maakt rennen ook je romp slanker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 13:56

Citaat:
voeding is prima, volg de schijf van 5

Ik vind de schijf van 5 helemaal niet prima...[/quote]

was meer uitdrukkelijk bedoeld.
ik eet gewoon gezond. hier en daar een snoepje of ene koekje maar ik eet graag rauwe vis en groente en fruit (en veel) maar af en toe een vette hap doe ik ook wel. ik eet wel goed hoor

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:05

iirrssjjee schreef:
Als je echt wilt afvallen kun je beter gewoon stevig gaan wandelen (dus op een redelijk hoog tempo). Bij beginnend hardlopen gaatje hartslag namelijk te ver omhoog om nog in je vetverbrandingszone te blijven. Je gaat dan naar je uithoudingsvermogen zone, waarbij je geen vet maar koolhydraten verbrand. Je hartslag moet op ong 60% van je maximaal zitten om af te vallen. (Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd). Zodra je boven de 65% van je maximale hartslag zit, train je uithoudingsvermogen ;).

Kijk, hier eindelijk iemand die het goed begrepen heeft!
Een goede stevige wandeling is véél effectiever dan hardlopen. Precies zoals je zegt gaat het lichaam bij te grote inspanning koolhydraten ( suikers) verbranden en wordt vet niet meer aangesproken. Daarbij wordt bij een lichaam'in stress' ook nog eens extra cortisol afgegeven en dat is wel de grootste boosdoener! Dat cortisol gaat op een bepaald moment de opslag van vet bevorderen omdat je lijf ( door grote inspanning) denkt dat het reserves moet opbouwen. En dat noemen we de opslag van visceraal vet. En waar zit dat vet? Op je buik, rondom je organen, en heupen als je een vrouwtje bent.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:31

TS, onderzoek heeft uitgewezen dat 10 minuten op flink tempo wandelen net zoveel verbruikt als een half uur fietsen. Uiteraard moest ik dit even testen op de sportschool en het is nog waar ook. Op de loopband verbruik ik in 12 minuten bijna 100 caloriën (afhankelijk van het tempo en helling), terwijl ik met fietsen na een kwartier nog maar ergens rond de 60 caloriën zat (oké, dat is ook afhankelijk van het tempo en de "versnelling" natuurlijk). Maar ik heb wel ondervonden dat ik door de loopband, afgewisseld door het roeiapparaat omdat ik niet elke dag hetzelfde wil doen, na niet al te lange tijd al een hele kledingmaat kwijt ben geraakt. Het is dus zeker waar dat je ook door alleen wandelen rond je taille afvalt. ;)

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:41

Shenavallie schreef:
TS, onderzoek heeft uitgewezen dat 10 minuten op flink tempo wandelen net zoveel verbruikt als een half uur fietsen. Uiteraard moest ik dit even testen op de sportschool en het is nog waar ook. Op de loopband verbruik ik in 12 minuten bijna 100 caloriën (afhankelijk van het tempo en helling), terwijl ik met fietsen na een kwartier nog maar ergens rond de 60 caloriën zat (oké, dat is ook afhankelijk van het tempo en de "versnelling" natuurlijk). Maar ik heb wel ondervonden dat ik door de loopband, afgewisseld door het roeiapparaat omdat ik niet elke dag hetzelfde wil doen, na niet al te lange tijd al een hele kledingmaat kwijt ben geraakt. Het is dus zeker waar dat je ook door alleen wandelen rond je taille afvalt. ;)

daar heb je me nou wel van overtuigd zeg!
maarhoe dat eigenlijk kan... hardlopen is actiever maar lopen val je meer af.
hahhaa

Arc_En_Ciel

Re: maakt rennen ook je romp slanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:43

Is ook wel logisch eigenlijk, ik kan persoonlijk wel 30 minuten fietsen gewoon, 30 minuten hardlopen is een heel ander verhaal :+

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:49

Arc_En_Ciel schreef:
Is ook wel logisch eigenlijk, ik kan persoonlijk wel 30 minuten fietsen gewoon, 30 minuten hardlopen is een heel ander verhaal :+

ik bedoel lopen is inactiever dan hardlopen terwijl lopen meer effect heeft dat is toch best raar?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:51

EvaLoveyouxx schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

ik bedoel lopen is inactiever dan hardlopen terwijl lopen meer effect heeft dat is toch best raar?

