Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:27

Buiten het gezond eten, kreeg ik van mijn dietiste de tip om thuis te sporten (hier namelijk ook geen tijd voor de sportschool en buiten de tijd vind ik het ook schreeuwend duur).
Omdat ik al jaren kampt met overgewicht, hebben mijn spieren een flinke inhaalslag nodig.
Om het rustig aan op te bouwen, sport ik thuis voor de tv. Klinkt oubollig maar "Nederland in Beweging" van Omroep Max (ook te zien via uitzending gemist) is een goed begin. Daarna kun je overstappen op fitness-filmpjes op youtube. Keuze genoeg, voor elk niveau.

Voor de rest wens ik je heel veel succes. Ik weet hoe moeilijk het is, spreek uit ervaring.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:29

xNicolx schreef:
Hoezo kan je niet sporten als je tot kwart over 5 naar school moet? Die 2 avonden kan je sporten, plus 1x in het weekend?

Voordat ik thuis ben, is 6 uur. Dan eten. Ga ik sporten om 7 uur, voor een half uurtje naar de sportschool en dan ga ik weer weg..

NdV74 schreef:
Buiten het gezond eten, kreeg ik van mijn dietiste de tip om thuis te sporten (hier namelijk ook geen tijd voor de sportschool en buiten de tijd vind ik het ook schreeuwend duur).
Omdat ik al jaren kampt met overgewicht, hebben mijn spieren een flinke inhaalslag nodig.
Om het rustig aan op te bouwen, sport ik thuis voor de tv. Klinkt oubollig maar "Nederland in Beweging" van Omroep Max (ook te zien via uitzending gemist) is een goed begin. Daarna kun je overstappen op fitness-filmpjes op youtube. Keuze genoeg, voor elk niveau.

Voor de rest wens ik je heel veel succes. Ik weet hoe moeilijk het is, spreek uit ervaring.

Jaa ik volg op instagram nu ook van dat soort dingetjes. En dat wil ik ook vanaf maandag gaan doen. Begin van een week dus makkelijker zeg ik altijd haha.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:30

Superknap dat je het probleem zelf ook ziet!
Maar als je het belangrijk genoeg vindt, dan maak je er wel tijd voor en een prioriteit van.
Dat zegt genoeg... toch?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:30

Ik zou eerst maar 's even afwachten wat de uitslagen van de onderzoeken zijn, want die zijn misschien bepalend hoe jij moet gaan leven en hoe je je dieet moet aanpassen. Shakes zijn niet bepaald de juiste manier, opeens heel hard gaan sporten trouwens ook niet.
Hoe kom je zo zwaar?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:33

Hoi TS, ik ben (over twee weken afgestudeerd) lifestyle deskundige
En als ik je een tip mag geven ga niet aan de shakes oid.
Als je passend advies wilt voor jou kan je pbtje sturen :)
dan gaan we samen kijken hoe je leven er uit ziet en dan wil ik best een advies op papier zetten mbt voeding en bewegen.
Allereerst geef ik je mee dat het niet *eventjes* afvallen zal zijn.
Het moet je leefstijl worden, anders verlies je binnen 3/4 maanden wellicht wel 10-15 kilo maar dan is het met 2 maanden ook weer terug.

Dus als je daarbij stil staat, en snapt dat je echt drastisch iet aan je leven moet gaan doen kan ik je deels helpen via pb. Motiveren en coachen gaat nou eenmaal niet echt via de computer daar voor heb je persoonlijke steun nodig.
Maar ik kan je wel wat handvaten geven :)

sterkte met alles!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:36

Oke niet vervelend bedoeld maar:

