Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jasmijn159 schreef:Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar volgens mij geef je zelf al de oplossing van het probleem aan.
Zo lang iedereen haar blijft 'belonen' voor het niet praten, zal ze niet gaan praten. Kun je met de juffen praten en afspreken dat ze niks voor haar doen als ze het niet vraagt? De eerste dag zal ze huilen en zal het niet leuk zijn, maar het went snel genoeg! Op die leeftijd hebben ze gauw genoeg door hoe het werkt, zeker als je al zegt dat ze slim is!
batje schreef:Onze dochter is oom een spraakwaterval, maar kan bin sommige mensen of situaties enorm dichtklappen en heeft dus bijvoorbeeld bij haar juf het eerste half jaar ook niet gesproken. Het gaat nu veel beter sinds we een paar keer 1X per week aan het einde van de schooldag in de klas gingen kletsen. Mijn dochter kon lekker spelen, kleuren etc en kk babbelde met de juf. Na een tijdje ging ze zich langzaam in het gesprek mengen, eerst via mij, maar al redelijk snel direct met de juf. Je maakt in zo'n setting de drempel wat kleiner en dat werkte bij ons heel goed. We zijn er na de vakantie niet mee doorgegaan omdat ze nu gewoon met de juf praat. Niet honderduit, maar genoeg om goed mee te komen. Misschien helpt zo'n omweg ook bij jullie, succes!
Jasmijn159 schreef:Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar volgens mij geef je zelf al de oplossing van het probleem aan.
Zo lang iedereen haar blijft 'belonen' voor het niet praten, zal ze niet gaan praten. Kun je met de juffen praten en afspreken dat ze niks voor haar doen als ze het niet vraagt? De eerste dag zal ze huilen en zal het niet leuk zijn, maar het went snel genoeg! Op die leeftijd hebben ze gauw genoeg door hoe het werkt, zeker als je al zegt dat ze slim is!

die ook uitgelegd wat er hier aan de hand is en hier had ze ervaring mee. Maar het kan zijn dat er in Nl helemaal niks aan de hand is. Sizzle schreef:Oh, wat een opluchting moet dat zijn!
Heftig allemaal hoor voor jullie. Hoe lang waren julie al in Portugal?
Had je daar een koophuis en hoe hebben jullie dat zo snel kunnen regelen?
Petje af hoor dat je zo in het voordeel van je kind gehandeld hebt.