Opstaan; hoe dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:33

x_Jeanine_x schreef:
Mijn wake up light bood uitkomst!!!
Gaat stuk beter!
En heb ook die wegloop wekker maar dan vam de hema 10,-!

Wake up light heb ik ook, maar ik word niet wakker van licht.. Werkt bij mij dus niet héél erg goed..

Youknowme

Re: Opstaan; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:37

Het werkt echt het beste als je direct opstaat, word je eerder wakker dan de wekker sta dan gewoon op. Van snoozen word je alleen maar moeier en maakt het uit bed komen lastiger.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:38

Ik had een wekker op m'n telefoon waarbij ik een foto moest instellen die je dan smorgens moest maken. Ik had de gootsteen beneden, je kan hem dan 1x snoozen en je aankleden en dan foto maken als hij weer af gaat.

Hij moet wel precies bij hetzelfde licht worden gemaakt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:43

Ohhhh,...die vangende wekker..
Na 3 keer zouden ze me in een dwangbuis kunnen afvoeren.

Phillips wake-up light...geloof me dat is je oplossing.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:48

Misschien nog een oplossing?
Vind het soms ook zeer lastig goed wakker te worden en uit bed te komen.... Ik lees mee.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:49

Gelijk opstaan werkt voor mij niet hoor! Hoe chagrijnig wil je me hebben?? Rustig wakker worden werkt bij mij het beste en dus snoozen, niks mis mee :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:52

Yinthee schreef:
Gewoon er aan toegeven en een half uur eerder je wekker zetten zodat je een half uur kan snoozen voordat je daadwerkelijk op staat :')

Half uur eerder zetten heeft niet altijd zin.

Hier een bekend probleem, alleen dat komt omdat het 's ochtends koud is en ik om die reden mijn bed niet uit wil. :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:55

DieL_Zor schreef:
Medestanders *\o/*

Nu het weer donker is 's ochtendsvroeg als ik eruit moet wordt het weer erg.
Vorig jaar heb ik het punt bereikt dat ik zo'n driekwartier voor tijd wekker 1 zet (rustig deuntje). Die gaat om de 9 minuten af en mag ik snoozen. Driekwartier later gaat wekker 2 (kwakende eend :+ ). Ondertussen ben ik dan wel enigszins wakker genoeg geworden om mezelf uit bed te slepen :')

Ik merk ook dat ik serieus een stuk wakkerder en gezelliger ben dan wanneer ik na 1x snoozen er gelijk uit moet :Y) Ondanks dat je dus eigenlijk iets korter slaapt.

haha die is herkenbaar! Mijn wekker staat een half uur eerder met n rustige deun en met de eenden moet ik er meteen uitXD

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:56

in de zomer hield/houd ik altijd mijn gordijnen open als de zon dan gaat schijnen schrijnt hij presies op mij bed en daar word ik dan wel wakker van :D

heb je een hond?
neem hem mee op je kamer hij gaat wel piepen smorgens als hij naar buiten wil :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:56

Ik kan juist niet blijven liggen :') Ik boycot mijn bed juist zo veel mogelijk... Als ik wakker ben, ben ik ook echt wakker, is dat na half 7 dan sta ik op :p

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:59

Ik lees ook even mee. Moet zeggen dat ik er in de winter minder moeite mee heb. Maar ik ben echt een winter mens en word gewoon niet blij van die warmte in de zomer. :n

Bij ons krabt de kat vaak aan de slaapkamerdeur als de wekker gaat, maar ik trek gewoon de dekens over mijn hoofd en slaap weer verder :') Vriendje gaat er uiteindelijk uit omdat hij " er gek van wordt" .. :+

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:01

lianne304 schreef:
in de zomer hield/houd ik altijd mijn gordijnen open als de zon dan gaat schijnen schrijnt hij presies op mij bed en daar word ik dan wel wakker van :D

heb je een hond?
neem hem mee op je kamer hij gaat wel piepen smorgens als hij naar buiten wil :+

Mijn hond is zo mogelijk nog luier dan ik.
Ik word dan wel wakker,maar ga nog oeverloos bijlezen op mijn telefoon.
Rustig een half uur of meer waardoor ik alsnog te laat ben.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:01

Wat tips :)

1. Downloud de app: sleep cycle. Deze houd bij wanneer je in slaap valt, en hoe diep je slaapt. En dan zet je de wekker bijv. tussen 07.00 en 07.30 en dan bekijkt die app wanneer je in een ligt slaap bent en maakt je dan wakker, want dan sta je minder moe op. En ja! Het werkt. Maar soms heb je dagen dat je niet in een ligt slaap zit, en dan werkt het niet.
2. Hoe erg het ook klinkt, niet snoozen -O- daardoor word je vaak alleen maar moeier van
3. Als je wakker word, niet denken: ahnee ik ben zoooo moe ik wil in bed blijven. Maar denken: oke NU moet ik opstaan (bij mij helpt het om af te tellen van 10 naar 1 en dan bij 1 opstaan.
4. Je wekker aan de andere kant van de kamer zetten, zodat je op moet staan om hem uit te zetten.
5. Voor het slapen gaan veel water drinken. Waarom? Dat merk je in de ochtend wel :')

Nouja, in iedere geval sterkte! Hahah

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:02

Op staan is zelfdiscipline, geen doorzettingsvermogen. Mijn man kan ook anderhalf uur snoozen en dan boos zijn op mij als hij ee doorheen slaapt en ik m niet wakker maak. Ja hallo! Sta dan van de eerste keer op. Ben je moeder niet. :?
Na de derde snooze brom ik meestal al niet bijster vriendelijk: schat sta aub op!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:03

faabfabienne schreef:

