Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
listiglistje schreef:Ik ga gewoon een keer of 12 tot 16 per jaar naar de fysio/manueel therapeut. (ik heb een kantoorbaan met slechte stoel)
Ik betaal meer dan genoeg aan mijn zorgverzekering
Kuggur schreef:listiglistje schreef:Ik ga gewoon een keer of 12 tot 16 per jaar naar de fysio/manueel therapeut. (ik heb een kantoorbaan met slechte stoel)
Onverstandige instelling.
Je accepteert (en ik vermoed dat je niet de enige bent in dit topic) chronische overbelasting, waarvan je de gevolgen met lapmiddelen bestrijdt.
Verstandiger zou zijn die stoel uit het raam te gooien en meteen je hele werkplek en je gedrag daar eens onder de loep te nemen, en te onderzoeken (evt met professionele hulp, ergotherapie is een idee) of je niet iets aan de wortel van je probleem kunt doen.
Je bent natuurlijk wel een goede klant voor je fysio...
zijn showstoelen zei hij ipv echte werkstoelen.

pmarena schreef:Hehe eindelijk iemand die het woord triggerpoint zegt, op de valreep
Want daar hebben we het hier over, en die kun je in principe ook prima zelf behandelen

listiglistje schreef:er is een pro geweest, ligt aan de stoelzijn showstoelen zei hij ipv echte werkstoelen.
Ik heb een nieuwe echt goede werkstoel gevraagd, maar nooit gekregen![]()
koste volgens mij tussen de 600/800 euro en de baas betaald niet....
Citaat:Verder is elke werkgever verplicht om ervoor te zorgen dat de fysieke belasting geen gevaar oplevert voor de veiligheid en de gezondheid van de werknemer. De werkgever moet de werkplek dus zo inrichten dat deze voldoet aan de ergonomische beginselen.
. Kan er zelf eigenlijk net niet bij. Ik ga eens zoeken op dat hulpmiddel. listiglistje schreef:er is een pro geweest, ligt aan de stoelzijn showstoelen zei hij ipv echte werkstoelen.
Ik heb een nieuwe echt goede werkstoel gevraagd, maar nooit gekregen![]()
koste volgens mij tussen de 600/800 euro en de baas betaald niet....
Natuurlijk kan mijn houding niet goed zijn in zo'n stoel duuhhhh dat snap ik ook wel![]()
maar houding veranderen kan dus niet, omdat de stoel niet is gebouwd voor de hele dag op te zitten!
Gelukkig mag ik tot 1000 euro fysio per jaar (via werkgeverspakket) + zelf ook nog uitgebreid verzekerd.
Ik kan dus regelmatig gaan en ja dan is het weer prima in orde na bezoekje fysio.
dat is echt heel moeilijk. Mijn houding is gewoon verkeerd en het kost echt heel veel moeite om dat aan te passen. Het is wel beter geworden de afgelopen periode, maar ideaal is het nog steeds niet. listiglistje schreef:Ik ga gewoon een keer of 12 tot 16 per jaar naar de fysio/manueel therapeut. (ik heb een kantoorbaan met slechte stoel)
Gillbo schreef:Utixo ben je weleens bij een osteopaat geweest?
Kuggur schreef:SAKKIA schreef:Enige oplossing volgens mijn fysio: Ander werk zoeken waarbij je niet meer de hele dag achter de computer hoeft te zitten.
Inderdaad vaak de conclusie waar je op uitkomt. Maar die is uiteraard (en begrijpelijk) niet altijd acceptabel voor de betreffende persoon.
Utixo schreef:Gillbo schreef:Utixo ben je weleens bij een osteopaat geweest?
Jup, eentje die steengoed aangeschreven stond. Maar ook dit bracht niet zoveel verlichting. Ik ontken absoluut niet dat mijn lichaam schots en scheef is hoor, maar na het kraken was ik het binnen een week weer. Buiten dat heb ik er erg veel last van als mijn nek gekraakt is, ik hoor de hele tijd "plopjes" in mijn nek dan.
beetje meer controle is niet gek, maar Achmea voert de laatste tijd steeds meer controle en er zijn maar weinig praktijken die alles lekker op orde hebben... verootjoo schreef:Grote grutten, sta er echt van te kijken hoeveel fysio's alleen aan symptoom bestrijding doen... Mensen al weet ik het hoelang 2x P/w laten komen of jaarlijks al hun behandelingen opmaken.
Hoe krijgen ze het verkocht aan de verzekeraarbeetje meer controle is niet gek, maar Achmea voert de laatste tijd steeds meer controle en er zijn maar weinig praktijken die alles lekker op orde hebben...
Een fysio /manueel is om je te leren met je klachten om te gaan, om een duurzame oplossing aan te leren, niet om wekelijks de boel ff los te maken. Er is een reden voor dat mensen telkens vast zitten.
maar wel erg lastig als mensen zelf géén oefeningen doen of aan preventie doen om van de klacht af te komen.Gillbo schreef:verootjoo schreef:Grote grutten, sta er echt van te kijken hoeveel fysio's alleen aan symptoom bestrijding doen... Mensen al weet ik het hoelang 2x P/w laten komen of jaarlijks al hun behandelingen opmaken.
Hoe krijgen ze het verkocht aan de verzekeraarbeetje meer controle is niet gek, maar Achmea voert de laatste tijd steeds meer controle en er zijn maar weinig praktijken die alles lekker op orde hebben...
Een fysio /manueel is om je te leren met je klachten om te gaan, om een duurzame oplossing aan te leren, niet om wekelijks de boel ff los te maken. Er is een reden voor dat mensen telkens vast zitten.
Juichmaar wel erg lastig als mensen zelf géén oefeningen doen of aan preventie doen om van de klacht af te komen.
Dan kan je als fysio ook niks anders dan symptoombestrijding.
Je moet het als fysio natuurlijk ook wel uitleggen en goed brengen aan je cliënten, als de therapeut meldt dat het een wervel is die vastzit en die hij los gaat maken denk je als leek ook dat dat de enige oplossing is. Terwijl er hele goede trainingsprogramma's zijn om de oorzaak aan te pakken van de vastzittende wervel