Ziek, zwak en bibberig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Ziek, zwak en bibberig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:23

Ik ben ook de sjaak. Afgelopen week mijn vriend al en zaterdagnacht was ik opeens de klos. Blegh! Gelukkig heb ik het vandaag al iets minder koud dan gisteren. 3 lagen kleren en 2 dekens waren nog niet genoeg. Wat mij wel helpt is heel veel kruidenthee. Zacht voor de keel en lekker warm.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:17

Same here, had eerst een verkoudheid en net toen dan over was kreeg ik er een buikgriep achter aan, die 10 dagen heeft geduurd. Was op het laatst niks meer waard en voelde me echt ellendig.
Gelukkig gaat het nu weer beter!

Heel veel beterschap aan alle zieken!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 18:16

Allemaal heel veel beterschap toegewenst!
Met mij gaat het ook al een stuk beter, deels dankzij jullie tips!
Heb lekker onder een boel dikke dekens geslapen en vanochtend een warme douche genomen.
Ben wel gewoon naar school gegaan.
Zit nogsteeds in mijn 3 truien, maar het is minder bibberen!
Hoop dat het ook zo 'makkelijk' verloopt bij de andere zieken :(

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:41

Hier ook weer naar het werk met een ski-pully en dikke sweater aan. Normaal loop ik er altijd vrij netjes bij op mijn werk maar nu vind ik een beetje warm blijven belangrijker ;)

Beterschap allemaal.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:44

Nog 1, heb nu al 6 dagen keelontsteking met weinig tot geen verbetering :(

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:28

Beterschap allemaal!

Hier ook overal spierpijn, hoge koorts, hoofdpijn, keelpijn.. Het hele pakket :') Ben vandaag thuis gebleven, en morgen denk ik ook, vrijdag ben ik vrij. Maandag weer fris aan het werk!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:24

Heel herkenbaar allemaal Air ik dacht gisteren het gaat eindelijk beter, maar helaas werd vannacht weee zwetend wakker...Beterschap allemaal!

veerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:28

Vanochtend begon het, pijn in mijn keel, verkouden, pijn in m'n hoofd... Toch maar op het paard gestapt en even flink getraind. Zo een mega pil vitamine C er in en een powernap en weer gaan!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:32

Hier nog een, ijs en ijs koud het maakt niet uit hoeveel je aantrekt! Wat gesnotter en gehoest en heerlijk moe. Vind dit werkelijk de meest bizarre griep/verkoudheid die ik heb gehad :P Zat gisteren met een thermobroek onder mijn gewone broek. Een thermo trui onder een dikke vest, extra dikke sokken en een lekkere dikke sjaal ondertussen de kachel vollop aan het branden was. En toen pas had ik het niet meer zo koud.

Dus succes iedereen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:56

Beterschap allemaal!

Nou zeg dat wel... ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo 'raar' ziek ben geweest.
Ik ben eindelijk opgeknapt, alleen voelt het soms alsof de koorts terug is en krijg ik weer keelpijn. Maar de ontsteking is zo goed als weg.

Wel 's nachts giga hoestbuien door kriebelhoest... werkt codeïne zelfs niet -O- En daardoor mijn stem ook nog niet weer terug. En vreselijk moe van het slaapgebrek.

Al vind ik poeslief nu sneuer, kom net bij de DA vandaan en ze heeft blaasontsteking :(:) Denk je klaar te zijn met de ellende.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:00

Oh verschrikkelijk! Heerst echt een griep zeker?

Ik heb nachtdiensten gehad, en in mijn laatste nacht voelde ik me al helemaal niet lekker. Eerst dacht ik nog dat dat kwam door het omgedraaide ritme, maar nu begrijp ik dat het komt door een griepje. Die laatste nacht had ik het al constant koud, zat met mn vest en mn jas aan, daarna brak het zweet me uit, trok ika lles weer uit. Daarna weer koud, alles weer aan. Weer warm, alles weer uit. Schoot echt niet op. Hou niks binnen qua eten en het komt de voor als achterkant gelijk weer uit. Voel me echt beroerd.. Gelukkig 2 dagen vrij, maar vanaf zaterdag heb ik weer 5 diensten achter elkaar. Help hoe?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:42

Van mijn kant een tip: uitzieken! Ik ben gisteren iets te hard van start gegaan en lig nu weer plat.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:24

DarkShines schreef:
Van mijn kant een tip: uitzieken! Ik ben gisteren iets te hard van start gegaan en lig nu weer plat.

Was die voor mij bedoeld?

Beterschap!

Ik heb alleen morgen nog om uit te zieken... 48-uurs griep hoop ik dan maar!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:28

Ik ben de gehele tijd aan het kwakkelen. Steeds een beetje verkouden, maar er niet echt ziek van. Maar de verkoudheid blijft wel de gehele tijd opspelen. Heb er nu al zo'n 3 weken last van. Ik heb het dan toch echt liever een paar dagen echt goed, dan een lange tijd te moeten kwakkelen.
Maar voor iedereen die ziek is, goed je rust pakken. Erg belangrijk voor je lichaam. Je kunt beter een dagje extra rust nemen dan weer te snel te gaan beginnen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:41

Itsmi, voor iedereen maar ik hoop dat je op tijd bent hersteld!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:45

Ik hoor er ook bij...vorige week intens moe en overal spierpijn en hoofdpijn..de hele rataplan. Vanaf maandag begon het wat los te komen en sindsdien snotter ik enorm.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:07

Hier nog 1 die t ook zo te pakken heeft,t heerst weer op t moment helaas.. ik heb deze week wel gewerkt maar hoefde gelukkig alleen de ochtenden. Maar ook direct na t werk weer plat in bed.. bah!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:48

Bij mij hielp:
2 dagen bed, kachel hoog vitamines en vooral heel veel drinken! Ik hobbel nu weer rond, maar nog niet voor 100% helaas....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:50

Veel beterschap iedereen ! ik hoorde net op de radio dat er in belgie een heuse epidemie van luchtweginfecties aan de gang is...zal ook wel over de grens gewaaid zijn waarschijnlijk }>
Hier gelukkig ( nog ) geen symptomen :D

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:28

Pandora2 schreef:
Veel beterschap iedereen ! ik hoorde net op de radio dat er in belgie een heuse epidemie van luchtweginfecties aan de gang is...zal ook wel over de grens gewaaid zijn waarschijnlijk }>
Hier gelukkig ( nog ) geen symptomen :D

Ik woon niet zo heel erg ver van de Belgische grens.... :z

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:39

mijn moeder is nu al 5 weken aan t hoesten,niet verkouden.foto's van de longen wijzen niks uit .het hoesten gaat zo hard dat ik last van mijn oren van krijg.
vorige week had ik wel last van buikgriep,maar dat is voorbij.nu al enkele dagen een rotgevoel in mijn keel

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:09

Pandora zeiden ze niet Duitsland ipv België?? :+ ik woon nl in Twente en hoest me ook helemaal suf ;-)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:10

Ik heb er ook last van -O- IJskoud en ik kan het gewoon niet warm krijgen. Snotterig, zin in eten totaal verdwenen.. Bleh :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:16

Ik ben nu een week ziek thuis. Even op het paard les gehad. Nou spijt van. Helemaal draaierig ben ik nu en misselijk en lig onder een deken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:11

Hier ook aan de Belgische grens zo ongeveer,en Belgen in de winkel dus zou zomaar kunnen. Ook hier word flink gehoest.gelukkig gaat t iedere dag beter maar de paarden hebben mazzel deze week... :(