Hoe gaat het? Ja gaat wel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:24

De maatschappij is hard tegenwoordig, je krijgt niet eens de tijd om te rouwen want alles moet doorgaan, daar word je voor betaald. :( Lieve TS , het advies hierboven is het enigste juiste, ga de ziektewet in, meld je zsm bij de huisarts zodat je in je rouwverwerking begeleiding krijgt. Voor rouw staat geen vaste periode zoals werkgevers vaak denken en daar ook naar handelen. Zorg voor jezelf, denk ook echt aan jezelf en neem desnoods je vriend mee naar een aantal gesprekken want ook voor hem is het raadzaam om te weten hoe hij met jouw verdriet om kan gaan. Heel veel sterkte, ook voor de rest van je familie.

bliver

Re: Hoe gaat het? Ja gaat wel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:35

Neem sowieso naar gesprekken met je werk iemand mee! En inderdaad zoals bigone zegt misschien is het voor je vriend ook wel fijn om een keer mee te gaan naar een psycholoog ofzo zodat hij weet hoe hij ermee om kan gaan.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:37

Dat is ook wel een goede optie ja, om bij het volgende gesprek iemand mee te nemen naar het werk, maar dan heb ik weer zoiets van ze zien me al aankomen dat ik iemand meeneem. Weet niet eens of dat mag.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:40

sharoontje schreef:
Dat is ook wel een goede optie ja, om bij het volgende gesprek iemand mee te nemen naar het werk, maar dan heb ik weer zoiets van ze zien me al aankomen dat ik iemand meeneem. Weet niet eens of dat mag.

Tuurlijk mag dat. Kan jou het iets schelen wat zij vinden. Het gaat om jou niet om hun!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:41

sharoontje schreef:

Zou je nu eens alsjeblieft kunnen stoppen met wat andere mensen van je denken, laat ze. Mijn vader zei altijd, Zolang ze niet van me eten kunnen ze doen wat ze willen.
Zorg ervoor dat je deze zware periode goed doorkomt en zorg voor jezelf, punt uit, word maar een beetje harder.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:42

Harder worden is een groot punt er ik aan moet werken. Ik ben van mijzelf een onzeker persoon en maak mij idd snel druk om wat andere mensen van mij denken.. ik ga nu bellen naar de huisarts of de afspraak eerder kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:47

Goed zo, aan jezelf denken is het eerste wat je nu moet doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:48

+:)+
Heel herkenbaar!
En je ziek melden op je werk ben ik het ook absoluut mee eens!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:55

Jeetje meid, wat een verhaal, Allereerst heel veel sterkte gewenst!

Kan me er een heel klein beetje iets bij voorstellen hoe je je voelt, bij mijn oma ging het net zo, maar dat is toch een heel ander geval dan wanneer het je vader is. Wel goed dat je je hebt ziekgemeld, dit is niet niks en je zult wel even nodig hebben om het te kunnen verwerken. Jammer dat je collega's zo weinig begripvol zijn, maar daar moet je je inderdaad niet druk om maken. Die psycholoog kan je straks helpen om verder te komen en je verdriet te verwerken.

Heb je zelf misschien al iets gemaakt voor je vader? Dat kan soms ook heel fijn helpen om iets te verwerken, een gedicht, verhaal, een mooi eerbetoon aan hem? In ieder geval iets wat dicht bij jou ligt en wat je voor hem doet.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:03

Meis toch.. wat een verschrikkelijk verhaal.. gister was de sterf dag van mijn vader 11 jaar terug.. ik weet hoe je je voelr en dat is een verschrikkelijk gevoel.. ik stuur je zo even een PB! Gecondoleerd en sterkte!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:05

jeetje..wat een verhaal..echt heel veel sterkte ts!
Ik vind het erg goed van je dat je professionele hulp zoekt, voordat het dalijk nog erger wordt, praten over dingen helpt bij je verwerking.
En goed dat je het van je af schrijft, dat kan echt helpen.
nogmaals echt heel veel sterkte :(:)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 10:09

Hyppolyte; ik heb de cd van de crematie, ik heb een fotoalbum waar ik mee bezig ben en daar komen ook foto's van de crematie in. Ik heb een brief voor hem geschreven en we hebben kettinkjes met vingerafdruk besteld. Ik heb net gebeld en kan over een halfuur terecht. Dus ik ga me klaarmaken en die kant op rijden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:12

