Goed schoeisel voor lang staan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:32

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:36

Misschien skechers flex appeal?
Ik wil ze zelf graag bestellen, dus ik heb ze nog niet maar die heb ik in de winkel aan gehad en ze zaten echt goddelijk (ze hebben van dat memo foam)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:36

_mexx_lady_ schreef:
Oké mijn vans kan ik gewoon met zijn neus op zijn hak leggen dus die zijn echt niet meer goed.
Ik dacht dus aan Nike Air max aangezien die zo een overdreven dikke zool hebben, die leken me wel stevig, en over het algemeen is nike aan goed merk.

Ik wil totaal geen crocs. Je moest maar een naald laten vallen en door het gat vallen of iemand die over je heen braakt.
Mijn tante zei direct: Wolky! Maar met alle respect, die dingen zijn oerlelijk en niet echt voor iemand van 19 jaar. Het kan sportiever en dat wil ik ook graag dan

er zijn veeeel meer soorten crocs dan die lelijke hé!
Een vriend van mij heeft ook crocs, zien ergewoon uit als normale schoenen. Hij gebruikt ze ook voor 't werk, heeft ook nooit ergens last van.

Ik had zelf, toen ik ook 7/8 uur per dag moest staan, gewoon lekker m'n nikes aan. Wel hoge nikes, met eigen steunzolen :). Daar kan ik 8 uur ops taan zonder enige vorm van pijn.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:44

Skeckers, Adidas, Asics. De zool moet stevig zijn en de schoen stevigheid bieden. Dan kun je het er lang op volhouden. Eventueel steunkousen eronder. Lopen je benen ook niet zo vol.

Weet niet of het in de verpleegkunde verplicht is, maar in de tandheelkunde zijn schoenen die je ter plaatse af kunt nemen in verband met vlekken verplicht.

Veseosunce

Re: Goed schoeisel voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:00

New Balance, is ook een fijn merk schoenen.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:14

Lithya schreef:
Skeckers, Adidas, Asics. De zool moet stevig zijn en de schoen stevigheid bieden. Dan kun je het er lang op volhouden. Eventueel steunkousen eronder. Lopen je benen ook niet zo vol.

Weet niet of het in de verpleegkunde verplicht is, maar in de tandheelkunde zijn schoenen die je ter plaatse af kunt nemen in verband met vlekken verplicht.

Niet verplicht maar wel zo fris..
Moet je bedenken dat er bloed of braaksel over heen valt.. Heb je van die lekkere vlekken in je schoenen die er niet meer uit gaan en wat nog eens hartstikke onhygiënisch is :+ .
Daarom geen warme sneakers meer voor mij in het ziekenhuis hoor..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:33

Echt vreemd dat het voor de verpleging niet verplicht is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:37

Ik werk in de horeca, en loop op Clarks of Ecco's.
Deze kan ik zonder problemen de hele dag aan zonder last te krijgen van mijn voeten en/of benen/rug.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:39

Ik loop veel en sta ook veel en op gewone schoenen kan ik niet staan. Nu draag ik al een hele tijd ariat judphurs met van die speciale inlegzolen van ariat zelf en heb ik geen pijn meer. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:41

Ariat is sowieso ideaal! (de enige platte schoen waar ik fijn op kan lopen)

(En voor de rest heb je niets aan mij, want ik spoor niet met schoenen... Onverwacht moeten helpen op een bruiloft omdat het personeel niet kwam opdagen en halverwege gekozen om mijn pumps aan te doen omdat ik op mijn nette platte schoenen niet meer fijn stond :p)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:45

Gevalletje "wie mooi wil zijn moet pijn lijden?"

Dus wat vind je belangrijker? Zere voeten, zere rug, daardoor erg moe door die leuke schoenen of goede steun, geen zere voeten, maar stevige schoenen?

Deze hebben een sneakerlook

http://wolky.com/shoes/impact-ii/

Voordeel van dit soort schoenen is ook dat er uitneembare binnenzolen inzitten.
Mocht je bijvoorbeeld toch pijn in je voeten houden, kun je bij een podoloog zooltjes laten aanmeten, waardoor je voeten nog betere steun krijgen en die kunnen dan zo in je schoenen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:51

Romanoff schreef:
Ik heb voor mn werk Ecco's. Ok t zijn niet allemaal hippe schoenen maar zitten best leuke tussen en die van mij gaan altijd dik 2,5 jaar mee :j!
Goed voetbed en nooit zere voeten/rug op de werkvloer.

