Wat kan het zijn, misselijk, bibberen, zweten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:04

AnnemiekvM schreef:
Vilar schreef:
Misschien zit je in de overgang.

Ik denk dat de TS daar te jong voor is.

Kan hoor, maar meestal heeft je moeder of oma dan hetzelfde gehad. Symptomen komen idd helemaal overeen haha...

anne_bento

Re: Wat kan het zijn, misselijk, bibberen, zweten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:52

Ik heb mij ook een tijdje zo gevoeld, na het opmeten van mijn bloeddruk bleek deze veels te laag te zijn. Helaas doen ze daar weinig aan, dus ben ik zelf mijn voedingspatroon gaan veranderen, meer regelmaat en gezondere voeding, en mijn bloeddruk blijft veel beter op peil nu. Overigens helpt het bij mij al om zoute drop (suikervrij) te eten als ik zo'n momentje heb, zout haalt je bloeddruk wat omhoog. Dit is enkel een oplossing voor zo nu en dan, niet voor de langere termijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:56

Het kan door meerdere dingen komen. Oa schildklier die te langzaam werkt kan ook. Ik heb er zelf last van bij heel erge vermoeidheid (oa door schildklier en ms) dan overvallen dit soort vlagen me vanuit het niks Ook heel handig bijvoorbeeld tijdens autorijden.

Maar ook lage bloedruk, ontregelde bloedsuikerspiegel, hormonen, stress, aankomende migraine, bijholteontstekingen enz kunnen het veroorzaken. Even toch naar de huisarts gaan voor controle.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:01

Klinkt misschien een beetje raar maar deze symptomen kreeg ik toen ik van pil was veranderd. Weer terug gegaan naar de pil die ik daarvoor had en alles was meteen over.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:05

Een combinatie van een te lage bloeddruk en lang staan, gok ik zo.

Door het lange staan blijft er meer bloed in de benen dan er normaliter omhoog gepompt zou worden (zwaartekracht). Hierdoor is er 'te weinig' bloed over om je hersenen te voorzien van bloed (daarme voedingsstoffen en O2). Door het simpele bewegen van je benen of het aanspannen van je beenspieren tijden shet staan zorg je dat er meer bloed wordt weggepompt. Je been spieren hebben namelijk ook een belangrijke functie in de terugstroom van bloed naar de vena cava.

Waardoor je een te lage bloeddruk hebt zou je moeten uitzoeken :)

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 12:39

Bedankt allemaal!
Ik ben 24, dus mag niet hopen dat ik in de overgang zit..
Ik heb al zo'n 4 jaar de prikpil, dus ik denk ook miet dat het daar vandaan komt

In ieder geval iedereen bedankt, ga sowieso de tips hier uitproberen ☺️ En zorgen dat ik altijd wat te eten en drinken in de buurt heb!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:46

Eerst de lichamelijke dingen uitzoeken, klinkt inderdaad als lage bloeddruk of snel zakkende bloeddruk (als deze in eens zakt ga je makkelijk tegen de vlakte).

Er zijn vast nog meer lichamelijke oorzaken waar het aan kan liggen.

Maar het kan ook psychisch zijn, zoals bijvoorbeeld hyperventilatie.

Ik ben zelf met vergelijkbare klachten bij de dokter gekomen, lichamelijk alles uitgesloten. Een simpele ademhalingsoefening en ik ging tegen de vlakte: chronische hyperventilatie. Terwijl ik juist een best rustig persoon ben. Blijkbaar zit ik met mijn ademhaling altijd zo hoog dat ik met tijden een zuurstof gebrek krijg en dan de symptomen die jij noemt kreeg.

Moeite waard om uit te zoeken waar het vandaan komt, dat is toch de enige manier om het op te lossen.