DShots schreef:
Zit maandan van half 9 tot 2, maar heb daarna traingins avond van kwart over 6 tot kwart over 9 in delft.
Dus zit ik ook al weer om half 5 in de bus ong. Voordat ik van school thuis ben is, ook half 3 meestal.
Hier heb je dus nog twee uur!! Ga een uur wandelen of een half uurtje joggen.
Dinsdag kwart over 9 tot kwart over 5, wel met 2 tussen uren die ik dan naar de winkelcentrum loop. Is ong half uur bij elkaar heen en terug. Af en toe werk ik ook nog deze avond van 6 tot 8
Als je werkt kan het niet, maar als je niet werkt kan het dus prima, de hele avond ligt nog voor je.
Woensdag heb ik stage van 9 tot 6, dus zit om 8 uur al in de de bus, en ben 's avonds om half 8 thuis.
10 minuutjes buikspiertjes trainen in de avond
Donderdag van half 9 tot half 5, ook met 2 tussenuren, en ook weer naar het winkelcentrum. En meestal werken van 6 tot 8.
Geen sport avond dan dus. Je moet ook niet elke avond willen sporten, das niet goed voor je spieren, zeker in het begin niet
Vrijdag van half 9 tot 3 uur, en dan meestal werken van 5 tot 9.
zelfde als de maandag

Of te wel, druk leven :

Zie vet gedrukt :+ En hoe zit het dan met het weekend?? Die komen hier niet in voor, of lees ik daar over heen?

Het is misschien allemaal niet leuk om te horen en zoals ik al zei, zelf ben ik ook niet zo braaf, maar hou er rekening mee dat als jij wel naar een diëtist gaat zij waarschijnlijk hetzelfde gaat zeggen.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:37

Waarom geen shakes?
Ik wil ook minimaal 25 kilo kwijt en heb vanochtend net mijn 2e weegmoment gehad bij de consulente.

8 kilo kwijt in 2 weken shaken!!
Ik doe de cambridge 500 , 3 shakes per dag van in totaal 500 calorieën.

Heel veel mensen verklaren mij voor gek en vinden het ongezond. En ik snap dat, zo keek ik er zelf ook altijd tegenaan .
Een crash dieet is nooit goed , wat mij overstag liet gaan is het feit dat je geweldig goed begeleid word.
En nadat je je streef gewicht bereikt hebt ga je langzaam shakes afbouwen en gezond eten opbouwen onder begeleiding.

Het allerbelangrijkste is nog wel om daarna een gezond voedingspatroon te ontwikkelen en te behouden!
Doe je dit niet , dan heb je binnen notime alle kilo's er weer dubbel en dwars bij op!!

Ik zal nu wel half gezond etend bokt over mij heen krijgen }> .
Maar misschien is het voor jou ook wel een idee om je eens in te lezen over wat dit dieet inhoud. En of er een consulent bij jou in de buurt zit.
Veel succes !! Ik weet precies hoe je je voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:38

Dakotah schreef:
Ik ben 2 maand geleden ook begonnen met lijnen.
En geen shakes geen rare diëten, gewoon iets wat je de rest van je leven kunt volhouden.
Dus minder eten, minder snoepen, geen groot bord warm eten etc.
En wandelen, elke dag half uur tot drie kwartier.
Gewoon hetzelfde wat ik eerder al at, maar dan veel minder.
Nu 2 maand later ben ik 12 kilo kwijt, en ik ga nog even door.
Door het wandelen, gaat je conditie met sprongen vooruit, en echt dat gaat heel snel.
Ik zit stukken beter in mijn vel, ben vrolijk, en voel me gewoon stukken beter.
Nooit honger gehad overigens, dus dat extra eten kun je echt wel missen..
Succes!

Topadvies +:)+

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:40

HorseChica schreef:
Waarom geen shakes?
Ik wil ook minimaal 25 kilo kwijt en heb vanochtend net mijn 2e weegmoment gehad bij de consulente.