1. Downloud de app: sleep cycle. Deze houd bij wanneer je in slaap valt, en hoe diep je slaapt. En dan zet je de wekker bijv. tussen 07.00 en 07.30 en dan bekijkt die app wanneer je in een ligt slaap bent en maakt je dan wakker, want dan sta je minder moe op. En ja! Het werkt. Maar soms heb je dagen dat je niet in een ligt slaap zit, en dan werkt het niet.
2. Hoe erg het ook klinkt, niet snoozen -O- daardoor word je vaak alleen maar moeier van
3. Als je wakker word, niet denken: ahnee ik ben zoooo moe ik wil in bed blijven. Maar denken: oke NU moet ik opstaan (bij mij helpt het om af te tellen van 10 naar 1 en dan bij 1 opstaan.
4. Je wekker aan de andere kant van de kamer zetten, zodat je op moet staan om hem uit te zetten.
5. Voor het slapen gaan veel water drinken. Waarom? Dat merk je in de ochtend wel :')

Dit werkt zo goed he :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:04

Die van water drinken voor het slapen werkt bij mij meestal niet omdat ik dan in de nacht al moet zeiken als een reiger :') Zo rond een uur of half drie haha. Maar misschien wel handig om dat te doen en dan na het plassen weer water te drinken zodat ik als de wekker gaat weer moet? :+ Ingewikkeld, dat opstaan..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:08

Ayasha:zo'n vent heb ik ook.De afschuwelijkste geluiden als wekker en dan 10 x snoozen en alsnog niet opstaan.
Ik trap hem er wel uit,slapen lukt mij anders ook niet meer.

xMalibu

Sjolvir schreef:
moyra schreef:

[ Video ]

:D

Zo dan, dan heb je meteen 's morgens een hartverzakking...
Heb al slaapproblemen genoeg, als ik deze aanschaf komt het nooit meer goed.
Spontaan nachtmerrie's over wekkers erbij.

Jaa die heb ik *\o/*
Ideaal om niet steeds overal te laat te komen :D

jumerenik

bij ij help snoozen juist heel erg. als ik on 7 uur op moet gaat om 4.30 de wekker al. dan zet ik hem uit. en an ben ik wakker en dan voel ik mij zooo blij dat ik nog ff mag blijven liggen. en dan blijf ik lekker wakker radio luisteren en dan gaat om 7 uur nog de wekker en dan sta ik zonder enige moeite op. ik ben niet heel erg vaan moe van echt moe zijn. (kan met redelijk weinig slaap) en ik doe het hier super op. ik kan echt niet in een keer opstaan dan ben ik de hele dag chagerijnig ;p

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:10

faabfabienne schreef:

1. Heb antieke telefoon, doet niet aan aps.
2. check, ik snooze al niet dus dat is oke.
3. Denk het wel, maar ren tegelijkertijd het bed uit.
4. Ooit gedaan, maar nu niet meer nodig.
5. Ben je gek! Moet er nu 's nachts al zeker 8x uit en dan nog meer drinken, kost me nu al ernstig slaap.

De hier genoemde hond werkt niet, die is al 14 en komt pas tot leven als ik opsta, niet als mijn wekker afgaat.
Kat.. niet genoemd hier, maar die kunnen ook heel stimulerend zijn in je opsta gedrag :D
Partner, ook. :+

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:12

moyra schreef:
[ Video ]

:D

Als ik dit naast mijn bed zet, sta ik elke morgen op met een bijna hartattack! Dat hoeft zelfs niet weg te lopen daarvoor :=

Ik zet m'n wekker ook iets vroeger zodat ik nog even kan snoozen. Maar ik heb de indruk dat dat het bij mij nog erger maakt :')

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:12

Mijn uitkomst: een lichttherapie lamp. Wellicht wat overdreven als je alleen niet goed uit je bed komt, ik heb ook een winterdip waar hij goed tegen werkt, maar die dip hangt ook echt samen met niet op kunnen staan. Ik zet mijn wekker een kwartiertje eerder en druk meteen die lamp aan zodra ik wakker word, op het begin was het doorbijten maar zodra het zijn werk gaat doen word opstaan zo veel makkelijker. Inmiddels maak ik een ontbijtje voor mezelf en ga dan een kwartiertje eronder zitten, als je me twee jaar geleden had verteld dat ik in de winter zou gaan ontbijten 's ochtends (altijd veel te misselijk voor geweest) en daar ook echt op tijd voor op zou kunnen staan.. Dan had ik je vierkant uitgelachen! Ik zweer erbij, heb een Philips blu lite, was ook wel prijzig in aanschaf, maar er zitten voor mij zo veel voordelen aan, meer energie, niet meer ziek in de ochtend, minder depressief en minder vechten met de wekker. Heerlijk!
Maar misschien is het beter om eerst andere opties te proberen, het was voor mij meer dan alleen opstaan ;p

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:16

Mijn kat komt tot leven zodra mijn wekker gaat...dan gaat ie mauwen...maar door mijn 3 maand vakantie slaap ik daar tegenwoordig doorheen en staat mn moeder op :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:16

Ik heb ook de wake up light. Heerlijk.
En ik zorg dat er al kleding klaar ligt, scheelt weer wat tijd.
Wil mijn ochtend optimaal benutten :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:17

Ik moet eerst uit bed en mijn trap af om mijn wekker uit te zetten werkt tot nog toe erg goed :)