Niniane schreef:Romyv schreef:Ik heb ook al eens gekotst na het trainen of tijdens het trainen.. Lucht doorslikken met rennen en ik was ervan, of elkaar in de fitness maximaal pushen want zoals de militairen zeggen: zonder pijn geen verbetering of pijn is fijn en bloed is goed.. Dus je omgeving is zeker een belangrijke factor hierin!!!
Wat jij ook mooi benoemd Elena "maar dat 1000-en iets doen wil nog niet zeggen dat het geen aanslag is op je lichaam", het voorbeeld van die moeder en dochter is daar ook schrijnend in!
Wat betreft zn SMA, dat is wel 200 euro..... Wat doet dat met de sport?
''No Pain No Gain'' is echt zo'n onzin. Totaal geen aanval of specifieke reactie op jou hoor, maar vind het altijd zo apart als mensen dit als motto hebben. Zware spierpijn is geen bewezen indicatie dat het een goede workout is geweest. Vooral als beginners dit zeggen en eigenlijk de kans op een blessure vergroten, dan denk ik echt van:Een goede houding tijdens een oefening is zo belangrijk en een prettig gevoel van spierpijn (dat gevoel waarvan je weet dat je wat gedaan hebt, maar dat het niet hinderlijk is) is prima en een teken dat wat je aan het doen bent, goed is. Maar dat je zo hard hebt getraind dat je daarna amper wat kan?
Maar ieder zo zijn eigen ding laat ik maar zeggen.
Wat me ook opvalt is dat het gezonde leven als in; mega gezond eten en sapdagen plus keihard trainen alleen maar in populariteit toeneemt. En dus ook een hoop onkunde kweekt en onwetende mensen oplevert die niet weten waar ze aan beginnen. Ik ken zoveel jonge meiden die zichzelf strikte diëten opleggen en dan 2,5 uur per dag gaan sporten en zich later afvragen waarom ze zo vaak moe en ziek zijn.
Ben ik gelukkig ook snel achter gekomen, maar zeker op mn werk (defensie) is dit wel de cultuur waar iedereen in op gaat... Dom? Absoluut!
Een goede houding tijdens een oefening is zo belangrijk en een prettig gevoel van spierpijn (dat gevoel waarvan je weet dat je wat gedaan hebt, maar dat het niet hinderlijk is) is prima en een teken dat wat je aan het doen bent, goed is. Maar dat je zo hard hebt getraind dat je daarna amper wat kan?
Maar ieder zo zijn eigen ding laat ik maar zeggen.