Steevast door wekker heen slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: Steevast door wekker heen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:13

Wekker van mijn telefoon slaap ik ook door heen. Ik heb een radiowekker, maar die heb ik dan wel gewoon op de piepstand staan.
Daar slaap ik ook wel eens doorheen, maar dat is zelden.

Toch heb ik die op mijn telefoon wel altijd aan staan voor de zekerheid.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:17

Heb je je telefoon/wekker wel eens op een afstand neergelegd zodat je je bed wel uit móet om 'm uit te zetten? Voor mij was dit de oplossing, want ik zette in mijn slaap steevast de wekker uit.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:18

Tegenwoordig heb je een app op je telefoon waarop die meet waarneer je het diepste slaapt en waarneer je het lichtste slaapt. Als je dsn in dat halfuur licht slaapt dan gaat opeens die wekker en als goed is schiet je dan wakker ! Weet megod niet meer hoe die app heet ? Anderen bokkers misschien ?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:27

Had hetzelfde probleem als jij, aan een drukke straat wonen en dus niet meer echt wakker worden.. Maar hoppa, uit, en verder slapen.
Als je hem onbewust slaperig uitdrukt, er is een app dat je een wiskundesom op moet lossen voordat hij uit gaat. Kortom: je mòet wakker worden. Werkt ook beter dan ver weg leggen, ik liep gewoon slaapdronken terug naar bed. Heet Math alarm clock :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:30

Denk ook ff aan de buren'! Haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:31

En een heel apart geluid wat je niet normaal hoort?
Ik had heel suf vogeltjes, die begonnen zachtjes en gingen steeds harder, ik ging vanzelf de link leggen in mijn slaap: oh vogeltjes, wakker worden.. :+
Nadeel was dat ik op de veluwe dus om 6 uur wakker was, kies iets handigers dus. :')

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:33

Dirndl schreef:
Had hetzelfde probleem als jij, aan een drukke straat wonen en dus niet meer echt wakker worden.. Maar hoppa, uit, en verder slapen.
Als je hem onbewust slaperig uitdrukt, er is een app dat je een wiskundesom op moet lossen voordat hij uit gaat. Kortom: je mòet wakker worden. Werkt ook beter dan ver weg leggen, ik liep gewoon slaapdronken terug naar bed. Heet Math alarm clock :)

Die ga ik maar eens gauw voor me vriend instaleren !!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:35

Dat is sleep cycle, maar die heeft ook een snooze functie en op een gegeven moment had die bij mij ook nog maar weinig effect. Plus dan moet je telefoon op je matras liggen onder je laken (zodat hij er niet af dondert) en dat vond ik iedere keer zo'n gedoe. Moet je allemaal onder je laken naar je telefoon graaien om dat kreng uit te zetten als hij bij de laatste snooze uitkomt (dan is hij dus niet meer weg te drukken).

Ik heb nu mijn wekkerradio op radio staan. Die begint zachtjes te spelen waardoor ik langzaamaan ontwaak. Op een gegeven moment begint m'n wekker erbij te piepen en dan wordt ik wel aardig op tijd wakker.

Die kat werkt ook erg goed, maar helaas is die niet meer. Dat heb ik serieus gemerkt dat ik later uit bed kwam toen die was overleden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:51

JoellaLoves schreef:
Tegenwoordig heb je een app op je telefoon waarop die meet waarneer je het diepste slaapt en waarneer je het lichtste slaapt. Als je dsn in dat halfuur licht slaapt dan gaat opeens die wekker en als goed is schiet je dan wakker ! Weet megod niet meer hoe die app heet ? Anderen bokkers misschien ?

Sleepcoach is dat :j

Ts. Verder heb ik weinig tips. Denk dat de meeste al genoemd zijn, meerdere wekkers buiten handbereik. Als je er dan toch uit bent kan je gelijk goed wakker worden!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:18

Bij de kringloop staan nog weleens van die super harde en met grote bellen van vroeger.Die van schoonmoeder die naast ons woonde was bij ons duidelijk te horen.Mensje was 82 en stond nog steeds met wekker om 6 uur op.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:22

Ik had altijd zon ouderwetse beep beep wekker boven mn bed aan het plafond hangen. Dichtbij genoeg voor het geluid maar ik moest rechtop op mn bed staan om hem uit te doen. Dan ben je wel wakker :+

Maar als je hem echt niet hoort, is het dan niet zo dat je gewoon te kort slaapt?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:25

Ik heb hetzelfde probleem, wat bij mij helpt is om de zoveel tijd even het geluidje/muziekje veranderen.

En als ik dan merk dat ik er steeds vaker door heen ga slapen, neem ik weer een ander geluidje :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 07:35

Ik ben wakker geworden vanochtend *\o/* Eerst al door m'n telefoonwekker een klein beetje. En toen die militaire trompetten via kukuklok, ik zat tegen het plafond :') Jeezs.

