Dit is echt niet leuk meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:59

OneAndOnlyx schreef:
xDeems schreef:
Ik bak wel eens koekjes met lijnzaad, en eet 's ochtend muesli met een schep erdoor. Proef je niks van, hoor.

Koekjes met lijnzaad? Misschien ook maar eens een receptje op zoeken.

Ja de gemalen lijnzaad kan werkelijk overal door. Volgensmij als je bruin brood eet kun je het over de chocoladepasta strooien en er niks van proeven. :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:59

Doe anders honing door je thee ipv suiker, mocht je dat in huis hebben. Ik drink altijd appel thee met wat honing, en af en toe 1 klontje als we geen honing hebben.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:00

xBerber schreef:
Doe anders honing door je thee ipv suiker, mocht je dat in huis hebben. Ik drink altijd appel thee met wat honing, en af en toe 1 klontje als we geen honing hebben.

Ik ben mezelf aan het leren niets in mijn thee meer te doen. Had voorheen altijd 2 schepjes suiker(theelepels) maar mijn zus zei dat het echt een hoop scheelt als ik geen suiker in de thee doe. Dat doe ik nu dus (:

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:00

OneAndOnlyx schreef:
Finliox schreef:
In fruit zit volgens mij ook suiker.

Ja, dat zijn natuurlijke suikers en een stuk minder schadelijk(dacht ik? :? )

Maar als je er teveel van eet zijn ze nog steeds schadelijk hoor :j Dat werkt namelijk met alles zo.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:01

xDeems schreef:
Ja de gemalen lijnzaad kan werkelijk overal door. Volgensmij als je bruin brood eet kun je het over de chocoladepasta strooien en er niks van proeven. :')

Wauw haha, dat is best gek.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:01

Ik denk dat je gewoon een beetje over je afkeer voor bruin en vezels heen moet gaan zetten, alle tips van bokkers kets je af omdat je het niet lust, of omdat het niet bij je past?? Mijn moeder had allang een boterham achter in mn strot geduwt :') sommige dingen moet je ook gewoon leren eten.

Nee havermout vind ik er ook niet perse smakelijk uit zien, maar met vers fruit (of bevroren fruit en verwarm die mee met de havermout, met bv blauwe bessen of bramen kleur je je havermout ook) en een beetje kaneel en/of honing is het echt super lekker!

Als jij echt niet fit bent zul je concessies moeten doen, en dat betekent minder snoepen en meer vezels. Ga desnoods naar een diëtiste die je daarmee prima kan helpen

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:01

Finliox schreef:
Maar als je er teveel van eet zijn ze nog steeds schadelijk hoor :j Dat werkt namelijk met alles zo.

Weet ik, maar 2 stuks fruit per dag staat op de schaal van 5 dus daar houd ik me keurig aan.

Ann_moi

5 tussendoortjes is inderdaad wel vrij veel, het kan, mits je gezonde producten eet. Bestaat dit voornamelijk uit koekjes dan eet je dus suikerrijk en vezel arm, dat is een combinatie die je darmen niet zo leuk vinden.

Fruit is dan weer wel gezond omdat hier ook voldoende vezels in zitten. Suikers uit fruit hoef je dus niet perse te vermijden, juist de suikers in koekjes en snoep zijn ongezond. Fruit en groente kan je bijna onbeperkt eten, al moet je met enkele fruitsoorten natuurlijk wel een beetje uitkijken. :) Je kan in ieder geval beter fruit eten dan tussendoortjes omdat het suiker in fruit wel gezonder is en meer in balans met de rest van de voedingsstoffen. In koekjes zitten namelijk ook veel verzadigde vetten en die wil je liever ook niet teveel.

