Ik hou niet van drinken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:10

DaisyDarling schreef:
En dingen eten met veel water erin? Stel je eet voortaan 1 komkommer per dag, dan krijg je toch iets extra's aan vocht binnen.
Vind je soep ook niet lekker?

Ja ik doe altijd cup a soupen en ik dwing mezelf thee of koffie te drinken. Maar omdat dit niet in mijn werkomgeving mag komen, is het (heeel vaak) koud. En dus nog viezer..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:10

Ik heb dit probleem ook lang gehad!
Vaak had ik wel de hele dag honger. Ik verruilde mijn dorst gevoel dus voor honger.

Eet je veel suikers?

Wat bij mij geholpen heeft is gewoon echt structuur inbouwen.
Wat voor werk doe je? Heb je hier de gelegenheid met grote regelmaat te drinken?
Ik had een wekker :') In het begin ging die iedere 2 uur. Dan moest mijn glas leeg zijn of moest ik het leegdrinken. Dit was een klein glaasje. Dit heb ik omgezet naar ieder uur na een tijdje toen ik er een beetje aan gewend was en er wat meer mee om kon gaan. Dit kan je ook met een flesje doen als je daar liever uit drinkt en daar 200ml op markeren.
Cup a soup of een opkikker ging er altijd wel in dus die mocht ik dan ook wel iedere dag 1 :D

In het begin liep ik wel de hele dag naar de wc :+ omdat mijn lichaam zoveel vocht niet gewend was, maar het is wel veel verbeterd. Ik merk wel dat als ik een drukke dag heb, ik weer compleet kan vergeten te drinken, MAAR dan heb ik savonds tegenwoordig dorst en drink ik dan snel 1 of 2 glazen weg.

Sowieso als ik honger heb vraag ik me eerst af wanneer ik voor het laatst gedronken heb. Als dat meer dan 2 uur geleden is, drink ik een paar slokken en wacht ik 15 min voor ik besluit of ik honger heb :o .

Klinkt misschien nogal stom allemaal maar het heeft mij wel geholpen allemaal.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 30-09-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:12

Ik kan me dus ook drie keer in de rondte drinken aan zwarte koffie.

Vol raak ik niet van water, maar kan me er een beetje naar van voelen in m'n keel, een soort halve misselijkheid, moeilijk uit te leggen. Terwijl ik water wel echt lekker vind!
Tijdens en na het sporten heb ik er idd ook geen last van en nu ik borstvoeding geef ook wat minder.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:12

Flesje water meenemen en jezelf dwingen telkens een paar kleine slokjes te nemen. Dan heb je niet het volle gevoel en kom je opgeteld wel aan je tax.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:14

Ik heb het ook anderdom, drink alleen op een schooldag al gerust 2-3 flesjes van 0,5 liter leeg. Ik heb altijd dorst!

Inderdaad discipline. Zoek uit wat je lekker/het minst vies vind. Probeer vooral water of aanmaaklimonade, thee. Beter dan frisdrank. En dwing jezelf om voor de lunch een flesje leeg te drinken en voor je weer naar huis gaat. Bij het ontbijt en avondeten een glas drinken, en je bent alweer 1.5 liter verder :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:15

phormicola schreef:
Ik kan me dus ook drie keer in de rondte drinken aan zwarte koffie.

Vol raak ik niet van water, maar kan me er een beetje naar van voelen in m'n keel, een soort halve misselijkheid, moeilijk uit te leggen. Terwijl ik water wel echt lekker vind!
Tijdens en na het sporten heb ik er idd ook geen last van en nu ik borstvoeding geef ook wat minder.

Jaaa, dat heb ik nou ook! Water vind ik lekker, maar alleen uit de kraan van de badkamer :') Dus op mn werk of ergens anders houd ik niet zo van water..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:15

Dat je überhaupt naar de wc moet met zo weinig vocht in je lichaam :P

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:17

judith370 schreef:
Dat je überhaupt naar de wc moet met zo weinig vocht in je lichaam :P

Niet vaak hoor :o Ook de rest kan ik zo een paar dagen niet doen...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:17

Ja,nog een!
Ik krijg nooit dorst.
Ik kom er ook regelmatig 's avonds om 20:00 uur achter dat ik nog niks heb gedronken.
Omdat ik geen dorst krijg denk ik er gewoon niet aan.
Bijkomend 'lust' ik bijna niks. (Als ik nou bijvoorbeeld heel erg dol was op cola oid dan dronk ik makkelijker denk ik) Prik lust ik niet,fris vind ik niet lekker. Van alle soorten drinken in de winkel is er geen een waar ik echt warm van wordt. Water vind ik het best te doen maar na twee grote slokken zit ik 'vol'.
Sommige mensen kunnen bijvoorbeeld een glas drinken in een keer leegdrinken,ik heb dat nooit gekund :?
Waarom weet ik niet precies.
Erg lastig,ik probeer er wel veel op te letten idd ivm hoofdpijn en nierproblemen,het is gewoon echt niet gezond voor je.