Heel veel mensen verklaren mij voor gek en vinden het ongezond. En ik snap dat, zo keek ik er zelf ook altijd tegenaan .
Een crash dieet is nooit goed , wat mij overstag liet gaan is het feit dat je geweldig goed begeleid word.
En nadat je je streef gewicht bereikt hebt ga je langzaam shakes afbouwen en gezond eten opbouwen onder begeleiding.

Het allerbelangrijkste is nog wel om daarna een gezond voedingspatroon te ontwikkelen en te behouden!
Doe je dit niet , dan heb je binnen notime alle kilo's er weer dubbel en dwars bij op!!

Maar misschien is het voor jou ook wel een idee om je eens in te lezen over wat dit dieet inhoud. En of er een consulent bij jou in de buurt zit.

En die Cambrigde kan je overal halen, of is het echt via de consulent?

SAKKIA schreef:
Oke niet vervelend bedoeld maar:

DShots schreef:
Zit maandan van half 9 tot 2, maar heb daarna traingins avond van kwart over 6 tot kwart over 9 in delft.
Dus zit ik ook al weer om half 5 in de bus ong. Voordat ik van school thuis ben is, ook half 3 meestal.
Hier heb je dus nog twee uur!! Ga een uur wandelen of een half uurtje joggen.
Dinsdag kwart over 9 tot kwart over 5, wel met 2 tussen uren die ik dan naar de winkelcentrum loop. Is ong half uur bij elkaar heen en terug. Af en toe werk ik ook nog deze avond van 6 tot 8
Als je werkt kan het niet, maar als je niet werkt kan het dus prima, de hele avond ligt nog voor je.
Woensdag heb ik stage van 9 tot 6, dus zit om 8 uur al in de de bus, en ben 's avonds om half 8 thuis.
10 minuutjes buikspiertjes trainen in de avond
Donderdag van half 9 tot half 5, ook met 2 tussenuren, en ook weer naar het winkelcentrum. En meestal werken van 6 tot 8.
Geen sport avond dan dus. Je moet ook niet elke avond willen sporten, das niet goed voor je spieren, zeker in het begin niet
Vrijdag van half 9 tot 3 uur, en dan meestal werken van 5 tot 9.
zelfde als de maandag

Of te wel, druk leven :

Zie vet gedrukt :+ En hoe zit het dan met het weekend?? Die komen hier niet in voor, of lees ik daar over heen?

Het is misschien allemaal niet leuk om te horen en zoals ik al zei, zelf ben ik ook niet zo braaf, maar hou er rekening mee dat als jij wel naar een diëtist gaat zij waarschijnlijk hetzelfde gaat zeggen.

Ja ik snap je punt ook wel hoor :), het is niet dat ik niet wil. Ik moet ook gewoon denk maar iets van een schema opmaken, van wanneer ik tijd heb en niet ong tijd heb.

Weekend fotografeer ik altijd, of moet ik kapperspop watergolven en permanenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:40

Ir111 schreef:
DShots schreef:
Ik wil weer aan de shacks beginnen van WeCare als ik het goed zeg.

Ik zou eerder met de HA overleggen of je niet naar een dietist kan om je te helpen een gezondvoedingspatroont te creeeren.

Verder kun je geen tijd maken om te sporten, maar je zou misschien wel vaker de fiets kunnen pakken, de trap nemen ipv de lift, op je schooldagen in de pauze een rondje wandelen, etc. Alle kleine beetjes helpen.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.. Afvallen op zo'n manier als WeCare en shakes et cetera is leuk, maar wel als je ervoor zorgt dat je hierbij wel een gezond leefpatroon aan houdt. Waarom moet je met de auto naar school met je koffers? Als je een fiets hebt met een grote mand aan de voorkant, kan daar 1 deel van je spullen in, zet nog een mand op je bagagedrager en dan heb je koffer 2 ook mee. Heb je geen kluisjes op school? Daar kan je dan een deel van de spullen in wegleggen die je niet dezelfde dag alweer mee naar huis hoeft te nemen.