Ok, dat doe je goed, dat soort dingen helpen ook bij de verwerking, maar jij zult nog wel wat meer nodig hebben dan alleen dat :(:). Succes voor straks en laat je niet afwimpelen!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:18

Go wat erg dat dit moest gebeuren.
Zoals jij je nu voelt is echt heel normaal hoor je hebt een grote klap gehad waarvan je moet herstellen.
Dat is niet in een paar weken klaar.
Ik vind de reacties op je werk ronduit asociaal hoe durven ze.
Meid denk nu even aan jezelf en neem de tijd die je nodig hebt als het nodig is met hulp.
Al jank je de hele dag alleen of samen met je moeder dat geeft toch niet.
En vooral meld je ziek ik heb begrepen dat je dat al hebt gedaan gelukkig maar want dit ga je niet vol houden.
Denk erom verdriet hebben mag, nog iets doen mag ook dit is een eerbetoon aan je vader die overleden is het zou niet best zijn als je niets zou voelen.
Laat je er niet onder krijgen ook al ben je nu erg kwetsbaar en zorg voor mensen om je heen die het wel iets kunnen schelen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:24

sharoontje schreef:
Hyppolyte; ik heb de cd van de crematie, ik heb een fotoalbum waar ik mee bezig ben en daar komen ook foto's van de crematie in. Ik heb een brief voor hem geschreven en we hebben kettinkjes met vingerafdruk besteld. Ik heb net gebeld en kan over een halfuur terecht. Dus ik ga me klaarmaken en die kant op rijden.

Dat doe je goed! Is alleen maar goed om foto's te kijken en brieven te schrijven. Hoop dat je huisarts je snel op de goede weg kan helpen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:25

Wat een vreselijk verhaal... Totaal niet vreemd dat je er totaal doorheen zit. Het verlies van je vader is gewoon echt vreselijk. Helaas kan ik je niet helpen om van dit verscheurende gevoel af te komen. Ik wens je alleen heel veel sterkte en kracht toe en hoop oprecht dat je weer beter in je vel komt te zitten. Schroom je niet om hier professionele hulp bij in te schakelen, zij kunnen je vast helpen met de rouwverwerking. :(:)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 11:58

Ben bij de huisarts geweest en morgen heb ik een afspraak bij het GGZ? bij de huisarts praktijk. Dus dan hoor ik meer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:59

Wat fijn dat het allemaal zo snel gaat!
Echt goed dat je je laat helpen!!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:01

fijn dat dat zo snel kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:03

Wat goed van je dat je actief hulp zoekt! Dat is een heel grote stap en zeker een in de goede richting. Sterkte!
Helaas kan ik me vinden in je gevoel, mijn moeder is nu bijna een jaar geleden ook vrij plotseling overleden.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 12:10

Ik ben idd blij dat ik snel geholpen kan worden. Gelukkig had ik wel het gezonde verstand om hulp te zoeken en ik wist ook dat ik dit nodig heb, want zonder gaat het alleen maar bergafwaarts. Ik zal straks even wat uitgebreider reageren en desnoods even een pb sturen. Zit nu op m'n mobiel.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:17

Goedzo! Dan kun je weer vooruit gaan leren kijken :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:17

Zeker gelukkig!! En hoe dieper je zou zakken, hoe moeilijker het is om daar weer uit te komen! De eerste grote stap is al gezet.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:17

Vanochtend weer richting de huisartsenpraktijk gereden, en heb een gesprek gehad met iemand van het GGZ. Zij vertelde mij dat ik EMDR therapie ga krijgen en ook word ik begeleid door een psycholoog.
Volgende week word ik teruggebeld wanneer ik terecht kan.
Ook vertelde ze dat de druk, die ze op mijn werk zetten, niet goed is en dat moet ik ook aan gaan geven. Scheelt dat ik zometeen toch moet bellen, omdat ze willen weten hoe het gesprek gegaan is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:21

Was het een fijn persoon om mee te praten??
Ik hoop dat je snel terecht kunt!
Misschien een idee om van te voren op te schrijven wat je echt wilt zeggen, zodat je dit een soort van op kunt lezen?! (weet natuurlijk niet of je er moeite mee hebt of niet om het aan te geven?!)