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:18

Ik had een stagebegeleider die precies hetzelfde heeft!
Maar zij heeft tegen zichzelf gezegd dat ze wel MOEST drinken! Overal waar ze kwam zette ze glaasjes water of iets neer en verplichtte ze zichzelf om te drinken.

Maar het lijkt mij heel moeilijk om zoiets vol te houden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:18

Weet je hoe je makkelijker drinken kunt? Met een rietje. Ja echt. Probeer het maar eens.

Hoe dan ook, te weinig water (vocht) is heel slecht voor je organen, ga dus je best doen om toch voldoende vocht binnen te krijgen. Vocht zit overigens ook in fruit en groentes, dus daar kun je ook al wat winst boeken.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:20

leonie87 schreef:
Vaak had ik wel de hele dag honger. Ik verruilde mijn dorst gevoel dus voor honger.

Eet je veel suikers?

Wat voor werk doe je? Heb je hier de gelegenheid met grote regelmaat te drinken?
Ik had een wekker :') In het begin ging die iedere 2 uur. Dan moest mijn glas leeg zijn of moest ik het leegdrinken. Dit was een klein glaasje. Dit heb ik omgezet naar ieder uur na een tijdje toen ik er een beetje aan gewend was en er wat meer mee om kon gaan. Dit kan je ook met een flesje doen als je daar liever uit drinkt en daar 200ml op markeren.
Cup a soup of een opkikker ging er altijd wel in dus die mocht ik dan ook wel iedere dag 1 :D

In het begin liep ik wel de hele dag naar de wc :+ omdat mijn lichaam zoveel vocht niet gewend was, maar het is wel veel verbeterd. Ik merk wel dat als ik een drukke dag heb, ik weer compleet kan vergeten te drinken, MAAR dan heb ik savonds tegenwoordig dorst en drink ik dan snel 1 of 2 glazen weg.

Sowieso als ik honger heb vraag ik me eerst af wanneer ik voor het laatst gedronken heb. Als dat meer dan 2 uur geleden is, drink ik een paar slokken en wacht ik 15 min voor ik besluit of ik honger heb :o .

Nee, ik ben sinds kort (denk aan gister) begonnen met lijnen haha. Dus niet veel suikers ed.
Wat een goed idee, een drinkwekker! Dat ga ik ook proberen!
Ik ben tandartsassistent, drinken kan niet in de behandelkamers dus dat is lastig. Daarom is koffie en thee ook vaak koud als ik eraan toe kom. Ik vind het vies om overal glaasjes neer te zetten (dingen die door de lucht zweven daar :o )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:25

Joaltijd schreef:
Ik meld me :P
Maar dan zonder hoofdpijn etc :)

Drink vanaf jongs af aan al heel weinig, nog nooit problemen mee gehad. En het begrip 'dorst' ken ik alleen in de zomer of na mezelf even uitbuiten met sporten :P

Hier precies hetzelfde! Op een 'normale' dag drink ik vaak enkel een half glas water om medicijnen in te nemen.. Ik vergeet gewoon te drinken en als ik eraan herinnert wordt, drink ik ook liever niet. Tenzij er cola is :D

Ik wil wel echt een liter per dag gaan drinken, want er mag best wat af bij mij. Alleen water vind ik vies :+

vuurneon

Re: Ik hou niet van drinken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:27

Ik heb het andersom, ik drink snel teveel en kan zo rustig 3 liter water wegtikken. Ik moet juist erop letten dat ik niet teveel tot mij neem. Is best lastig als je vaak dorst hebt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:33

Vivian__ schreef:
leonie87 schreef:

Eet je veel suikers?

Nee, ik ben sinds kort (denk aan gister) begonnen met lijnen haha. Dus niet veel suikers ed.
Wat een goed idee, een drinkwekker! Dat ga ik ook proberen!
Ik ben tandartsassistent, drinken kan niet in de behandelkamers dus dat is lastig. Daarom is koffie en thee ook vaak koud als ik eraan toe kom. Ik vind het vies om overal glaasjes neer te zetten (dingen die door de lucht zweven daar :o )

Haha gister telt niet ;).
Van suikers kan je ook verminderde dorst waarneming hebben. Daarbij zit suiker niet alleen in snoepgoed en lekkers he! Het zit echt in heeeel veeeel.

Als je geen glas wil hebben staan pak dan een flesje. Markeer gewoon met een stift 200 ml. Vul hem helemaal of iedere keer alleen de eerste 200ml (is beter voor de motivatie vaak dan een heel flesje) en bij je wekker moet je dus die 200 ml op hebben, of op drinken.

De tip die hier gegeven word van een rietje is ook een goed! Hierdoor heb je minder snel het vol gevoel omdat het niet in grote slok in de maag "valt".

