Tampons verwijderen uit neus.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:32

tiffaany95 schreef:
Ik heb het nou 3x gehad en het is een vevelend gevoel. Maar het is ook zo voorbij. Je kan wel duizelig worden van de lucht die je ineens krijgt maar dat voel je aankomen en dan leggen ze je gewoon acherover :) en het is echt supersnel voorbij. Ik kreeg ook de tip van een verpleegster om te gaan huilen :p dan word het ook vochtig in je neus en dan glijd het er heel makkelijk uit

Ik heb wel het gevoel dat het daar erg vochtig is. Heel veel sn*t wat naar beneden glijdt (mwhahaha sorry :')) en heel veel traan ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:33

AmoorM schreef:
lisa_xxx schreef:
ik heb morgen een operatie aan mijn neus. hopen dat ik geen neustampons krijg. ziet er zo raar uit als ik zondag een wedstrijd moet rijden :+

Waarschijnlijk rijdt je dan geen wedstrijd.. ik mag in ieder geval 2 weken niks belastend doen. Zoals paardrijden,,

maar ik denk dat jij dan onder narcose bent gegaan?
ik krijg namelijk een plaatselijke verdoving. en daarvan verwachten ze dat ik er niet veel last of napijn van krijg

ook word bij mij niet mijn neusschot rechtgezet maar heb ik een ander soort operatie.[/quote]

Ohh nee ik ben onder narcorse gegaan, moest ook een nachtje blijven.

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:35

AmoorM schreef:
tiffaany95 schreef:
Ik heb het nou 3x gehad en het is een vevelend gevoel. Maar het is ook zo voorbij. Je kan wel duizelig worden van de lucht die je ineens krijgt maar dat voel je aankomen en dan leggen ze je gewoon acherover :) en het is echt supersnel voorbij. Ik kreeg ook de tip van een verpleegster om te gaan huilen :p dan word het ook vochtig in je neus en dan glijd het er heel makkelijk uit

Ik heb wel het gevoel dat het daar erg vochtig is. Heel veel sn*t wat naar beneden glijdt (mwhahaha sorry :')) en heel veel traan ogen.

Ohh daar kan ik me echt wat bij voorstellen haha. Mn neus is ondertussen al 3x rechtgezet en nog meer dingen aan gedaan en heb toen ook alleen maar lopen niezen. Ik had wel de mazzel dat die tampons steeds maar een nachtje moesten blijven zitten

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:35

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 01-02-22 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:38

Maar lig je dan? Of zit je dan? Hoelang duurt het voordat je weer buiten staat?

Maar is het te vergelijken met dat je een infuus in je hand krijgt? Of dat je moet bloedprikken? Dat je even een naar gevoel krijgt?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:40

AmoorM schreef:
bakkabouter schreef:
Met een pincet inderdaad, en zonder verdoving, duurt echt maar een paar seconden.

Hoe voelt het na dat ze eruit zijn?

Dan krijg je plots een grote teug lucht binnen, dat voelt een beetje raar, maar doet wel goed. Je neus blijft nog wel een hele tijd lekken, zo lang het slijmvlies geïrriteerd is blijft het extra vocht maken, en ook het bloeden stopt niet gelijk voor 100%. Als de tampons er net uit zijn is het normaal dat het even nabloedt, en ook de volgende dagen is dat niet raar, maar het moet wel snel genoeg stoppen (die uitleg zal de arts jou ongetwijfeld ook nog uitgebreid geven).
Mijn man moest regelmatig (2-3X/dag) spoelen met een zoutoplossing, en ook al is dat vrij vervelend, niet spoelen is nog véél vervelender. Er blijven overal kleine bloed- en slijmklontertjes zitten, en snuiten mag je nog niet meteen. Met spoelen krijg je alle viezigheid dus wel naar buiten, en hij merkte het heel erg als hij een keer oversloeg.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:42

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 01-02-22 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:47

