Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hwn schreef:randalinpony schreef:
Ehm.... op korte termijn maak je het dan idd erger. Van suiker af wennen moet je geleidelijk doen. Op lange termijn is het constant spiken van je bloedsuikers alleen maar schadelijk.
We hebben toch een bepaalde hoeveelheid suikers nodig, voor energie. Nu probeer ik tussendoor genoeg fruit te eten, maar ik zorg wel dat ik altijd druivensuiker op zak heb, en ik voel me al veel fitter. Dat "afkicken" heb ik 2 jaar geprobeerd, met een oneindige vermoeidheid als gevolg.
@TS, dus van stress zou je gaan flauwvallen, bloeden en half doof worden? Lijkt me toch beetje heel vergezocht hoor. Je kan het natuurlijk altijd uittesten, door es alle stress uit je leven te bannen, paar weken er tussenuit, en zien of het betert, maar 't zou me verwonderen.
randalinpony schreef:Als je klachten dan nog blijven is duidelijk dat ze niet stressgerelateerd zijn.
lilydj schreef:Ik zal even mijn bloed onderzoek afwachten, en dan binnenkort maar weer een afspraak maken voor de weet ik veel hoeveelste keer per jaartoch maar weer aandringen dat ze verder gaan onderzoeken dan..
Dreamybol schreef:Je kunt pas spreken van psychosomatische klachten/onvoldoende verklaarbare klachten als echt is uitgesloten dat er een fysieke oorzaak is van pijn/flauwvallen/verlamming/tintelingen/noem het maar.
Shadow0 schreef:Dreamybol schreef:Shadow, ik neem aan iedereen begrijpt dat ik bedoel dat er met de huidige mogelijkheden en onderzoeken geen uitsluitsel is te geven over waar de klachten fysiek gezien vandaan komen.
Ik heb in jou wel vertrouwenMaar de medische stand mist die nuance imo nogal eens.
lilydj schreef:En ook had ik een paar maanden geleden opeens heel veel pijn daar beneden, en rare bloedingen enzo, dus dat laten onderzoeken en de dokter zei dat het er erg onstoken uitzag, maar na allemaal testen gedaan te hebben kwam er dus niks uit, en nu loop ik nogsteeds met random bloedingen rond.
Shadow0 schreef:Dreamybol schreef:Shadow, ik neem aan iedereen begrijpt dat ik bedoel dat er met de huidige mogelijkheden en onderzoeken geen uitsluitsel is te geven over waar de klachten fysiek gezien vandaan komen.
Ik heb in jou wel vertrouwenMaar de medische stand mist die nuance imo nogal eens.
Uiteindelijk heeft mijn man geopperd dat het weleens migraine kon zijn omdat mijn 'paniekaanvallen' ook beter te handelen bleken na een ibuprofen. En hoorde halfzijdige verlamming er ook niet bij?Dreamybol schreef:Dus een psychologische component mag zeker niet uitgevlakt worden, echter kan die component niet leiden tot pijn of functiostoornissen zonder de fysieke component.
Dreamybol schreef:Phormicola, helaas ken ik ook de verhalen andersom. Mensen die zelfs keer op keer onder het mes gaan, volledig verpakt zitten in braces, een hoeveelheid pijnstillers wegwerken waar een terminaal zieke ook op leeft om er dan vervolgens achter te komen dat ze de pijn (en eventuele andere klachten) op een heel andere wijze moeten gaan benaderen.
Shadow0 schreef:Dreamybol schreef:Phormicola, helaas ken ik ook de verhalen andersom. Mensen die zelfs keer op keer onder het mes gaan, volledig verpakt zitten in braces, een hoeveelheid pijnstillers wegwerken waar een terminaal zieke ook op leeft om er dan vervolgens achter te komen dat ze de pijn (en eventuele andere klachten) op een heel andere wijze moeten gaan benaderen.
Ik weet eigenlijk niet of dat 'andersom' is. Het klinkt mij een beetje als hetzelfde in de oren - een vrij beperkte visie gecombineerd met weinig systematische aanpak en evaluatie. Weinig stapjes terug om eens te reflecteren of men nog wel op de goede weg zit. Weinig zien van het grotere geheel.