Ik zie een hele hoop 'kan niet, geen tijd voor, wil ik niet, lukt niet' maar een dag heeft voor iedereen maar 24 uur, hoe denk je dat andere mensen dat doen? Dat is een kwestie van prioriteiten stellen, absoluut :j

Maandag zit je tot 2 op school, dus half 3 thuis. Fris je even snel op, en ga dan eens beginnen met een rondje hardlopen, gewoon kleine routes voor je uitstippelen, niet te hard, maar puur om de basisconditie te krijgen.
Op dinsdag zit je tot kwart over 5 op school, maar heb je wel tussen uren waar je naar het winkelcentrum loopt en terug. Nou wil ik niet heel veroordelend klinken, maar als ik terug kijk naar mijn tussenuren op school dan was het winkelcentrum 1 groot vreetfestijn. Hebben jullie op school een fitnessruimte of iets dergelijks? Ik weet dat er gelukkig steeds meer MBO's zijn die zoiets hebben of in ieder geval aanbieden. Ook zou je kunnen kijken naar een fitness school in de buurt zodat je gewoon even in je tussenuren wat meer beweging hebt dan alleen naar het winkelcentrum en terug dus dan zou je in principe ook gewoon kunnen bewegen.

Ook 's avonds kan je gewoon hardlopen hoor, daar heb je geen 30 graden zon zee en strand voor nodig en je hoeft ook geen grote vriendinnenclub te hebben om te gaan hardlopen. Muziekje op en gaan.

Ik lees echt een hoop excusen om maar niet te hoeven bewegen, maar wat denk je dat je huisarts dalijk zegt als de bloedwaardes en ontstekingswaardes goed zijn? ;)

Dat is niet leuk om te horen, maar als je (te) dik bent, en je merkt nu al dat je benauwd, moe en gewoon niet goed in je vel zit, moet je je toch even achter je oren krabben of je misschien je prioriteiten iets te veel hebt laten varen...

Er is namelijk écht geen lieve manier om zoiets te zeggen, dus het zal vast vrij bot overkomen dit berichtje, maar als je (te) dik bent, moet je stoppen met onnodige vetten naar binnen te werken zoals patat, mayonaise en al dat soort dingen. Ja, het is hártstikke lekker (vind ik ook en m'n vriend net zo goed) en tuurlijk, het heeft ook voor een groot gedeelte te maken nog met je stofwisseling ook, maar de enige die er wat aan kan doen ben jij zelf. Dus geef jezelf een schop onder je hol. Er zijn tig mensen die al eerder met dit bijltje hebben gehakt, maar ze doen het wel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:41

HorseChica schreef:
Waarom geen shakes?

Maar volgens mij is een Cambridge voedingsconsulente wel heel iets anders dan een diëtiste. Ik ben ook echt tegen het gebruik van shakes. Collega van mij heeft het trouwens ook gedaan, onder begeleiding en alles. Gewicht wat hij toen kwijtgeraakt is zit er gewoon weer aan. Dus nee ik geloof er niet.

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:43

Zoals al een keer is gezegd, zou ik niet beginnen met shakes (en al zeker niet zonder begeleiding)
@ horseChica
Jouw lichaam kan niet functioneren op 500 kcal. Alleen al het werken van jouw hart, longen en hersenen kost energie en daarvoor hoef je helemaal niets te doen. Dit is een basaalmetabolisme en verschilt per persoon.
Bijvoorbeeld:
Een vrouw van 25
lengte 160 cm
gewicht 65 kg

Heeft een basaalmetabolisme van 1436 kcal. (Harris&benedict formule)

Met dit in je achterhoofd, is het misschien niet heel verstandig om maar 500 kcal per dag te eten(drinken in het geval van shakes). Hiermee krijg je namelijk ook niet alle voedingstoffen binnen die je nodig hebt.

