drinken en venkel werkt van binnenuit verwarmend :).

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:14

Voor alle koukleumen onder ons : de kleding van Back on track is echt een aanrader!
Mijn inwendige thermostaat is door een trage schildklier heel vaak in de war, maar als ik een Back on track shirt of sokken draag ( ook de handschoenen zijn fijn, maar daar loop ik niet mee in huis :D ) ben ik vrij snel weer op temperatuur.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:11

Ik kan heel slecht mn temperatuur vasthouden, dus herken wat je bedoelt.

Met deze temperaturen loop ik ook al met thermokleding en dat houd ik vol tot het weer warmer word. Dan word ik alsnog koud, maar op het moment dat ik thuiskom gooi ik mn electrische deken aan en stap ik in bed, binnen n half uurtje heb ik t weer behagelijk warm. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:17

Misschien is het al gevraagd, maar wat weeg je? Ondergewicht kan ook voor koude zorgen. (Ik heb het nooit koud :-()

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:22

Teiltje vullen met lekker warm water en daar je koude voeten een kwartiertje in doen. Daarna stevig afdrogen en warme sokken/pantoffels aan. Eventueel lekker badolie of badzout in het teiltje erbij. Kost stuk minder water dan hete douche en zoals al eerder gezegd, als je voeten maar warm zijn volgt de rest......

p.s. ik krijg het ook altijd warm van afwassen (handen in heet water), banketstaaf tip, hahaha

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:15

Inderdaad! Een teiltje met warm water voor je voetjes! Ik had vroeger thuis zo'n voetmassage teil, warm water erin, voetjes erin en door de 'massage' van dat ding werd de doorbloeding ook gestimuleerd. Warme voeten is echt het halve werk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:20

ik heb het ook altijd koud...mijn schildklier werkt iets te traag daar heb ik medicijnen voor maar ik krijg het er niet warmer van :+
Als ik maar beweeg heb ik geen last alleen met stilzitten ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 14:54

Dat is een goede tip die van het teiltje water! Ga ik zeker proberen :)