Inderdaad bakkabouter ik moest ook spoelen, het lijkt goor maar is ohh zo'n opluchting. Tampons verwijderen is alleen het laatste stukje vervelend meer niet alleen de laatste keer, heb het twee keer gehad, zakten de tampons na twee dagen uit achter in mijn keel en dat was eng want ik durfde niet te slikken dus daar heb ik niks van gevoeld.

trouwens dat spoelen doe ik nog als ik verkouden ben, heb al jaren geen neusspray gebruikt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:48

Inderdaad bakkabouter ik moest ook spoelen, het lijkt goor maar is ohh zo'n opluchting. Tampons verwijderen is alleen het laatste stukje vervelend meer niet alleen de laatste keer, heb het twee keer gehad, zakten de tampons na twee dagen uit achter in mijn keel en dat was eng want ik durfde niet te slikken dus daar heb ik niks van gevoeld.

trouwens dat spoelen doe ik nog als ik verkouden ben, heb al jaren geen neusspray gebruikt.

AnnemiekvM

Re: Tampons verwijderen uit neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:52

Dat heb ik ook gehad.
Voelt niet echt prettig. Werd ook even duizelig. Maar dat duurt niet lang.

De tweede keer waren de tampons bij mij al opgelost. Toen was het alleen controleren.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:53

chanicha schreef:

Dat doen wij ook, extra schepje zout erin zodat het nog wat meer ontzwelt, werkt veel beter dan een spray! Past alleen wat moeilijker in je handtas, en is ook niet erg charmant als je op het werk dat ding bovenhaalt :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:56

Oh ja het voelt vervelend maar het doet geen pijn.

Bij mij is het al heel lang geleden en het was ook zo gepiept. Laatst heb ik een onderzoekje gehad waarbij ze met zo'n slangetje in mijn neus gingen, dat verdoven ze verder ook niet. Tranen als een gek natuurlijk en het voelde echt vervelend. Zit een cameraatje op dus ze ging dat ook ronddraaien om alles goed te kunnen zien, het ging namelijk voornamelijk om mijn oren en de verbinding tussen keel, neus, oren. Het is maar goed dat ze het van te voren niet gemeld hadden, het overkwam me nu een beetje. Ik denk dat het gevoel wel een beetje te vergelijken is.

ik zou me niet te veel zorgen maken over de pijn en het is zo gepiept. Ik zat trouwens gewoon recht op.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:57

ik kreeg een koelelement in mijn nek die heb ik daar 30 minuten moeten houden. toen kwam de chirurg en die heeft heel rustig verteld wat ze ging doen en zei dat ik haar arm aan moest raken als het even niet meer ging. gebeurde gewoon bij mijn ziekenhuisbed. omdat mijn hart de operatie niet goed had ondergaan was er ook een cardioloog bij en deze heeft de hele tijd tegen mij gepraat.
voor mij was het meer het idee, maar deed niet veel pijn.

werden eruit gehaald door aan een touwtje ( zelfde als een gewone tampon ) te trekken.

het koelelement moest ervoor zorgen dat het minder ging bloeden en het niet allemaal zo opgezet was.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:59

Het is even 10sec vervelend maar ik vond heel erg meevallen! Had alleen daarna wel een waterval van bloed uit mn neus haha

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:02

Ik vond het echt verschrikkelijk, maar ik denk denk dat dat bij ieder verschillend is.
Laat het gewoon over je heen komen, dat is het beste wat je kan doen denk hihi

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:03

Jaaren geleden meegemaakt (ik was toen 8). Kan me niet herinneren dat het pijnlijk was, wel dat er geen einde aan kwam!

Voor mijn gevoel hebben ze er meters van dat spul uit mijn neus getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:07

Het ziet er bij mij wel uit als een tampon ipv verband ofzo.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:17

lisa_xxx schreef:
ik heb eigenlijk geen idee. ik denk dat ik gewoon in die enge stoel moet zitten.

afspraak stond 3 weken geleden gepland maar toen werd ik een dag er voor verkouden :+

ik weet dat ik eerst watjes met verdovingsmiddel in mijn neus krijg. zo een halfuur in de wachtkamer moet zitten en dan, als het nodig is, krijg ik nog een prik voor extra verdoving.
als het goed is zijn ze 5 minuten bezig voor beide neusgaten (er worden bij mij dingen weggesneden en weggebrand) en sta ik daarna weer buiten.
en dan 3 x per dag spoelen met zoutoplossing.

