Elanor schreef:Ik heb ook vreselijk veel last gehad. Mee-eters puskopjes, rode ontstekingen… om gek van te worden. Altijd gehoopt dat het beter zou worden: ik eet zeer gezond, gebruik amper smeersels, gebruik zeer milde zeep en shampoo. Maar het ging niet weg... Toen toch een keer de knop omgezet en een keertje naar de huisarts geweest. Was echt prima, we hebben gewoon eens de opties besproken en uiteindelijk kwamen we erop uit dat tretinoïne zalf wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor mij. Schot in de roos: binnen twee weken kwamen de reacties al: goh, ziet je huid er goed uit. Verbluffend. Heb er daarna ook nooit meer last van gehad. Soms nog wel een ' een puskopje', maar nooit meer heftig of veel. Oftewel: had ik dat maar eerder gedaan.
Ik ga dus helemaal mee met Lous. Ga bij echte huidproblemen gewoon een keertje langs huisarts, echt!
Volgens mij heeft mijn broer toentertijd ook die zalf gehad. Misschien een andere.Zijn huid droogde eerst heel erg uit, maar daarna werd het alleen maar beter. Bij hem was het ook echt een stuk erger dan bij mij.
Eigenlijk ook niet zo gek. Onzuiverheden en puisten worden veroorzaakt door het mannelijke hormoon, waar wij vrouwen ook een een kleine hoeveelheid van hebben. De ene dus iets minder dan de de ander.

ik denk als ik dat toen meteen had gedaan dat het me veel ellende had bespaard.