Hier ook o.a. Ecco's . Ik let altijd op dat de balans in de schoen klopt, voor mij geen (te hoge) hakken dan krijg ik teveel druk op de kootjes bij mn tenen en dan zijn mn benen meer vermoeid aan t eind van de dag. Mn ariat s draag ik ook graag ,heeft ook veel steun en goed voetbed . Weet t model alleen niet meer want mn andere ( stalschoenen met rits en veter) zijn een stuk slapper.
Inderdaad een stevige schoen met dempende zool of anders een gelzooltje erin .
Succes met je stage!
Laatst bijgewerkt door hesterve op 18-09-14 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:52

Romanoff schreef:
Ik heb voor mn werk Ecco's. Ok t zijn niet allemaal hippe schoenen maar zitten best leuke tussen en die van mij gaan altijd dik 2,5 jaar mee :j!
Goed voetbed en nooit zere voeten/rug op de werkvloer.

Hier ook o.a. Ecco's . Ik let realtime op dat de balans in de schoen klopt, voor mij geen (te hoge) hakken dan krijg ik teveel druk op de kootjes bij mn tenen en dan zijn mn benen meer vermoeid aan t eind van de dag. Mn ariat s draag ik ook graag ,heeft ook veel steun en goed voetbed . Weet t model alleen niet meer want mn andere ( stalschoenen met rits en veter) zijn een stuk slapper.
Inderdaad een stevige schoen met dempende zool of anders een gelzooltje erin .
Succes met je stage!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:57

Dw verpleging die ik ken zweert bij Birckenstock, er zit een goed voetbed in en je hebt verschillende modellen dus niet alleen de open slippers.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:59

Zelf heb ik de minste klachten met de schoenen van MAG. Niet elegant maar wel super voor mijn rug.
Zijn bij mij de enige soort schoenen waarbij ik het volhoud met mn rug.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:03

Als je meerdere dagen achter elkaar 8 uur per dag moet staan zou ik ook kijken of je budget genoeg hebt voor 2 paar schoenen. Op die manier kan je afwisselen; voor je voet fijn én de schoen gaat langer mee/heeft even tijd nodig om te 'herstellen'.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:07

DC, Adidas, Nike :)
Ik ben zelf echt fan van DC en als ik lange dagen stond/liep kon ik het daar altijd makkelijk op volhouden :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:09

Inderdaad schoenen met stevige zool, eventueel uitneembaar voor eigen zolen (van de podoloog). Wolky en Ecco zijn van hele goede kwaliteit, gaan jaren mee. En ik heb van beide hele hippe varianten :D

Ga vooral niet voor een goedkoop merk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:10

Het is aangeraden voor onze leerkrachten om schoenen te pakken die je kan uitwassen of nat mag maken als er iets van vlekken op komen. Sowieso gaan mijn sportschoenen mee als reserve om het zo te zeggen.
Ik snap eigenlijk niet dat Birckenstock zo geliefd zijn, die dingen zijn kei hard en kan er echt niet op lopen. Waarschijnlijk is dat persoonlijk.
Ecco ga ik ook een keer voor kijken.

Het is dus eigenlijk de bedoeling dat ik moet kijken naar een stevige zool?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:12

Dat vind ik wel belangrijk ja :) Een goede zool geeft veel meer stevigheid. Liefst ook veters, zodat hij aanpasbaar is aan je voet. En leer kun je gewoon afdoen als je het goed onderhoudt en het wordt een keer vies, dus dat is misschien ook wel handig?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:15

Maar is het niet zo dat vlekken snel in leer blijven zitten?
Heb ooit meegemaakt dat een vriendin over de leren achterbank van de auto heeft gekotst en ja die vlek zie je nog steeds ondanks dat het direct is zuivergemaakt?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:18

Ik loop gewoon op le coq sportief schoenen, beetje vanz model. Collegas lopen ook allemaal gewoon op sneakers.
Werk bij perry sport als kassiere/ verkoper, dus dat is alleen maar staan en lopen. Soms ook dagen van half 10-6 (dus 8,5 uur+ 1 uur pauze). Mn voeten en benen voel ik daarna wel, maar niet echt heel erg. Ga daarna ook nog zonder problemen naar de sportschool :+

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:19

Als je het goed invet (en evt. waterafstotende spray) valt dat wel mee, ik krijg vlekken ook gewoon uit mijn paardrijlaarzen :).

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:20

Ik werk zelf ook in de verpleging en draag klompen van Tjoelup.
Ik zou idd wel voor dicht schoeisel gaan i.v.m. al het vloeibare wat eroverheen kan gaan.. :D
m'n klompen kan ik afnemen met een vochtige doek/alcohol doekje

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:26

Oke leuk om te weten van dat leer!