. Had gelukkig een hele aardige vrouw. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Had gelukkig een hele aardige vrouw.
Quir schreef:Ik kan mezelf eigenlijk helemaal niet voorstellen dat je angst kan hebben voor naalden. Uiteraard geloof ik het wel, maar mezelf voorstellen toch niet echt eigenlijk...
Maar super dat je het gedaan hebt! Uiteindelijk viel het toch best mee, of niet?
Wat had je gedaan?
Ik moet zelf ook gaan prikken (voornamelijk infusen voor contrast, etc.) en vind het wel "leuk" om te weten hoe mensen met angst het als meest prettig ervaren, met dus de minste angst. Dus kom maar op!
.
dat gevoel van het gewiebel van die naald in je arm en die afknellende band om je arm vind ik wel zó naar

exposure werkt als een trein! Ik ben alleen wel heel kritisch als ik bloed moet laten afnemen; ik kan maar in 1 arm geprikt worden en met een vlindernaald. Helaas moet het infuus ook daar, want anders moeten ze een half uur mijn hand verwarmen... Dus zonder voorverwarmen weiger ik een infuus in mijn hand omdat het niet wil. En als het niet lukt en ze prikken mis, dan ga ik onderuit
Arrabel schreef:Ik weet niet of je meer bang bent van het idee of het gevoel maar als het het gevoel is dan zou je de volgende keer van te voren Emla creme op je.. hoe noem je dat waar ze prikken.. elleboogholte? haha kunnen smeren, dat verdoofd.
Het is alleen wel heel duur spul.
http://www.dokteronline.com/emla-creme/

verootjoo schreef:Ik begrijp niet hoe iemand het niet erg kan vinden als er een naald in je gestoken wordtdat gevoel van het gewiebel van die naald in je arm en die afknellende band om je arm vind ik wel zó naar
![]()
Om je vraag te beantwoorden: ik heb er een hekel aan als mensen me gaan vertellen dat het niet eng is en dat je niks voelt. Dat is gewoon niet waar; het is wel eng, en je voelt het wel! Je kan beter gewoon de angst erkennen en de mensen er doorheen praten![]()
Bij bange mensen geen onzekere leerlingen laten prikken, ik word daar iig nog veel banger van.
Zorgen dat je verdovende zalf bij de hand hebt. Ik vind dat echt handig spul. Je voelt de prik op zich dan niet zo.
Jij vindt het eng. Maar het ís niet eng. En ja, tuurlijk voel je een prikje. Maar om nu te spreken van pijn vind ik ook ver gaan. 
)