Tips om aan te komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 15:24

Wat betreft ontbijt eet ik vaak een aantal sneden brood (volkoren of spelt, tussen de 4 en 8 sneden, afhankelijk van hoeveel trek ik heb) met iets stevigs erop (gehaktbal bijvoorbeeld).

EmmaVZ

Re: Tips om aan te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:33

Ik volg dit topic ook even. Ben 1.72 en schommel rond de 51kg. Sinds kort fiets ik door de weeks 2 uur per dag wegens school en ben bang dat de kilos eraf gaan vliegen terwijl ik al veel te weinig weeg.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:45

Ik ben 1,80 en weeg 63 kilo. Toch is er bij mij genoeg vet te zien, heb ik een 'normale' maat 36/38 en word ik nooit als te mager bestempeld. Wellicht hebben wij een totaal andere lichaamsbouw, maar ik denk niet dat je ongezond dun bent.

Als je wilt aankomen is misschien lunchen met een volledige warme maaltijd een idee?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 16:38

Ik heb geen vet en bij mij steken alle botten uit en ben ik ingevallen. Ik denk dat we een andere lichaamsbouw hebben. Pas bij 70 kilo zie ik er gezond uit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:48

Plus dat drie kilo verschil uit kan maken.
Ik krijg op de 60 echt een honger bekkie en opmerkingen dat ik er echt slecht uit zie.
62/63 gaat al beter. (Nu)
Krijg ik nog steeds wel eens indirect verpakt te horen: jij kunt zeker alles eten he?
Ook 1.80/1.82 lang

Ik zou een bezoekje aan de arts brengen.
Hoe slaap je ts?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:26

Slaap gewoon goed, alleen inslapen is vaak een probleem. Maar dat heb ik al sinds kleins af aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:36

Mijn advies alsdietist is aandringen bij de arts op uitgebreid onderzoek: vitamines, schildklier, cholesterol, alles.
Als daar niks uit komt door naar een dietist. Eventueel zou je kunnen overleggen met je dietist, o.a. In amsterdam (maar ook op andere plekken) kun je dmv een test je rustmetabolisme laten controleren. Mocht je er niet uitkomen met normale adviezen kun je daarmee zien hoeveel je nodig zou moeten hebben.

Als algemene adviezen: alles wat je eet verrijken, nadruk op (volle) melkproducten en regelmatig spullen gebruiken met veel onverzadigde vetten: veel vis, zowel in de avond als bijvoorbeeld op brood of tussendoor. Gebruik ruim olijfolie, ook in een salade bij de dressing bijvoorbeeld.
Opletten met het constant gebruiken van vette producten, voornamelijk verzadigd vet. Ook als je mager bent kan je lichaam vet opslaan tussen organen en advererkalking.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:46

Ik raad een diëtiste aan TS, dit zit voor 4 uur in je basisverzekering (tenminste, bij mij). De diëtiste kan je professioneel advies geven en heeft ervaring met mensen die moeilijk kunnen aankomen.

Wat ik me trouwens afvraag ...
Je lichaam heeft zegmaar een ijkzone. Dit is een zone van ongeveer 10kilo (als ik het me goed herinner, kan ook minder zijn) waarin je lichaam zich het prettigst voelt. Als je onder deze ijkzone zit zorgt je lichaam er zelf weer voor dat je weer in deze ijkzone komt. Andersom ook (als je jezelf niet constant overeet tenminste). Dus geeft je lichaam niet aan dat hij zich het gezondst voelt op dat gewicht?

En meer vet eten klinkt trouwens logisch, maar vet ligt ook zwaar op de maag :=

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:51

Misschien schildklier checken?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 20:26

secricible schreef:
Mijn advies alsdietist is aandringen bij de arts op uitgebreid onderzoek: vitamines, schildklier, cholesterol, alles.
Als daar niks uit komt door naar een dietist. Eventueel zou je kunnen overleggen met je dietist, o.a. In amsterdam (maar ook op andere plekken) kun je dmv een test je rustmetabolisme laten controleren. Mocht je er niet uitkomen met normale adviezen kun je daarmee zien hoeveel je nodig zou moeten hebben.

Als algemene adviezen: alles wat je eet verrijken, nadruk op (volle) melkproducten en regelmatig spullen gebruiken met veel onverzadigde vetten: veel vis, zowel in de avond als bijvoorbeeld op brood of tussendoor. Gebruik ruim olijfolie, ook in een salade bij de dressing bijvoorbeeld.
Opletten met het constant gebruiken van vette producten, voornamelijk verzadigd vet. Ook als je mager bent kan je lichaam vet opslaan tussen organen en advererkalking.

Die extra vetten doe ik al, maar helaas.
Woon overigens niet meer in NL en ben daar ook niet meer verzekerd (reactie van xEmily). Dietist hier gaat lastig, want er wordt hier geen engels gesproken en ik spreek nog geen frans.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:26

Arc_En_Ciel schreef:
Weet je zeker dat je aan wilt komen? 60 kilo voor 1.78 is een goed gewicht!

Ben ik niet mee eens. TS heeft nu geen reserves meer, stel ze wordt nog een keer ziek, wordt het veel moeilijker om aan te sterken.

65 a 70 kilo zou een mooi gewicht zijn.

Ik zou ook inderdaad je schildklier laten checken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:01

Hoe is je uitscheiding? Moet je vaak plassen, grote boodschap?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:16

Ik ken het probleem, ik woog 2 jaar geleden opeens nog maar 43 kg en ik ben 1.72 m.. Allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis, waarschijnlijk kwam t door de anticonceptie pil!!

Doe roomboter en 48+ kaas op brood, ik heb heel veel yoghurt gegeten zelf shakes gemaakt met veel fruit, en verder niet teveel gesport maar vaak kleine porties eten!

Na 2 jaar eindelijk over mijn streefgewicht! 58 kilo!!
Succes te :o :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:20

Uitscheiding is normaal, niet vaker dan normaal plassen, tenzij ik meer dan normaal drink. Grote boodschap is 1x per dag, soms 2x.
Annibel, ik ben al ruim een half jaar niet meer aan de pil. :)