Dat heb ik een jaar geleden ook gehad! Die geur tijdens het branden is onvoorstelbaar smerig! Het is een combinatie van verbrande nagels, haar en als de hoefsmid de ijzers er onder brandt. Je hoort het knetteren maar je voelt geen pijn.
Bij mij gingen er 2 verschillende soorten verdovingswatten in die elk een kwartier moesten zitten. Het verdovingsspul liep ook m'n keel in. Daarna nog bij verdoofd met een prikje.
Als ze branden gaan begint het heel erg te bloeden, niet zo'n probleem als je keel niet verdoofd is :') . Al met al heb ik extra lang in de wachtkamer moeten wachten omdat ik telkens bijna KO ging.

Ik heb jaren terug dezelfde operatie als de meesten hier ondergaan, maar ik kreeg er nog flubberspalkjes aan de binnenkant en een hard kapje op de buitenkant, een vogelsnaveltje _O- . Ik mocht dezelfde dag naar huis en toen ik de auto uitstapte nieste ik de eerste spalk er al uit. De andere kwam er een tijdje later automatisch uit. Met tampons dus geen ervaring.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:21

Oeh, heb dit op mijn vorige stage aan de lopende band gedaan. De meeste reacties die ik bij de patienten zag, was wel even pijnlijk, maar daarna zeiden ze dat het opluchtte en de druk/pijn die eerder gevoeld werd ook verminderde.

TIPS
Blijf goed je paracetamol spiegel houden en neem die van 8 uur dus ook. Dan werkt hij al goed in en dat help tegen de pijn. Voor dat ze hem er uit haalt diep in ademen en bij uitademen er laten uithalen. Waarschijnlijk zal de vpk dit ook aangeven, maar zo niet dit helpt tegen tegen de pijn!

Daarnaast heb ik nooit hele gekke reacties gehad, wat pijnlijk maar meer niet, dus valt volgens mij wel wat mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:08

Aan de ene kant kijk ik er ook wel heel erg naar uit en ben ik de uren aan het af tellen, omdat met tampons in je neus het ook geen pretje is. Al 2 nachten niet geslapen...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:14

Ik heb van die lange tampons in mijn neus gehad na een paar stevige neusbloedingen ( veroorzaakt door te hoge bloeddruk). Aangezien hij dezelfde dag er al weer uitgehaald werd en de 2e de dag erna, vond ik het nogal meevallen. Ik was in elk geval blij toen ze het ding eruit haalden. Het erin doen vond ik veel vervelender, alsof ze tot de oogbal gingen zo ver :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:22

Maar kun je na dat ze er uit zijn, alles weer gewoon doen? Of moet je daar ook weer een paar dagen voor rusten? Ik heb zaterdag een groot feest voor mijn vaders (50) verjaardag georganiseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:28

Maar trekken ze het er in 1x uit of doen ze het stukje voor stukje? Zoals met een pleister zeg maar.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:36

Bij mij was het heel veel opgepropt verband wat er in zat, als of ze het Tot me voorhoofd aan toe er ingestopt hadden.
Ik dacht toen ook gewoon een tampon als Hoe ik een tampon ken.
Maar mijn moeder beschreef het als een halve meter verband

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:39

Suzzy_3 schreef:
De verschrikkelijkste ervaring van mijn leven. (erger dan bevallen).
Het deed geen pijn, dat niet. maar dat zat zo een beetje vast in mijn hoofd, en dan hoor je van alles kraken. Ik dacht echt dat mijn hersenen mee naar buiten kwamen.
En natuurlijk bloeden dat dat deed, of beter gezegd, al dat bloed dat daar zat en niet door kon, kwam mee buiten.
Brr...

Oke.... Dit helpt :')