Het is de kunst een voedingspatroon te vinden die je inderdaad jouw hele leven lang vol kunt houden.
Wanneer jouw shake dieet stopt en je weer jouw normale voeding gaat eten, komen al die kilo's er net zo hard weer aan.
Bedenk wat er allemaal wel kan qua beweging en wees creatief(:

Edit: Het is het voedingsgedrag wat blijvend veranderd moet worden en dat bereik je niet door bijvoorbeeld een week op shakes te leven
Laatst bijgewerkt door Jennifeerr op 01-10-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:44

Snel afvallen is de oplossing niet..want dan zit het er zo weer aan. En leuk al die hulp producten maar daar kan je dan nooit meer mee stoppen en kost je een boel geld! pas dan je voedingspratroon aan:) Dat werkt beter en blijvend.

Wat me nu erg opvalt is alles wat we je aanbieden van jou een excuus terug krijgt waarom het niet zou gaan! Dat is omdat je onzeker bent denk ik zo. Maar hierdoor sta je jezelf in de weg. Wij hoeven dit niet te doen. Verzin geen excuus maar wees creatief..en zeg niet nee dat gaat niet maar denk..dat kan ik wel ergens in passen of proberen. Positief denken helpt ook al veel mee in verandering. EN creatief zijn met oplossingen komt daar dan uit voort. Je wil er iets aan doen die overtuiging moet heel erg hoog staan en je hebt al stappen genomen om het te doen. Nu je motivatie vinden en vast houden om te beginnen. Pak nu niet zomaar de makkelijk lijkende weg want die is er gewoon niet. Jij moet het doen en veranderen in je eetpatroon, je denken, enz

Heel veel succes en geef niet op! Je krijgt het nooit cadeau wat de reclames je ook beloven:) het is hard werken om in model te komen en blijven maar je levensverwachting wordt er zoveel beter van. Dat lijkt mij toch belangrijker dan snel, makkelijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:44

DShots schreef:
Ja ik snap je punt ook wel hoor :), het is niet dat ik niet wil. Ik moet ook gewoon denk maar iets van een schema opmaken, van wanneer ik tijd heb en niet ong tijd heb.

Weekend fotografeer ik altijd, of moet ik kapperspop watergolven en permanenten.

En dat duurt echt de hele dag?
Dan kun je misschien een half uurtje eerder op staan, douchen e.d. doe je toch vaak al 's morgens dus heel veel extra tijd ben je niet kwijt. Al ga je in het begin maar een kwartiertje. Je zal toch in beweging moeten.

En echt, ga niet shaken e.d. Maar gewoon gezond eten en sporten, dat is gewoon zoveel gezonder voor je lijf.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:47

Je moet van sporten en gode eten echt een prioriteit maken.
Aan de manier waarop je hier reageert krijg ik het idee dat je het nog niet helemaal wil.
Waar een wil is is een weg.

Dan fotografeer je eens een apar weekenden niet of maar een halve dag, dan kan je sporten en zorgen dat je maaltijden klaarmaakt voor de volgende dagen.

Kijk op Youtube, daar staan miljoenen, 10min tot 30minuten workouts op.
Je hoeft je huis niet eens uit.

Als je echt wil, dan heb je geen excuses niet meer.

Tijd, niemand heeft tijd..
Als je effectief 16bent zoals je profiel zegt, krijg je alleen maar minder tijd.
Dan kom je nooit toe aan sporten en binnen 10jaar heb je zoveel spijt dat je het niet gedaan hebt.

Ik ben dus volledig eens met Chelle_ hierboven.
Met al die excuses kom je nergens.
Enkel de noodzakelijke dingen zoals werk en school doen, de rest tijd maken voor sport en gezondheid.
Niet beginnen met al die shakes etc. Gewoon goed eten!
Er zijn miljoenen sites met schema's, zowel sport als voeding. Er zijn 1000e apps die je helpen. Er zijn tientalle bokt topics over eten, sporten, maaltijden, plannen etc.

