Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Misschien een idee om eens naar een m.esoloog te gaan?
Deze kan tekorten die volgens de bloedwaardes als oke worden gezien vinden. Ik bleek ondanks goede bloedwaardes verzuurd te zijn en een flink magnesium tekort te hebben.
Ik weet niet waar je precies woont, maar in oss zit een fijne!
NikkiTazz schreef:Je word ziek omdat er in vlees behoorlijk wat bacterieen leven die je eigen lichaam niet meer verdraagt.
Axel_Valerie schreef:NikkiTazz schreef:Ik moet er ook niet aan denken.
Je word ziek omdat er in vlees behoorlijk wat bacterieen leven die je eigen lichaam niet meer verdraagt.
Dan bak je het niet goed.
Sizzle schreef:eefj33 schreef:Bijvoorbeeld melksuiker (lactose) kunnen wij zelf niet verteren, maar een soort bacterie in je darmen wel. Die zet het daarbij om in een stofje wat ons lichaam wél kan verteren.
Daar vertel je echt onzin.
Lactose wordt afgebroken door het enzym lactase welk door mensen zelf wordt aangemaakt. Maak je geen lactase aan dan krijg je lactose intolerantie. Als bacterien dat zouden doen dan zou lactoseintolerantie geen bestaand probleem zijn.Citaat:Zo gaat dat ook met een aantal stoffen in vlees.
Eet jij dus jarenlang geen vlees, dan mis jij die bacteriën. Je zou ze opnieuw binnen moeten krijgen en een populatie laten vormen, wil je je stukje vlees kunnen verteren
Vlees is bij uitstek een product wat juist makkelijk af te breken is, daarom hoeven vleeseters niet zo'n lange darm te hebben, minder flora en geen grote blinde darm.
Planten kunnen mensen niet zelf afbreken, vlees wel.
Citaat:Ik moet ook zeggen dat ik weinig vlees soorten nu lust.. Terwijl voordat ik vegetarisch at, ik heel veel lekker vond. Vooral biefstuk etc. Nu walg ik er van.
Citaat:Krijg je wel genoeg eiwitten binnen? 1 van de grootste redenen dat mensen zich beter voelen als ze vlees gaan eten is door de eiwitten.
Van een eiwit tekort kan je behoorlijk moe worden. En de meeste vegetariërs weten niet dat ze 1,3x van de normale hoeveelheid eiwitten moeten hebben.
Ongeveer genomen heb je 0,8 x <gewicht> x 1,3 = eiwitten. Als je veel sport kan je soms momenten zelfs meer nodig hebben.
In mijn geval kwam ik echt behoorlijk wat te kort. Nu drink ik extra melk, kaas, eieren, vleesvervangers en rijst. En voel me een stuk fitter.
onkeltje schreef:Citaat:Krijg je wel genoeg eiwitten binnen? 1 van de grootste redenen dat mensen zich beter voelen als ze vlees gaan eten is door de eiwitten.
Van een eiwit tekort kan je behoorlijk moe worden. En de meeste vegetariërs weten niet dat ze 1,3x van de normale hoeveelheid eiwitten moeten hebben.
Ongeveer genomen heb je 0,8 x <gewicht> x 1,3 = eiwitten. Als je veel sport kan je soms momenten zelfs meer nodig hebben.
In mijn geval kwam ik echt behoorlijk wat te kort. Nu drink ik extra melk, kaas, eieren, vleesvervangers en rijst. En voel me een stuk fitter.
Geen idee veulen84.... ik eet verder wel gewoon goed en gezond.
Drink ook melk, milk & fruit, eet veel groente en aardappels, paar keer kaas op brood.
Elke dag 2 stuks fruit.
Kunnen ze daar ook op testen?
_Lisanne schreef:Ik ben nu zo'n 14 jaar vegetariër en heb eigenlijk hetzelfde verhaal als jij. Ben ook vaak moe, terwijl ik echt meer slaap dan bijvoorbeeld vriendinnen. 8 uur is zelfs eigenlijk te weinig voor mij. Ik eet wel vleesvervangers, maar verder weinig wat de goede dingen uit vlees kan vervangen.
Soms twijfel ik ook wel of het niet beter is om weer vlees te eten, maar de stap is wel heel groot.. Ik vond vlees ook altijd heel lekker, maar de manier waarop met de dieren om gegaan wordt/werd stond me niet aan. Nu is er natuurlijk ook veel biologisch vlees maar omdat nou voor mezelf te gaan kopen... Dat is toch wel een grote stap.
Ik werk in een viswinkel en in principe eet ik geen vlees, maar soms neem ik wel een heel klein stukje kibbeling (waar dan eigenlijk geen vis in zit).
NatasjavE schreef:NikkiTazz schreef:Biologisch vlees is alles behalve goed!
Kan je dat ook uitleggen?
_Lisanne schreef:Ik ben nu zo'n 14 jaar vegetariër en heb eigenlijk hetzelfde verhaal als jij. Ben ook vaak moe, terwijl ik echt meer slaap dan bijvoorbeeld vriendinnen. 8 uur is zelfs eigenlijk te weinig voor mij. Ik eet wel vleesvervangers, maar verder weinig wat de goede dingen uit vlees kan vervangen.
Soms twijfel ik ook wel of het niet beter is om weer vlees te eten, maar de stap is wel heel groot.. Ik vond vlees ook altijd heel lekker, maar de manier waarop met de dieren om gegaan wordt/werd stond me niet aan. Nu is er natuurlijk ook veel biologisch vlees maar omdat nou voor mezelf te gaan kopen... Dat is toch wel een grote stap.
Ik werk in een viswinkel en in principe eet ik geen vlees, maar soms neem ik wel een heel klein stukje kibbeling (waar dan eigenlijk geen vis in zit).
NikkiTazz schreef:Axel_Valerie schreef:Hoe kom je hier in godensnaam bij?
Van de beste biologische boer in mijn omgeving