Je zou ook eventueel een tijdje iets als yakult kunnen drinken zodat in ieder geval de juiste bacteriën in je darmen zitten. Het probleem is namelijk dat je door bijvoorbeeld een week erg slecht eten je samenstelling van de bacteriën in je buik overhoop haalt. Een balans van bacteriën is namelijk ook essentieel om je goed te voelen omdat deze bacteriën meer doen aan je gezondheid dan je zou denken. Daarom moet je ook vezels eten, die zijn namelijk als voedsel voor de bacteriën. :)

(ik heb mn post hiervoor nog iets uitgebreid trouwens. :P )

Hikarii

OneAndOnlyx schreef:
xBerber schreef:

Ik ben mezelf aan het leren niets in mijn thee meer te doen. Had voorheen altijd 2 schepjes suiker(theelepels) maar mijn zus zei dat het echt een hoop scheelt als ik geen suiker in de thee doe. Dat doe ik nu dus (:
Oh ik kan dat echt niet := misschien als ik er ooit de tijd voor neem en rustig afneemt, maargoed. Thee met suiker lijkt me nog altijd beter dan cola etc.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:06

Eleionomae schreef:
Ik denk dat je gewoon een beetje over je afkeer voor bruin en vezels heen moet gaan zetten, alle tips van bokkers kets je af omdat je het niet lust, of omdat het niet bij je past?? Mijn moeder had allang een boterham achter in mn strot geduwt :') sommige dingen moet je ook gewoon leren eten.

Nee havermout vind ik er ook niet perse smakelijk uit zien, maar met vers fruit (of bevroren fruit en verwarm die mee met de havermout, met bv blauwe bessen of bramen kleur je je havermout ook) en een beetje kaneel en/of honing is het echt super lekker!

Als jij echt niet fit bent zul je concessies moeten doen, en dat betekent minder snoepen en meer vezels. Ga desnoods naar een diëtiste die je daarmee prima kan helpen

Mijn zus en ik zijn allebei moeilijke eters. Zodra zij uit huis ging en ging studeren is zij pas veranderd in een (bijna) alles luster. Ik vind bruin brood gewoon echt niet lekker, zeker niet als er nootjes of pitjes aan de zijkant zitten. Ik weet dat ik alle tips afkets, maar ik heb al aan mijn moeder gevraagd of ze voortaan bruine bolletjes wilt meenemen ipv witte. Weet niet of dit het juiste is maar zo leer ik tenminste bruin eten.

Misschien moet ik inderdaad maar eens havermout proberen. Maar valt onder minder snoepen ook het suiker wat in fruit zit? Ik vind fruit ontzettend lekker en snap dan niet waarom het dan op de schijf van 5 staat als het 'zoveel slechte suikers' bevat?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:10

Ann_moi schreef:
5 tussendoortjes is inderdaad wel vrij veel, het kan, mits je gezonde producten eet. Bestaat dit voornamelijk uit koekjes dan eet je dus suikerrijk en vezel arm, dat is een combinatie die je darmen niet zo leuk vinden.

Fruit is dan weer wel gezond omdat hier ook voldoende vezels in zitten. Suikers uit fruit hoef je dus niet perse te vermijden, juist de suikers in koekjes en snoep zijn ongezond. Fruit en groente kan je bijna onbeperkt eten, al moet je met enkele fruitsoorten natuurlijk wel een beetje uitkijken. :) Je kan in ieder geval beter fruit eten dan tussendoortjes omdat het suiker in fruit wel gezonder is en meer in balans met de rest van de voedingsstoffen. In koekjes zitten namelijk ook veel verzadigde vetten en die wil je liever ook niet teveel.

Je zou ook eventueel een tijdje iets als yakult kunnen drinken zodat in ieder geval de juiste bacteriën in je darmen zitten. Het probleem is namelijk dat je door bijvoorbeeld een week erg slecht eten je samenstelling van de bacteriën in je buik overhoop haalt. Een balans van bacteriën is namelijk ook essentieel om je goed te voelen omdat deze bacteriën meer doen aan je gezondheid dan je zou denken. Daarom moet je ook vezels eten, die zijn namelijk als voedsel voor de bacteriën. :)

(ik heb mn post hiervoor nog iets uitgebreid trouwens. :P )

Ik eet voornamelijk rijstewafels met een laagje chocola eroverheen. Dit vind ik wel lekker, maar losse rijstewafels met kaas erop of iets dan weer niet. (zoetekauw hier hoor haha :p) Ik zal aan mijn moeder vragen of ze weer kiwi's meeneemt(wel Golds, die andere zijn zo zuur hahah) en dan neem ik die weer lekker mee naar school :j

