Basic Fit ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Basic Fit ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:38

Ik ben redelijk positief over de basic fit. Ben er al eerder lid geweest en nu sinds een of twee maanden weer. Het onderhoud is niet je van het maar de meeste apparaten doen het, er is virtual spinning (de reden dat ik daar sport is dus goedkoop spinnen ;)), er zijn virtuele groepslessen (nog nooit gedaan) er zijn gratis kluisjes, douches, de temperatuur is er prima en de muziek staat niet te hard. Het kan een nadeel zijn dat er geen begeleiding is, maar goed dat weet je als je daar gaat sporten. En anders kun je altijd kiezen voor een personal trainer. Op bepaalde tijden is het wel heel druk, maar ik zorg dat ik lekker overdag ga en dan is het altijd mooi rustig sporten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:46

Het concept is denk ik voor krachtsporters die toch wel hun eigen ding doen prima zo te horen.
Er zit er hier ook niet echt een in de buurt trouwens, nadeel.

Toen ik ging sporten echter gekozen voor een sportschool van 50 euro per maand, maar dan wel met zwembad, sauna en de hele rataplan erbij.
Maar dat is omdat ik weinig met de apparaten kan, ik geef toe.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:37

Ik ben, tot nu toe, heel blij met basic fit, ruime kleedkamers, genoeg douches. toevallig vandaag een babbel geslaan met een van de onderhouds techniekers, de machines worden elke 6 weken volledig nagekeken, wat ik ook fijn vind.

Bij ons zit er ook bij elke machine een geplastificeerde blad waar opstaat hoe het machine het beste gebruikt wordt. Van de begeleiding, bij ons zitten ze per 2 van voor aan de balie, maar als je wat vraagt komen je gerust uitleggen het hoe en de wat van een machine.

Ik ga ochtends dus een drukte zie ik nooit..... Ondanks dat ik het basic fit midden in stad ga.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:41

_KiMbErLeY_ schreef:
Ze moeten de kosten op de een of andere manier laag houden, dat is dus geen begeleiding en bezuinigen op andere dingen!

Als je geen begeleiding nodig hebt en weet wat je moet doen op de apparaten dan kan je er zeker heen gaan! ;) verder niks mis met de clubs en apparaten! ;)

Ik start vandaag bij Basic Fit. Ik heb ineens voor een heel jaar betaald. Dit was het voordeligste en het simpelste. Bovenstaande post is dan ook het enige dat mij stoort. Ik ken er helemaal niets van en start nu ook eerst 2 weken met een personal trainer om een goed schema te hebben en even een paar keer vooruit geholpen te worden.

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:48

Ik sport ook bij Basic Fit. Het is voor die prijs een heel mooie zaal, wat je wel niet overal hebt denk ik. Voor die prijs kan je inderdaad wel niet verwachten dat je grote luxe krijgt, de airco zal niet werken of zal gedurende lange tijd niet hersteld worden, als je warm water hebt, dan mag je blij zijn (als ze douches hebben, geen idee of dit overal is). Het is inderdaad zo dat je voor domiciliëring meer betaald en je moet dit ook opstarten als je hiervoor kiest, maar wat je wel kan doen is deze domiciliëring zelf stopzetten en dan zelf altijd in je club gaan betalen of zelf een doorlopende opdracht aanmaken (wel heel goed opletten dan voor extra kosten als je te laat betaald!).

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:50

Ik zit ook bij basic fit. Vind het prima hoor!!

Ik heb ook gekozen voor maandelijkse betaling en betaal 17.95 per maand. Word altijd gewoon afgeschreven, geen flauwe kul.
15,95 is idd als je het bedrag in 1 x betaald voor een jaar.
Je zit er idd een jaar aan vast en daarna per maand opzegbaar.
Op de vorige sportschool waar ik zit werkt je contract per jaar verlengd, dus heb nog 1 jaar dik lopen betalen, terwijl ik al lang niet meer ging, was net iets te laat met opzeggen _-:( _-:( _-:(

Verder vind ik het prima. Je hebt idd geen begeleiding. Bij ons loopt er wel een personal trainer rond, maar daarvoor moet je extra betalen. Ik doe vaak virtuele lessen mee en die vind ik hartstikke leuk!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:54

Mijn zusje heeft gruwelijk veel moeite en heisa gehad met het stop zetten van haar abonnement. Dat was echt niet leuk.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:02

pinkie87 schreef:
Mijn zusje heeft gruwelijk veel moeite en heisa gehad met het stop zetten van haar abonnement. Dat was echt niet leuk.

Wat vervelend!.
Ik heb er toen geen moeite mee gehad, heb een brief gestuurd en daarmee was het klaar.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:54

Ik sta ook ingeschreven bij Basic fit. Ga niet zo heel vaak ivm tijdgebrek maar vind het voor het geld dat ik betaal een prima sportschool. Ook de meeste virtuele lessen zijn leuk (xco/xcore is een aanrader). Verder ziet het er netjes uit en meestal is het ook niet super druk. Van de meeste apparaten hebben ze 2 stuks dus als de een bezet is is de ander meestal vrij.

Van het personeel moet je niet al te veel verwachten is mijn ervaring, sommigen zitten alleen achter de balie en hebben verder geen flauw idee hoe de apparaten werken. Staan wel op ieder apparaat een uitleg hoe die te gebruiken is.