Er komt geen ideale moment om af te vallen, dus waarom niet gewoon NU (ja echt nu) starten.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:48

Ik wil door de weeks gewoon mijn sport doen. Weekend wil ik overhouden voor bijv fotografen maar ook dingen voor school doen. Moet vaak werkstukken maken onderanderen, dus daar wil ik het weekend voor vrij houden. Moet zeggen dat ik nu ook wel zit te neuzen op internet, en heb net de app gedownload die iemand mij had aangeraden :)
Ik moet gewoon even afwachten wat de dokter zegt, stel dat het wel een ontsteking of een alvleesklier is, dan moet ik heel wat anders doen. En dan alsnog wil ik voor mezelf afvallen..
Mijn droom is toch wel weer, om 2015 maart mijn eerste wedstrijd te kunnen rijden..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:48

Beste TS,

Wat goed dat je wat aan je overgewicht en conditie wilt doen.
Ik weet hoe moeilijk het is om met een druk schema toch te sporten. Ik werk zelf zeker 50 uur per week (vaak meer), maar een stukje lichaamsbeweging is altijd wel in te passen.

Een shake dieet en andere onzinnige diëten zonder koolhydraten, eiwitten etc: NIET DOEN! Je lichaam komt dan echt tekort en uiteindelijk schiet je er op lange termijn niets mee op.

Ik ben zelf door sporten en gezond eten (met regelmaat en geen overdaad) in 2 jaar 104 kilo kwijt geraakt. Eerst heb ik ook mijn bloed laten checken zodat ik de staat van mijn gezondheid wist en daar geen smoesjes voor kon hebben. Uiteindelijk heb ik een hometrainer -en later een crosstrainer- gekocht om thuis tijdens rustige momentjes aan de slag te kunnen, en nu ga ik naar de sportschool.
Ik lees vooral veel -misschien onbewuste?- 'ja, maar's' van je. Ik weet hoe moeilijk het is om die stap te zetten, maar wanneer je bezig bent voel je je zoveel beter! Het is echt een kwestie van jezelf een skup onder je hol te geven en gewoon domweg doen wat je moet doen om je gezondheid te verbeteren ;) Echt, je kunt het! Wanneer je de regelmaat gevonden hebt, dan zal het vanzelf een onderdeel van je dagelijkse schema worden en dus ook een stuk makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-10-14 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:49

Weet je wat het is met shakes, ten eerste val je in een korte tijd TEVEEL af.
Je mag maximaal 1,5 kilo per week verliezen.
Anders ben je geen vet aan het verliezen maar spiermassa want dit wordt als eerste afgebroken op het moment dat je bijv aan shakes gaat. Daarbij is het zelfs gevaarlijk, je verliest namelijk ook spiermassa en vetmassa dat om je organen zit. Als je in een korte tijd door het cambridge en shake dieet of andere dergelijke dieeten zoveel gewicht verliest. Worden ook de wanden om je organen dunner, met alle gevolgen van dien.

Ik vertel dit niet vanuit google of iets wat ik heb gehoord.
Ik heb 4jaar HBO opleiding sportmarketing management en lifestyle gevolgd.
Op inholland Haarlem (ok het is inholland organisatie = poedersuiker maar de leerstof/inhoud klopt wel)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:49

Ik doe ook het Cambridge dieet. Is inderdaad via een consulent, maar deze heeft natuurlijk wel trainingen en cursussen gehad.

Vindt het zelf heel prettig om op elk moment een vraag te kunnen stellen en 1x in de week een afspraak.

Wat betreft het aankomen, je hebt met Cambridge sowieso een op en afbouw periode, en natuurlijk is het belangrijk dat je daarnaast je voeding gaat aanpassen en wat meer gaat bewegen. Als je dit dieet doet en je gaat vervolgens weer op dezelfde manier verder is het logisch dat je je gewicht weer aankomt.

