ladyflame schreef:heb een gesprek gehad met mijn ouders, oom en oma. hun vinden het allemaal wel erg normaal en helaas met zijn 4'en tegen 2 gaat niet echt werken. Dus ik heb het maar opgegeven dan komen ze er maar later achter ik kan er niks meer aan doen.
Weet je, misschien willen je ouders je oma liefst zo lang mogelijk in haar eigen vertrouwde omgeving laten, en willen ze het daarom er niet over hebben dat ze misschien dement is, en zolang het niet zó erg is dat er (bijna) ongelukken gebeuren, is het eigenlijk ook beter voor haar om thuis te blijven. Wel met toezicht natuurlijk.
Mocht het erger worden, wil dagtherapie/opvang ook nog wel eens prettig zijn. Maar dit wordt ook vaak gedaan om huisgenoten te ontlasten, want op een gegeven moment is het voor veel mensen erg zwaar om constant op iemand te moeten passen die in de eigen omgeving al verdwaalt, maar gelukkig is het nog niet zo erg met haar.
Wat het vergeten wie je bent betreft: het kan best zijn dat ze op een gegeven moment je naam niet meer weet... maar vaak blijf je dan nog wel een vertrouwd persoon, die je oma graag ziet!
Mijn moeder zei tegen een verpleegster, toen ze het over mij had: "We kennen elkaar al heel lang!" Ik was dus nog steeds iemand waarvan ze voelde dat ik bij haar hoorde, maar hoe het precies zat wist ze niet meer, maar het was OK wat haar betreft.