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:34

elenaMM77 schreef:
wat op zich goed kan helpen is 500ml systeem.

smorgens voor je weggaat 2 kopjes thee om op gang te komen..

daarna 500ml drinken bij de hand..
je 'mag' pas naar het toilet als het flesje leeg is..

bijvullen en vervolgens dus weer, pas naar het toilet als het flesje leeg is..

op deze manier dwing je jezelf tenminste enkele keren per dag 500 ml weg te wurgen..

dat klinkt heel veel maar in de praktijk valt het nogwel mee en je krijgt een drink ritme

Klinkt erg logisch!
Helaas kom ik er ook vaak 's avonds achter dat ik de hele dag nog niet geplast heb,dus voor mij zou dit niet werken als stok achter de deur.

Wel probeer ik mezelf aan de wennen dat elke keer als ik iets eet,dat ik er ook wat bij moet drinken.
Maar ik moet toegeven dat ik soms gewoon denk: ik drink straks wel,heb er nu echt geen zin in :=

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:35

Houden jullie dan geen vocht vast? :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:36

Heel erg herkenbaar :D ik heb niet zozeer geen zin in drinken, maar vergeet het gewoon te doen door mijn andere dagdagelijkse activiteiten. 's Avonds heb ik dan pas door dat ik de hele dag maar twee glazen heb gedronken :=

Het is inderdaad erg ongezond, al heb ik er zelf niet veel last van. Sinds ik een relatie heb ben ik me er bewust van. Vriendlief heeft namelijk het tegenovergestelde en heeft áltijd dorst. Die geeft regelmatig de opmerking dat ik wat moet drinken omdat hij zich zorgen maakt :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:38

xEmily schreef:

Totaal niet.
Ik denk dat ik te weinig vocht heb om vast te houden :=
Volgens mij wordt het allemaal schoon opgebruikt en is er niks 'over'.
Tjee... Ik besef me nu dat ik m'n lichaam wel heel erg tekort doe :\

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:39

Citaat:
Van suikers kan je ook verminderde dorst waarneming hebben. Daarbij zit suiker niet alleen in snoepgoed en lekkers he! Het zit echt in heeeel veeeel.

Als je geen glas wil hebben staan pak dan een flesje. Markeer gewoon met een stift 200 ml. Vul hem helemaal of iedere keer alleen de eerste 200ml (is beter voor de motivatie vaak dan een heel flesje) en bij je wekker moet je dus die 200 ml op hebben, of op drinken.

De tip die hier gegeven word van een rietje is ook een goed! Hierdoor heb je minder snel het vol gevoel omdat het niet in grote slok in de maag "valt".

Ja maar ik heb het als baby al, dus lijkt me niet dat het van suikers komt. Ik heb gewoon nooit zin om te drinken...

Flesje is goed idee, hopen dat het lukt. Ik begin morgen! Wie doet er met mij mee?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:39

Tivoli schreef:
xEmily schreef:

Totaal niet.
Ik denk dat ik te weinig vocht heb om vast te houden :=
Volgens mij wordt het allemaal schoon opgebruikt en is er niks 'over'.
Tjee... Ik besef me nu dat ik m'n lichaam wel heel erg tekort doe :\

Ja, zielig he :') ik denk het ook wel eens haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:25

Vivian__ schreef:
Citaat:

Ja maar ik heb het als baby al, dus lijkt me niet dat het van suikers komt. Ik heb gewoon nooit zin om te drinken...

Flesje is goed idee, hopen dat het lukt. Ik begin morgen! Wie doet er met mij mee?

200ml? Ik ga mn best doen :P
Kan geen wekker zetten. (toetsweek, zullen docenten niet leuk vinden :') )
's morgens thee, voor toets 1 200 ml, tussen de toetsen 200 ml, en in de trein de rest :P

Flesje van 500 ml.

Maaruhm.. Nu nog bedenken hoe ik erachterkom wat 200 ml is :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:51

Heb je geen maatbeker in de kast?
200 ml ingieten en overgieten in een flesje. Streepje er op en klaar :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:53

Sababber schreef:
Ik heb het juist andersom.. Ik heb bijna altijd dorst. Ik kan gerust in mijn eentje een fles fris achterover gooien en ook een lekker wijntje op zijn tijd is welkom. Ik heb dan weer een hekel aan plassen. Waardoor ik het altijd lang ophoud, wat vroeger regelmatig resulteerde in een volgezeken broek als kind.

Dit heb ik ook :').
Ik houd het vaak op tot ik bijna knap.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:02

Same here. Ik drink nog geen halve liter per dag, behalve als ik sportdag heb of als het kneiter warm buiten is. Enne, als ik op een feestje ben ofzo drink ik teveel qua cola wat uitkomt in een hyper kind.

Maar inderdaad ik heb ook nauwelijks dorst...