Heb wel echt beroerd geslapen, denk inderdaad toch ook wel dat dat er mee te maken heeft. Kom erg slecht in slaap, onder mijn raam vinden vaak drugsdeals plaats (ja ik hoor alles, ik slaap nml met raam open :') ) maar dat ging vannacht een beetje fout. Dus ze hebben me lang wakker gehouden :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:50

Die ouderwetse ja...
God, hier is een keer bijna de brandweer gebeld omdat ik mijn wekker vergeten was uit te zetten en naar school ging. Gaat natuurlijk steeds harder en sneller piepen, tot het een brandalarm lijkt :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:54

Thesserd schreef:
Blijft je wekker dan gewoon oneindig (of iig een heel aantal minuten lang) door piepen of druk je hem onbewust half slapend uit? :oo

Was dat naar mijn post of die van TS? In mijn geval, ja hoor. Dat ding bleef een uur lang keihard yepyepyep roepen en daar sliep ik rustig doorheen. Maar moet er wel bij zeggen dat ik dan ook wel slaapproblemen had en als ik dus sliep dan ook heel diep sliep. En ja, zelfs door een colonne brandweerwagens met sirenes en alles. Het hele huis was wakker maar ik sliep als een roos...

BaileyMix , met het raam dicht slapen is geen optie of hoor je dan nog al dat lawaai? Ik vind met raam open ook wel veel lekkerder maar vooral in de zomer blijft 't een pleurisherrie waar ik niet van kan slapen. Dan maar dicht...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:01

Ik word ook niet wakker van welke wekker dan ook. Mijn vriend heeft een normale wekker die echt een onvoorstelbaar snert geluid maakt maar ik slaap er dwars doorheen.
Wake-up light lijkt me wel fijn maar ik vind hem te prijzig om gewoon te proberen. Van mijn telefoon wordt ik ook niet wakker. Als ik vroeg op moet dan wekt mijn vriend me, vroeger deden mijn ouders dat.

MAAR op het moment dat de bovenbuurman thuiskomt 's nachts met alle bijbehorende herrie dan zit ik wel rechtop in mijn bed. >;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:54

BaileyMix schreef:
Ik ben wakker geworden vanochtend *\o/* Eerst al door m'n telefoonwekker een klein beetje. En toen die militaire trompetten via kukuklok, ik zat tegen het plafond :') Jeezs.

Heb wel echt beroerd geslapen, denk inderdaad toch ook wel dat dat er mee te maken heeft. Kom erg slecht in slaap, onder mijn raam vinden vaak drugsdeals plaats (ja ik hoor alles, ik slaap nml met raam open :') ) maar dat ging vannacht een beetje fout. Dus ze hebben me lang wakker gehouden :Y)

lol, daarom heb ik m ook altijd op die trompetter staan, met de andere wekker eerst.. als het even kan omzeil ik die als mijn wakker wordt wekker, want hij is echt knetter.. mijn andere staat altijd 4 minuten eerder.. dus als ik mij omdraai en weer half in slaap val dan zit ik hier ook tegen het plafond

fijn dat ie geholpen heeft en sorrrrrrrrry voor de ruwe wekmethode _/-\o_

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 14:58

Hihi, nee alleen maar dank _/-\o_ Nu alleen nog een methode bedenken om beter in slaap te komen, emmer water naar beneden gooien ofzo :')

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:06

Een trilwekker helpt ook erg goed om makkelijk wakker te worden. Je legt een schijfje onder het kussen wat dan heel hard gaat trillen als de wekker afgaat.. Een trilwekker is alleen niet goedkoop, wij hebben een trilwekker van €40,-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:31

BaileyMix schreef:
Hihi, nee alleen maar dank _/-\o_ Nu alleen nog een methode bedenken om beter in slaap te komen, emmer water naar beneden gooien ofzo :')

Buitenlamp met bewegingssensor plaatsen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 06:29

Ik had er vroeger ook erg last mee om wakker te worden van de wekker.
Had hem altijd op muziek staan op z'n hardst.
Ik sliep er dwars doorheen mijn buren vonden het echt niet leuk en ik werd dan wakker van het kloppen op de muur.
Tegenwoordig ligt mijn wekker naast me en die port me wakker.
misschien tijd voor een vriend +:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 06:49

Mijn slaapkamer is aan de galerijkant van de flat. Net als bij bijna iedereen in onze flat. Nu is het weleens zo dat er s'avonds laat ( na 23 uur) uitgebreid afscheid word genomen van vrienden / familie die naar huis gaat... 1x vond ik het wel zo bont worden, ze waren na 10 min nog bezig en lekker luidruchtig. Toen ben ik opgestaan en door het open raam geroepen of het nu eindelijk eens klaar was, dat er mensen liggen te slapen rond dit tijdstip en of ze daar eens rekening mee konden gaan houden ook voor een volgende keer. Kortom neem binnen afscheid en doe buiten zachtjes!

Geloof dat de boodschap wel is overgekomen. Van die familie geen last meer gehad :P

Voor het wekker probleem tja ver weg zetten en idd een andere dan je telefoon. Beiden kan uiteraard ook. Dat je 5 min er tussen laat tussen afgaan van de wekkers

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:16

je hebt van die polsbanden die je om kunt doen snachts. als je wekker dan gaat, gaat dat ding steeds harder trillen.
misschien is dat wat. Misschien ben je gevoeliger voor tactiele prikkels?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:20

Keer politie bellen als het gebeurd zijn ze zo weg en voor jou ook veiliger

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 21:55

Tja het is nog al een probleembuurt hier heb ik inmiddels begrepen. Al sinds 1997 bezig met verminderen van overlast... Tja. Op zich niet erg maar als ze onder mijn raam gaan gebruiken en vervolgens de koran in zangvorm opvoeren, da's minder :+

De kukuklok werkt echt als een tiet trouwens!!