Maar het is een makkelijk vol te houden dieet, waardoor je je gewicht kwijt raakt. Ik heb ook heel veel dieeten gevolgd. En puntje bij paaltje, gaat de eerste 2 a 3 kilo makkelijk en daarna moet je er echt aan werken. Ik heb zelf daarnaast ook nog eens wat met mijn stofwisseling, wat ook niet mee helpt.

Een vriendin van mij heeft dit dieet 3 jaar geleden gevolgd, en heeft haar eetgewoontes aangepast. En is nog steeds op haar streefgewicht.

Voor vragen mijn inbox staat natuurlijk open.

P.S. de app die genoemd werd lijkt me super handig om te meten hoeveel calorieën je binnen krijgt.

P.P.S. Cambridge dieet is geen crashdieet. Ik van gemiddeld 1.7 kilo per week af. Daarnaast wordt tijdens de wekelijkse afspraak alles gecontroleerd. En wordt er niet uit gegaan van BMI, maar juist van je vetpercentage. Als jij het progamma volgt, zal alleen je vet verbranden, en niet je spieren. Zit nu in mijn 6e week, en kan alles. Ben nu 9 kilo kwijt.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 01-10-14 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:52

Volg het advies op om niet te gaan shaken...
Ook ik ben afgevallen maar doormiddel van gezond gaan eten en bewegen.
Iets meer dan een jaar geleden was ik een lui draak en at alles wat ik maar wou. Nadat mijn nieuwe werkkleding me opnieuw in mijn huid begon te snijden werd ik kwaad op mezelf.

Als je echt wil, kun je het. Maar die knop moet om.
Ga gezond eten, drink meer water, stop met veel zoete dranken (cola ed), beperk het tot water eneventueel light producten (de zoetstof zul je dan voor lief moeten nemen, maar puur voor de smaak 1 of 2 glazen per dag kan geen kwaad).

Beweging, meer dan jaar geleden zou ik dit nooit gedacht hebben, nu doe ik mee aan hardloop wedstrijden en heb zelfs voor mezelf een PR neergezet afgelopen weekend.
In het jaar ben ik 20kg afgevallen en ben nog steeds bezig.

Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig, dus ga daar niet op minderen! Ook niet met shakes, want tuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij het eraf blijft, maar meerendeel mensen die ik ken, zat het er in notime er weer bij op... zonde! Zonde van je geld, zonde van de inspanning en je zult er depressief van worden...

Verdiep je in wat je eet, vul de eetmeter in, ga gezond eten, ga bewegen, pak elke minuut die je pakken kunt. Doe youtube workouts (ben ik ook mee begonnen) en ga wandelen/fietsen.
Je moet ook niet ineens keihard gaan sporten.

En daarbij, hoeveel tijd heeft het gekost om die kilos eraan te krijgen?
Dat is ook niet in 1 of 2 weken gegaan... waarom moet het er wel af in die korte periode... omdat je het NU wilt? Zo werkt een lichaam niet...
Daarbij, als het te hard gaat, kun je kans hebben op loshangend vel, doe je het langzaam, krimpt het grotendeels wel mee!

Alsjeblieft, ga je verdiepen hierin, op bokt lopen ook 2 topics over afvallen:
[HK] “ Bewust en gezond , daarom geen dikke kont “ Deel 6
[HK] Motivatie topic - Gezond eten/afvallen/goede leefstijl
Meld je hier eventueel aan en kijk wat jou motivatie opbrengt!

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:57

DShots schreef:
Ik wil door de weeks gewoon mijn sport doen. Weekend wil ik overhouden voor bijv fotografen maar ook dingen voor school doen. Moet vaak werkstukken maken onderanderen, dus daar wil ik het weekend voor vrij houden. Moet zeggen dat ik nu ook wel zit te neuzen op internet, en heb net de app gedownload die iemand mij had aangeraden :)
Ik moet gewoon even afwachten wat de dokter zegt, stel dat het wel een ontsteking of een alvleesklier is, dan moet ik heel wat anders doen. En dan alsnog wil ik voor mezelf afvallen..
Mijn droom is toch wel weer, om 2015 maart mijn eerste wedstrijd te kunnen rijden..