Misschien is dat yakult voor een weekje inderdaad wel goed. Even doorzetten met dat drinken, aangezien ik dat dus ook niet lekker vind, maar het is beter dan deze buikpijn. Bedankt voor je vele tips!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:11

Fruit is goed met mate, 2a3 stuks kan echt geen kwaad. Wissel dan ook in je fruit :)
Ik heb elke ochtend fruit in mn havermout, soms ook met een klein beetje honing. En verder eet ik overdag ook nog 2 stuks fruit :) en je kunt overdag ook lekker stukjes groente nemen met een yoghurt dipje bv ipv snoepen :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:11

xBerber schreef:
Oh ik kan dat echt niet := misschien als ik er ooit de tijd voor neem en rustig afneemt, maargoed. Thee met suiker lijkt me nog altijd beter dan cola etc.

Ik drink geen cola en andere frisdranken. Op een dag gaat er alleen wat Spa fruit(uit pak, zonder prik) in, veeeeel water en wat thee.
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 22-10-14 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:13

Eleionomae schreef:
Fruit is goed met mate, 2a3 stuks kan echt geen kwaad. Wissel dan ook in je fruit :)
Ik heb elke ochtend fruit in mn havermout, soms ook met een klein beetje honing. En verder eet ik overdag ook nog 2 stuks fruit :) en je kunt overdag ook lekker stukjes groente nemen met een yoghurt dipje bv ipv snoepen :)

Dus als ik bijv appels en kiwi's zou afwisselen is dat goed? Yes, dat is lekker haha.
Ik eet geregeld een hele paprika op in stukjes, omdat het zo lekker zoet is :D . Is dit ook goed voor je? Het is toch groente haha. Yoghurt lust ik dan weer niet haha

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:15

Fruit mag je zolang je geen ernstig overgewicht hebt gewoon lekker eten. :) Rijstwafels met chocola zijn opzich zo slecht nog niet, maar door ze bijvoorbeeld met pindakaas te eten maak je er een voedzamer hapje van, met minder suikers.

Ik ben zelf altijd echt heel gek met havermout, ik bak er muffins van, bananenpannekoekjes met griekse yoghurt en eventueel ook als pap met een schepje lijnzaad en kaneel of koekkruiden.
Maak eten leuk voor jezelf door gezonde tussendoortjes te maken. Een stuk komkommer of een stuk paprika is in wat zilverfolie ook makkelijk mee te nemen naar school en erg lekker en erg gezond. :)

Goed dat je aan de yakult gaat, het kan namelijk bij verstoring voor verbetering zorgen. Als jij er dan ook gezonder bij gaat eten dan zijn de bacteriën in je buik sneller happy, en kan je stoppen met de yakult.

Gezond eten kan echt heel erg leuk en lekker zijn. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:16

Jahoor, das prima, maar eet bv ook af en toe een banaan of een mandarijntje of sinaasappel, allemaal lekker en gezond :)

En paprika is prima als groente :) evenals komkommer, wortel, sla, tomaatjes, rauwe bloemkool etc :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:20

Ann_moi schreef:
Fruit mag je zolang je geen ernstig overgewicht hebt gewoon lekker eten. :) Rijstwafels met chocola zijn opzich zo slecht nog niet, maar door ze bijvoorbeeld met pindakaas te eten maak je er een voedzamer hapje van, met minder suikers.

Ik ben zelf altijd echt heel gek met havermout, ik bak er muffins van, bananenpannekoekjes met griekse yoghurt en eventueel ook als pap met een schepje lijnzaad en kaneel of koekkruiden.
Maak eten leuk voor jezelf door gezonde tussendoortjes te maken. Een stuk komkommer of een stuk paprika is in wat zilverfolie ook makkelijk mee te nemen naar school en erg lekker en erg gezond. :)

Goed dat je aan de yakult gaat, het kan namelijk bij verstoring voor verbetering zorgen. Als jij er dan ook gezonder bij gaat eten dan zijn de bacteriën in je buik sneller happy, en kan je stoppen met de yakult.

