Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), en deze heb je ook in een sterkere variant Aleve feminax... maar dat is hetzelfde als 2 tabletten gewone AleveKala schreef:Geef die huisarts eens héél snel een schop onder zijn reet! Aanmodderen met huis, tuin en keuken middeltjes...Hoe langer jij zo doorloopt, hoe erger jij verkrampt, hoe schever jij gaat lopen en hoe meer last jij van andere dingen gaat krijgen.
BaileyMix schreef:Balen, zou bijna een doosje komen brengenTja dan weet ik het ook zo niet, maar overdosis paracetamol is volgens mij niet heel veel voorkomend. Dus giet maar vol
Samblabla schreef:Ik heb vernomen van een meid die doktor assistent is dat als je teveel aan paracetamol neemt dat je bloed verdunt en dat je dus dood kan gaan. Ze had namelijk een patient en die konden ze niet meer helpen.. Die is dus ook dood gegaan.
Maar voor de pijn kun je beter ibuprofen nemen.
Het is maar net waar je lichaam beter op reageert en hoe heftig je lichaam op pijnstillers reageert (of juist niet). Dus voor de pijn 'beter' ibuprofen nemen, is niet altijd waar
Samblabla schreef:Ik heb vernomen van een meid die doktor assistent is dat als je teveel aan paracetamol neemt dat je bloed verdunt en dat je dus dood kan gaan. Ze had namelijk een patient en die konden ze niet meer helpen.. Die is dus ook dood gegaan.
Kuggur schreef:Samblabla schreef:Ik heb vernomen van een meid die doktor assistent is dat als je teveel aan paracetamol neemt dat je bloed verdunt en dat je dus dood kan gaan. Ze had namelijk een patient en die konden ze niet meer helpen.. Die is dus ook dood gegaan.
Weet je héél zeker dat die patient niet asperine had genomen?
Kuggur schreef:BaileyMix schreef:Balen, zou bijna een doosje komen brengenTja dan weet ik het ook zo niet, maar overdosis paracetamol is volgens mij niet heel veel voorkomend. Dus giet maar vol
Oh volgens jou. Dan is dat dus prima in orde.
"Giet maar vol" is een gevaarlijk advies. Een overdosis paracetamol (je moet daarvoor wel je best doen, maar individuele verschillen zijn vrij groot) kan je leverschade opleveren.
Doe op zijn minst de moeite even te googlen voor je medische adviezen uitdeelt zonder enige kennis van zaken.
Pieneliene schreef:Wij zeggen na operaties altijd 4x daags 1000 mg. En dit ook standaard nemen. Je moet zeg maar een spiegel opbouwen. De tijden zetten wij meestal om 8, 12 17 en 22.
Heb je de mogelijkheid om naar de drogist te gaan? Je kan daar een vervanger van diclofenac halen. Dat is ook iets spierverslappend wat bij rugproblemen ook fijn kan helpen! Ik ben even de naam kwijt maar het is ook een nsaid. Die dan eventueel 3x daags innemen, maar alleen nadat je wat gegeten hebt.
Uiteraard als paracetamol voldoende s het daar bij laten. Heel veel succes!!
Edit; volgens mij bedoel ik naproxen!
Samblabla schreef:Nee oke daar heb je gelijk mee.maar bij mij werkt ibuprofen het beste en hoor daar ook hele goede dingen over daarom dat ik het adviseer.
Kuggur, dat weet ik niet. Zal ik eens navragen! Ik moet wel erbij vermelden dat ze er 24 op had.
Adamootje schreef:Kuggur schreef:
Oh volgens jou. Dan is dat dus prima in orde.
"Giet maar vol" is een gevaarlijk advies. Een overdosis paracetamol (je moet daarvoor wel je best doen, maar individuele verschillen zijn vrij groot) kan je leverschade opleveren.
Doe op zijn minst de moeite even te googlen voor je medische adviezen uitdeelt zonder enige kennis van zaken.
Dit dus. Ik ben assistent drogist en raad mijn klanten altijd aan om maximaal 3 gr. Paracetamol in te nemen per etmaal en deze dosering niet langer te gebruiken dan vijf dagen achter elkaar. De dokter schrijft meestal meer voor, vaak 4 gr. per etmaal, maar ga die dosering alsjeblieft niet innemen zonder advies van de huisarts. En ga al helemaal niet de maximale dosering van paracetamol en ibuprofen samen gebruiken zonder advies van je huisarts!
Daarbij heb ik het niet over Ibuprofen, dat is weer heel andere koek dan diclofenac. Citaat:Dit dus. Ik ben assistent drogist en raad mijn klanten altijd aan om maximaal 3 gr. Paracetamol in te nemen per etmaal en deze dosering niet langer te gebruiken dan vijf dagen achter elkaar. De dokter schrijft meestal meer voor, vaak 4 gr. per etmaal, maar ga die dosering alsjeblieft niet innemen zonder advies van de huisarts. En ga al helemaal niet de maximale dosering van paracetamol en ibuprofen samen gebruiken zonder advies van je huisarts!
En wat is jouw vooropleiding dan? Jouw 3/4g is namelijk ook nergens op gebaseerd dan toch? 
Citaat:De eerste keer mag je gerust 2x1g paracetamol innemen. Hierna enkel nog maar 1g per 6h.
Annemiek80 schreef:Paracetamol en ibuprofen 'versterken' elkaar inderdaad (ze werken beide in op andere pijnreceptoren), maar ik zou het niet snel zonder overleg met een arts doen. Je kunt nl niet alles in combinatie slikken als zijnde 'het versterkt elkaar' (ibu en naproxen mogen dus weer niet samen).
Wat je eventueel ook zou kunnen doen is advies inwinnen bij de/je apotheek, daar kun je dan gelijk zo nodig maagbeschermers halen als je een wat gevoelige maag hebt
@Youknowme, naproxen is naproxen, dat is de stofnaam. Aleve is naproxen (maar 'eigen merk' naproxen is goedkoper), en deze heb je ook in een sterkere variant Aleve feminax... maar dat is hetzelfde als 2 tabletten gewone Aleve
@Pieneliene, bedoel je met 'vervanger van diclofenac' soms Voltaren? Dat is nl hetzelfde (net als naproxen-aleve), Voltaren is de merknaam, diclofenac de stofnaam
chelle_dora schreef:Evi84: als je even gewoon goed en rustig leest, zie je dat er wordt gezegd 'Ga die dosering niet innemen zonder advies van de huisarts. Lezen is ook een vak apart.
Pijnstilling ondermijnen is ook geen sprake van gok ik zo, de uiteindelijke beslissing om die pil in je mond te stoppen (of juist niet) is een ieder zelf bij... Ondermijning van pijnstillers...En wat is jouw vooropleiding dan? Jouw 3/4g is namelijk ook nergens op gebaseerd dan toch?
En nee, ik heb nog geen medische opleiding gevolgd maar weet meer dan genoeg over pijnstilling en het versterkende effect vanuit eigen ervaring
Edit:Citaat:De eerste keer mag je gerust 2x1g paracetamol innemen. Hierna enkel nog maar 1g per 6h.
Vind dit namelijk ook een erg bijzonder advies. Wel goed voor de zelfzorgafdeling bij drogisterijen en benzinestations want dat tikt lekker aan