Pumps/Ballerina's: blaren op de hiel en pijnlijke teennagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:23

friesam schreef:
Ik moet regelmatig pumps aan voor mijn werk maar 12 cm of meer is voor mij een no-go.

Ik ben al 1.80

Hier iemand die ook de 1.83 m aantikt hoor O:)

Wanneer ik pumps draag krijg ik regelmatig complimentjes ^^

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:26

Hier altijd hakken maar meestal rond de 10 cm. Hoger liever niet want dan krijg ik idd pijn in mijn voeten.
Blaren heb ik eigenlijk nooit maar wel pijn in mijn grote teen. Mijn nagel gaat dan in mijn vel drukken, aan de zijkant.

Pinda_Dipje

Re: Pumps/Ballerina's: blaren op de hiel en pijnlijke teennagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:32

Teennagels korter houden.
En die-hard doorlopen op pumps maakt dat de pijn op den duur verminderd.

Ik heb niet eens platte schoenen in huis, behalve mijn stalschoenen dan. Van haren, manfield, louboutin... Ik heb van alles gehad, en bij de één heb ik minder last als met de ander maar in in de regel loop ik vrijwel overal vrij gemakkelijk op weg. 10cm > hoger.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:58

Jeetje Pinda_Dipje, geen platte schoenen kan ik me toch niet voorstellen hoor :wow:

En dure-pumps-kopers hebben jullie geen paard ofzo :D Een collectie pumps van deze bedragen kan mijn portemonnee er toch niet bij hebben hoor.. Die s'Olivers zijn wel een zeer schappelijke prijs vergeleken met de andere bedragen hier! Ga Zalando maar even lastig vallen O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:28

Ik heb ook geen platte schoenen op mijn stalschoenen en rijlaarzen na.
En hier geen dure pumps hoor.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 18:12

Wat voor merken pumps heb jij dan? Mijn voeten zouden in stukjes uit elkaar vallen zonder platte schoenen te hebben haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:16

Ladyson schreef:
Wat voor merken pumps heb jij dan? Mijn voeten zouden in stukjes uit elkaar vallen zonder platte schoenen te hebben haha!

Ik draag veel enkellaarsjes. Ik heb zelf superfijne van de Scapino (ja echt!). Het zijn echte leren van Novocento. Deze hebben echt een hoge hak maar lopen heerlijk. Vaak neem ik ze een maat groter en gooi er een bontzooltje in. Dus ik speel wel vals.

Echte pumps heb ik vaak met een bandje anders slip ik er achter met mijn hak uit. Dus ook daarmee speel ik vals. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:02

Ik loop t lekkerst op de goedkope ballerinaatjes van wibra, ze hadden dit jaar stoffen en met een glittertje. 8 euro ofzo meen ik :') ook had ik nog ballerina's van 5,- ergens in groningen, die zijn mee gegaan op vakantie, goddelijk zaten die :j helaas was de zool aan het einde van de week na een seizoen dragen ook op, dus ze zijn achtergebleven in frankrijk haha.

Ik koop dus nooit dure ballerina's en heb nooit last van blaren. Ik zit qua maat tussen 37 en 38 in en koop altijd een 37, de 38 is meestal net te ruim, dan ga ik slippen en dan krijg ik wel blaren :j

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:08

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:18

Goh ik heb ook heel moeilijke voeten. Ik heb namelijk in alle schoenen blaren aan mijn hielen. Pumps, ballerina, allstars, sportschoenen, stal schoenen, op maat gemaakte leren rijlaarzen en zelfs in teenslippers. Dus ik kan je niet helpen, ik hoop ooit de gouden tip te horen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:43

Ik draag momenteel geen dure pumps. Ik kan er namelijk niet te lang op lopen vanwege rugproblemen.
Wil toch eens duurdere (en van betere kwaliteit) pumps aan gaan schaffen, in de hoop dat het helpt. :)

Momenteel heel gave gezien van Michael Kors, maar twijfel, twijfel.....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:21

Zeker bij rugklachten is het erg belangrijk goed te kijken naar het voetbed van de schoen.

