Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb het al van baby af aan, gemiddeld had ik 5 minuten nodig en toen stonden we alweer aan de kant, niet fijn dus. Maakt ook niet uit waar ik in zit (alleen fiets en koets heb ik het niet).
) ik hoef nog steeds niets raars te doen op een boot, maar ik heb meer garantie dat alles erin blijft. De ene chauffeur is ook de andere niet en een beetje koelte in de auto wil helpen. raampje open bv.

Ik heb het vooral in automaten en auto's die op gas rijden. Word geheid wagenziek binnen 20 min.
Ik heb nu zelf een klein vrachtwagentje die verbouwd is tot camper en dat rijd heerlijk
Ben nog geen 1 keer ziek geweest
Mijn keeshond helaas wel

) kun je toch een soort hyperventilatie opwekken.
maar het kan goed zijn dat je te geforceerd gaat ademhalen waardoor je je akelig gaat voelen, licht in je hoofd, misselijk enz. en je de auto uit wil vluchten richting frisse lucht. Dat soort dingen.

ikke schreef:Ik geloof zeker dat er ook een psychische component in zit, maar niet uitsluitend, Moonchloe.
Het schijnt zo te zijn (ooit ergens gelezen) dat een glazen schuifdak in de auto een positief effect heeft. Ook rijden met een open schuifdak zou bijdragen aan minder misselijkheid. Iemand ervaring mee??
Zelf rijden werkt vaak goed, maar ik vraag me ook weleens af of een echt goede rijstijl van de chauffeur net zoveel invloed heeft.
Nayomie schreef:Nou, als ik veel ga praten merk ik bij mezelf dat ik heel snel misselijk word. Ik zou zo 1-2-3 niet kunnen uitleggen hoe dat kan maar het gebeurt gewoon.

Chauffeur moest geregeld stoppen
Knoffer schreef:Oh gember, lekker! Die kende ik nog niet. Gelukkig hou ik van gemberikke schreef:Ik geloof zeker dat er ook een psychische component in zit, maar niet uitsluitend, Moonchloe.
Het schijnt zo te zijn (ooit ergens gelezen) dat een glazen schuifdak in de auto een positief effect heeft. Ook rijden met een open schuifdak zou bijdragen aan minder misselijkheid. Iemand ervaring mee??
Zelf rijden werkt vaak goed, maar ik vraag me ook weleens af of een echt goede rijstijl van de chauffeur net zoveel invloed heeft.
Heeft veel invloed, maar het effect van zelf rijden kan geen enkele andere chauffeur tippen. Als je zelf rijdt, is geen enkele beweging onverwachts. Je evenwichtsorgaan heeft een verwachting van de beweging die gaat komen, als die niet overeenkomt met de werkelijkheid, word je sneller misselijk. Als een ander rijdt, zijn de bewegingen nooit 100% zoals je (evenwichtsorgaan) die verwacht. Ik ben alleen ooit misselijk geworden toen ik zelf reed in een semi-automaat. Wat rijdt dat waardeloos![]()
Schuifdak zou mss kunnen helpen voor frisse lucht. Ik vind frisse lucht en kou is vaak prettig als ik misselijk bent.
En tijdens de stops even wat rondjes rennen.
Voor mij speelt de psychische factor echt totaal niet mee.Nayomie schreef:Nou, als ik veel ga praten merk ik bij mezelf dat ik heel snel misselijk word. Ik zou zo 1-2-3 niet kunnen uitleggen hoe dat kan maar het gebeurt gewoon.
Heb ik ook. Ik word heel stilletjes als ik wagenziek ben.
Knoffer schreef:Zelf rijden! Frankrijk is helemaal niet eng. Zou me meer zorgen over België maken

billionache schreef:Knoffer schreef:Zelf rijden! Frankrijk is helemaal niet eng. Zou me meer zorgen over België maken
Erg om toe te geven als Belg, maar dit dus
Ik ben af en toe wagenziek. Bij mij ligt het volgens mij echt specifiek aan het voertuig... Op de ene bus voel ik me na 5min al belabberd, op de andere kan ik probleemloos een uur lang zitten en lezen. Hetzelfde met auto's. Ligt het aan een geur, temperatuur, luchtdruk? Geen idee
NatasjavE schreef:Vind rijden in Belgie helemaal niet zo'n probleem.
Ga naar Griekenland en je vind daarna heel veel wegen prima begaanbaar.
is voor mij een verademing als ik de grens BE-NL oversteek! Janneke2 schreef:Behalve pilletjes zijn er ook oefeningen die je kunt doen.
Daarbij gaat het niet om een quick fix, maar meestal is het na een aantal maanden beter en met blijvend resultaat.
De oefeningen gaan over het integreren van je evenwichtsorgaan met je ogen, het gevoel in je lichaam en je coördinatie.
(Pilletjes kunnen de "output" van je evenwichtsorgaan beïnvloeden, maar nooit die integratie tot stand brengen. )
kun je wat meer vertellen over die oefeningen?