Gezond eten kan echt heel erg leuk en lekker zijn. :)

Momenteel weeg ik rond de 64 kilo en mijn lengte is 1.64 dus het valt nog mee(vind ik dan haha). Pindakaas vind ik ook niet lekker, vanwege de nootjes erin(mijn ouders kopen geen pindakaas zonder nootjes, zij vinden dat lekker en ik eet het dus eigenlijk nooit, maar wel gegeten) Jaaa komkommer is heerlijk!! Ja maar het probleem is dat ik niet vol raak van een stuk komkommer.. En dan gaat mijn maag protesteren en zit ik alsnog met die buikpijn..

Wat de yakult betreft, als ik er zaterdag mee begin wanneer kan ik dan stoppen? Na een weekje?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:22

Eleionomae schreef:
Jahoor, das prima, maar eet bv ook af en toe een banaan of een mandarijntje of sinaasappel, allemaal lekker en gezond :)

En paprika is prima als groente :) evenals komkommer, wortel, sla, tomaatjes, rauwe bloemkool etc :)

Mandarijnen met veel draadjes vind ik echt vreselijk, dan blijf ik pulken :p. Maargoed, het is wel lekker zoet en gezond, daar gaat het om. Sinaasappel heb ik eigenlijk nog nooit gegeten. Banaan vind ik persoonlijk erg lekker maar best wel wat calorieën dus die eet ik minder(+ krijg er snel verstopping van)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:22

Ik lees even mee, heb er ook last van :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:23

Méér vezels is niet altijd goed. Als je een darmonsteking hebt is het soms juist nodig om vezels te mijden voor een tijdje.
Ik zou hier eens mee naar de dokter gaan als het al zo lang aan sleept.
Ik heb een soort chronische darm-ontsteking en moet juist erg opletten met veel vezels (matigen) en vooral geen bruin brood enz. Toen ze dachten dat het een gewone darmontsteking was (dus niet chronisch) werd me ook zeer afgeraden om vezelrijk te eten.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:24

Ayasha schreef:
Méér vezels is niet altijd goed. Als je een darmonsteking hebt is het soms juist nodig om vezels te mijden voor een tijdje.
Ik zou hier eens mee naar de dokter gaan als het al zo lang aan sleept.
Ik heb een soort chronische darm-ontsteking en moet juist erg opletten met veel vezels (matigen) en vooral geen bruin brood enz. Toen ze dachten dat het een gewone darmontsteking was (dus niet chronisch) werd me ook zeer afgeraden om vezelrijk te eten.

Bedankt voor deze tip! Ik kijk het nog een paar daagjes aan, en dan bezoek ik de huisarts.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:26

Probeer eens een paar dagen juist licht verteerbaar te eten (maar wel gezond dus).
Heldere soepen geven voedingsstoffen en vocht (bouillon soepen)
Pasta is vaak ook licht verteerbaar... witte vis, witte rijst en kip is ook licht verteerbaar.. maar wel voedzaam (ofwel: het is licht verteerbaar maar je lichaam 'mist' geen voedingsstoffen dus merk je na een paar dagen geen verbetering is het ook niet dat je in die paar dagen je lichaam schade toe gebracht hebt.), banaan mocht ik ook hebben, youghurt was ook oke... Dat soort dingen. Kolen en rauwkost moest ik een beetje "mijden". :) niet volledig, maar wel beperken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-10-14 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:26

Huisarts bezoeken kan sowieso geen kwaad, want zoals ik het lees is je eetpatroon altijd al zo, maar de buikkrampen zijn redelijk plotseling gekomen en ook nog dagelijks.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:27

Ayasha schreef:
Probeer eens een paar dagen juist licht verteerbaar te eten (maar wel gezond dus).
Heldere soepen geven voedingsstoffen en vocht (bouillon soepen)
Pasta is vaak ook licht verteerbaar... witte vis, witte rijst en kip is ook licht verteerbaar.. Dat soort dingen.

Ik kan helaas mijn moeders kookplannen niet veranderen, maargoed bedankt voor je tip!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:27

Kahawa schreef:
Huisarts bezoeken kan sowieso geen kwaad, want zoals ik het lees is je eetpatroon altijd al zo, maar de buikkrampen zijn redelijk plotseling gekomen en ook nog dagelijks.

Klopt, bedankt voor je tip.