Tja, ik wil ook héél veel dingen, ik wil ook de hele wereld, maar soms moet je prioriteiten stellen. Ik wil ook in het weekend fotograferen en van alles en nog wat bekijken, maar in het weekend houd ik me bezig met hardlopen, het huis aan kant ruimen en de administratie bijwerken. En dan af en toe maar een meeting, dan maar even wat minder fotograferen. Het is je gezondheid Demi.

En sorry dat ik het zeg, maar als je met een achillespeesontsteking op het strand kan lopen voor een fotomeeting, dan zou ik me niet zo zorgen maken over je alvleesklierontsteking. Je moet het alleen wel willen. Als je het niet wil, kan je klagen tot je een ons weegt (ha-ha) maar Bokt kan niet voor je rennen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:59

Pardon maar waar slaat dat nou weer op? Mijn achillespeesontsteking is denk al zo'n maandje over. Ik kon er gewoon op lopen, alleen op het stand misschien moeite mee?
En ik vind ook dat jij altijd iets te klachen heb, dat ik een weebly website heb en jij niet. En dat ik maar eens een echte website moet hebben. Sorry hoor maar daar heb ik geen geld voor :)
Kan zo de berichten laten lezen
Laatst bijgewerkt door DShots op 01-10-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:00

@sakkia , dat hoeft ook niet. Ik zie wel veel mensen om mij heen die na dit dieet met succes een gezond voedingspatroon hebben ontwikkeld en hun gezonde gewicht behouden.
Maar inderdaad ook mensen bij wie alle kilo's weer terug zijn.
Ik zie het shaken als een resetknop waarmee ik al mijn slechte eetgewoonten reset en als een opstapje naar een gezond gewicht.
Ik besef mij heel goed dat daarna het echte werk begint.

Er zijn consulentes die inderdaad verder weinig kaas gegeten hebben van voeding enz.
Gelukkig heeft mijn consulente wél meerdere opleidingen en cursussen gedaan waardoor ze zichzelf ook voedingdeskundige / diëtiste mag noemen.

@Dshots , nee het is gelukkig alleen verkrijgbaar via een consulent . Soms staan er wat restjes op marktplaats , dit kan ik je echter ten strengste afraden!!
Als je dit wil gaan doen , lees je eerst in en maak een afspraak met een consulent.
Anders kan ik je nu al vertellen dat het gaat mislukken als je zo aan de shakes kunt komen.

@Jeniffeerr , toevallig overleeft mijn lichaam nu al 2 weken zonder bijwerkingen op 500 calorieën. Dit komt omdat je na een aantal dagen in een milde ketose zit. En ik krijg nu meer voedingsstoffen binnen dan toen ik nog at.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:01

Je kunt wel zoveel willen, maar zonder een goede gezondheid kom je straks nergens meer ;)
Echt, het is zo belangrijk en zonder die overbodige kilo's ben je gewoon een stuk minder beperkt in je doen en laten. Die fotomeetings etc komen wel weer, toch?
Ik bedoel het niet rottig hoor, maar ik ben nog zwaarder geweest als jij nu waarschijnlijk bent (volgens mij heb je niet gezegd hoeveel je nu weegt?) en je wordt dan gewoon niet oud.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:02

Als je al bij de HA loopt voor eea laat je dan alsjeblieft door hem ook doorverwijzen naar een goede dieetiste. Ga niet met die shakes aan de gang!

Pak het dan nu ook meteen goed en gezond aan zou ik zeggen. Ik vraag me trouwens af of die shakes (als je suiker zou hebben) uberhaubt medisch verantwoord zijn.