verstandskiezen moeten eruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:38

Mijn tandarts riep 7jaar geleden ook dat ze eruit moesten.Ik kon er later wel eens last van krijgen. Ze zitten er nog steeds in en nog steeds geen last. Hij mag ze trekken als ik last krijg niet eerder. Ik kan ook last van mijn andere tanden krijgen dus dan mijn hele gebit maar laten trekken, Dacht het niet

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:41

Ik werd doorverwezen naar de kkaakchirurg. Ze waren niet door en zal je alle details besparen. Ik had er twee dates voor nodig. :') Mijn verstandskiezen boven zitten er nog en ik hoop elke keer bij de tandarts dat hij niet opeens bedenkt dat ze er wel uit mogen...

Ik kreeg netjes een recept voor pijnstillers mee van de kaakchirurg. Ik was alleen zo eigenwijs om die niet op te gaan halen en het was toch best gevoelig. Ik had mij die dag gewoon ziek gemeld voor school. :+ Wat ik thuis deed was meteen zak ijs tegen mijn wang tegen dikker worden. En lekker waterijses eten. Uiteraard die perenijsjes. <3

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:41

Je tandarts zegt dat je er in de toekomst last van kan gaan krijgen. Maar wie weet is dat wel niet zo?
Ik zou ze er zelf niet klakkeloos uit laten halen als je er geen last van hebt.

Selina

Re: verstandskiezen moeten eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:46

Eén verstandskies zorgde voor kiespijn en eentje had een gaatje. Dus tja, dan maar meteen allemaal.
Je hebt er toch niks aan.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 17:47

Ah bah ik kan geen ijs voorlopig meer zien of eten hoor :') me mijn amandelen al zoveel ijs op haha,

Haha lef hoor en eigenwijs om geen pijnstillers op te gaan halen #)

Dat dacht ik ook al zijn ze wel al een beetjeaan het irriteren en is mijn tandvlees ontstoken

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:01

Springs schreef:
Je tandarts zegt dat je er in de toekomst last van kan gaan krijgen. Maar wie weet is dat wel niet zo?

Ik kan het je op een briefje geven dat het vroeg of laat gaat gebeuren (last krijgen). Tenzij je wilt wachten op een acute ontsteking met alle gevolgen van dien (niet te verdoven ontstekingsgebied, niet chill als je een kies laat trekken) zou ik ze dus preventief laten verwijderen. Feit is dat verstandskiezen amper tot niet schoon te houden zijn :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:09

Bij mij zijn enige weken terug twee van de vier verstandskiezen getrokken, linksboven en linksonder, boven was er nog niet door en onder al wel. Ik had er geen last van, maar één van mijn onder kiezen begon wel te vergroeien. Ik vond het nabloeden nog het meest verschrikkelijke. De tand die er al door was, deed minder pijn met trekken dan de tand die er nog niet door was. Over drie weken gaan mijn rechter verstandskiezen er uit.

Als het irriteert, zou ik ze er gewoon uit laten halen ;) beter nu, dan straks als het al ontstoken is

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:59

dressagelady schreef:
Springs schreef:

Ik kan het je op een briefje geven dat het vroeg of laat gaat gebeuren (last krijgen). Tenzij je wilt wachten op een acute ontsteking met alle gevolgen van dien (niet te verdoven ontstekingsgebied, niet chill als je een kies laat trekken) zou ik ze dus preventief laten verwijderen. Feit is dat verstandskiezen amper tot niet schoon te houden zijn :)

Helemaal mee eens.

Springs: waarom zou ze niet vertrouwen op haar tandarts? Ze geeft al aan dat ze ze slecht schoon kan houden dus ze zal gegarandeerd last krijgen.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:36

Dat had ik niet gelezen, als je ze welschoon kan houden zou ik ze erin laten. Anders kun je ze er idd misschien maar beter uit halen. Maar dat heeft ook met mijn eigen tandartservaring te maken.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:56

Bij mij zijn er 2 tegelijk getrokken en 1 apart ( de andere mag niet want die zit in mn zenuw)
Ik had echt nergens last van. Heb 1x pijnstillers genomen omdat de tandarts zei dat ik anders niet kon slapen maar verder niks.
Ik vind een wortelkanaal behandeling of iets veel erger dan verstandskiezen laten trekken.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:03

Ik heb ze alle 4 tegelijk laten trekken bij de KC en heb er amper last van gehad toen ze eruit waren. Het trekken zelf deed ook geen pijn. Over het verdoven zullen we het maar niet hebben. :o

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:09

Vorige week is er 1 getrokken ( zat een gaatje in) hij was er binnen een minuut uit en toen de verdoving uitgewerkt was at ik alles weer. Ik heb beslist geen pijn gehad. Ivm zwangerschap (hoog zwanger momenteel) hebben wij er voor gekozen 1 kies te trekken (ivm gaatje noodzakelijk) maar hij had ze wat mij betreft gelijk beide mogen doen.
Vorig jaar een gewone kies getrokken, ook daar heb ik geen pijn van gehad

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:02

In 2004 zijn mijn twee bovenste bij de kaakchirurg getrokken (eruit gebikt :') ) ik heb nérgens last van gehad. Ik ben echt een bangerik, maar de spuiten heb ik niet gevoeld en ook naderhand niets! Ik zat avonds alweer in de kroeg :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:27

Ik heb 5 augustus 1 verstandskies laten verwijderen. De ingreep zelf heb ik geen centje pijn aan gehad, dat stelde echt niks voor. Dagen daarna heb ik wel pijnstillers in overvloed genomen.
Tip: ga NIET op de kant slapen waar je kies getrokken is. Dat had ik wel gedaan en had een ENORM dikke wang de 2e dag. (Mja, het sliep wel lekkerder)

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:30

ik volg. ik moet ook..
bij de volgende controle.. :x

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:39

Ik heb vorig jaar mijn verstandskiezen onder narcose laten eruit halen. Toen gingen ze allevier tegelijk eruit. Vond het super!

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:32

Toevallig ben ik afgelopen donderdag (vorige week) naar de kaakchirurg geweest voor de laatste verstandskies.
De andere 3 zijn een aantal jaar terug verwijderd door de tandarts.
Ik zag er echt enorm tegenop, maar heb me achteraf drukker gemaakt dan nodig was.
Door de verdoving voel je er echt niets van. Ik had gevraagd of ik muziek in mijn oren mocht doen en dat was geen probleem en ben heel blij dat ik dan gedaan heb, ook geen last gehad van al die geluiden die het met zich mee brengt.
Bij de kaakchirurg gelijk een bolletje ijs meegekregen om te koelen.
De eerste paar dagen met name vloeibaar gegeten soep en yoghurt, en daarna voorzichtig dingen als macaroni, rijst....

Vanuit de kaakchirurg een recept gehad voor ibuprofen 600 en een mondspoeldrankje.
De ibuprofen heb ik een paar dagen ingenomen en ik zit nu te wachten tot de hechtingen op gaan lossen!!
Succes ermee!!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:36

Ik heb daar echt nachtmerries van gehad, wat was ik bang.

Had er 3 en ze hebben ze niet tegelijk eruit gehaald, dus 3x enorme stress en het stomme is de 1st keer was totaal niet boeiend en nadat de verdoving uitgewerkt was voelde ik niet heel veel pijn. Een paracetamolletje was genoeg.
En die andere 2x was precies het zelfde gewoon echt bijna geen last gehad terwijl ze 1x een normale kies eruit hadden getrokken en toen had ik zo veel pijn dat ze morfine pillen hadden gegeven.