Weinig tot geen of een slecht voetbed kunnen ontzettend veel klachten van knieën en rug veroorzaken terwijl een goed voetbed deze juist kan voorkomen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:45

Klopt inderdaad Lizy29, het probleem zit hem helaas niet alleen in het dragen van schoenen, maar ligt aan meerdere dingen. :)

Wil daarom dus eigenlijk wat duurdere pumps proberen, om te kijken of dat ik daar wel wat langer op kan lopen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:51

Dat is lastig. Ik heb zelf ook een slechte rug en knieën en kan het goed merken welke schoenen ik aan heb. Heb ik mijn goedkopere schoenen aan houd ik het veel minder lang vol dan met mijn betere en over het algemeen ook duurdere schoenen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:54

Fijn om te horen, dat je het in ieder geval langer uithoudt! Dat geeft me toch wel een beetje een goed gevoel. Niet dat ik dalijk dure schoenen koop, zonder dat ik veel verschil merk.. :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:00

Ik heb inmiddels de pumps gekocht en ontvangen en ze zitten heerlijk, loop er zo op weg! :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:03

_Kellyy schreef:
Ik heb inmiddels de pumps gekocht en ontvangen en ze zitten heerlijk, loop er zo op weg! :))

Welke zijn het geworden? :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:17

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:49

Ik heb de No Stress pumps aan gehad, maar het "gelkussentje" zat bij mij op een vreemde plek. Ik heb vervolgens Clarks aan gehad en die liepen erg fijn. Met de app van Elle krijg je 25 procent korting bij Manfield en invito dus dat lijkt me een goede timing! Wilde eigenlijk die S'Oliver maar dat is geen echt leer.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:04

Welke heb je gekocht Ladyson?

Ik heb ook pumps waar ik zelf een gelzooltje in heb gelegd. Moet zeggen dat ik dat ook wel erg fijn vind zitten! Helaas is bij mij de keuze niet groot, omdat ik maat 35 heb... ;(

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 09:07

Oeh maat 35 is wel lastig! Ik heb bij Manfield van Clarks pumps gehaald. Er zit een zacht gedeelte bij de bal van mijn voet. Als ik loop, lijkt het alsof er vering in de hak zit. Ik had zaterdag last van opgezwollen voeten dus ben de hond uit gaan laten met boterhamzakjes in de pumps. Het was donker hoor haha! Ik wilde ze perse inlopen. Zondag heb ik 2x een kwartier gelopen, 2 uur zittend geluncht en 3 uur staand een borrel gehad. Mijn voeten waren niet happy daarna (tenen en hiel). Hoop dat goed inlopen nog gaat schelen!

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:14

Pfff hier heb ik ook last van! Mijn teennagel is er zelfs al 2 keer afgevallen in een paar jaar tijd :(

Ik merk wel duidelijk dat de duurdere merken een stuk comfortabeler zitten dan de goedkopere schoenen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:28

Ik lees even mee, want ik zoek ook de ultieme tip om een avond/nacht op pumps te kunnen overleven.
Ik loop er nooit op, heb meestal altijd sneakers aan, maar voor een aankomend feest wilde ik mijn vriend verassen, door een jurkje aan te trekken...
Maar je kan natuurlijk geen sneakers aan onder een jurkje, dus is mijn zoektocht naar pumps begonnen.

Ik wil niet te dure pumps, want ik draag ze waarschijnlijk maar 1 keer. Ik heb weleens pumps aangehad, maar naar 2 á 3 uur krijg ik last van mijn voeten, wat vervolgens overgaat in brandende pijn..

Ik las dat hier 'pumps-experts' in het topic zitten en aan jullie de vraag; welke pumps raden jullie aan?

Heb helaas ook niet echt een vriendenkring die pumps dragen, anders had ik ze voor een avondje kunnen lenen en 1 vriendin heeft 2 schoenmaten kleiner dan mij, dus dat schiet ook niet echt op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:49

Neem dan niet te hoge pumps. Gewoon pumps met een klein hakje en met een bandje. Die zitten het fijnste en lopen het makkelijkst, zeker voor beginners. :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:22

Of kijk naar een sleehak.