Hmm, ik denk niet dat dat zo is! :) Als je langer loopt dan dat je hardloopt inderdaad wel, maar in verhouding denk ik niet..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:40

EvaLoveyouxx schreef:
Shenavallie schreef:

daar heb je me nou wel van overtuigd zeg!
maarhoe dat eigenlijk kan... hardlopen is actiever maar lopen val je meer af.
hahhaa

Geen idee, tenzij mijn eigen logica in de buurt van de reden komt: met hardlopen leunt je volledige gewicht niet lang op één been door de snelheid. Bij stevig lopen leunt je volledige gewicht langer op één been en moet je meer moeite doen om af te zetten.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:47

EvaLoveyouxx schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Maar hierboven stond toch een post over dat je bij hardlopen boven de goede hartslag gaat lopen om vet te verbranden? Je lichaam moet bij te harde inspanning (hardlopen, hard fietsen) zo hard werken, dat het voor verbranding van andere voedingsstoffen gaat.

Maar nog even terugkomend op deze hartslag, zorg dat (wanneer je dus een flinke wandeling gaat maken) je minimaal 20 minuten flink bezig bent. Ik heb altijd geleerd (van fysio) dat pas vanaf 20 minuten op de juiste hartslag sporten je vet gaat verbranden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:49

EvaLoveyouxx schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Nee hoor. Vet verbrand je nl niet door op het toppen van je kunnen te gaan want dan worden de reserves van je spieren aangesproken (verzuring) als je wandelt op een stevig tempo en je hartslag niet als een razende gaat dan kan je lijf je vet reserves aanspreken.
Dus bij duursporten (geen krachtexplosie) verbrand je vetten, bij het hangen in de gewichten (krachtexplosie) worden je spieren aangesproken en sterker.

Janine1990

Re: maakt rennen ook je romp slanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:53

Als je je romp wat meer wilt vormen, zou ik je aanraden om een echte fitnesshoepel te kopen. Elke dag 10 minuutjes en je ziet in no time verschil!!! Leuk om te doen en je krijgt er mooie vormen van!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:47

Janine1990 schreef:
Als je je romp wat meer wilt vormen, zou ik je aanraden om een echte fitnesshoepel te kopen. Elke dag 10 minuutjes en je ziet in no time verschil!!! Leuk om te doen en je krijgt er mooie vormen van!

Nooit meer aan gedacht: vroeger "hoelahoepten" we de hele dag en we hadden allemaal een wespentaille. Ik denk dat ik er ook weer een ga aanschaffen. +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:00

Shenavallie schreef:
Janine1990 schreef:

Nooit meer aan gedacht: vroeger "hoelahoepten" we de hele dag en we hadden allemaal een wespentaille. Ik denk dat ik er ook weer een ga aanschaffen. +:)+

Geen hoepel uit de speelgoedwinkel doen hoor ;) Te weinig gewicht en te kleine diameter.
Neem liever een echte fitness hoepel, hoepelt makkelijker en heeft meer effect!!

Veel succes en plezier! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 06:46

Top, dank je wel voor de tip! _/-\o_

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:09

Arc_En_Ciel schreef:
EvaLoveyouxx schreef:

Hmm, ik denk niet dat dat zo is! :) Als je langer loopt dan dat je hardloopt inderdaad wel, maar in verhouding denk ik niet..

Zie mijn post die Jannepauli nog even aanhaalt, daar staat het in beschreven ;).