Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dus glutenvrij eten werkt bij mij heel goed.
.friesam schreef:Ik ben in het ziekenhuis geweest bij MLD arts en alles is onderzocht niks gevonden behalve dat ik geen/amper ijzer opneem.
Citaat:Het is zo de bepaalde voeding soms Triggert maar dat kan ik andere keren wel eten. Pasta met saus durf ik bijna niet meer te eten en chocolade en cola.
Citaat:Dat het iets beter gaat als ik geen brood eet merk ik wel ook als ik na het eten een uurtje niks doe (maar dat gaat bijna nooit door drukke leven)
Naar hoor! Schaamte is een pijnlijke emoties - blijf daar liever niet mee rondlopen!Citaat:Het beïnvloed zelfs m'n relatie, ik schaam me zo dat ik liever alleen naar m'n paard ga dan bijv m'n vriend meeneem. Hij zegt al je hebt ook echt altijd buikpijn.
44Myrthe44 schreef:Sorry, maar 58 kg bij 1.80 is echt geen ondergewicht.
Dat weeg ik ook, en ben zelfs nog aan de mollige kant. Bij lengte van 1.82
Aan de mollige kant? 
Ik heb heel wat jaren last gehad, maar sinds ik op mijn eten let (gezond, voldoende en regelmatig eten en ook zo min mogelijk zuivel producten nuttigen) en 3 a 4 x p.w. sport gaat het heel erg goed. Maar, ik heb er nog wel eens last van. Zo krijg ik last van mijn buik als ik iets later eet dan normaal, of als ik lang stil zit krijg ik een opgeblazen, pijnlijke buik. Toch zijn de klachten een heel stuk minder geworden, ik kan bijna altijd raden wat de oorzaak is van de buikpijn. Hoe simpel de oplossing soms toch kan zijn hé?!
friesam schreef:Het is zo de bepaalde voeding soms Triggert maar dat kan ik andere keren wel eten. Pasta met saus durf ik bijna niet meer te eten en chocolade en cola.
en sinds ik sinds mijn nieuwe vriend heb heb ik geen buikpijn meer gehad. Ik zou er ook gewoon eerlijk over zijn naar je familie en vrienden. Zet je schaamte opzij! Vertel ze wat er kan gebeuren en je zult zien dat er veel meer mensen zijn die daar last van hebben! En het scheelt stress als je omgeving op de hoogte is.Adamootje schreef:Ik heb ook PDS en ik ben lactose intolerant, maar ik ga daar tegenwoordig heel goed mee om.Ik heb heel wat jaren last gehad, maar sinds ik op mijn eten let (gezond, voldoende en regelmatig eten en ook zo min mogelijk zuivel producten nuttigen) en 3 a 4 x p.w. sport gaat het heel erg goed. Maar, ik heb er nog wel eens last van. Zo krijg ik last van mijn buik als ik iets later eet dan normaal, of als ik lang stil zit krijg ik een opgeblazen, pijnlijke buik. Toch zijn de klachten een heel stuk minder geworden, ik kan bijna altijd raden wat de oorzaak is van de buikpijn. Hoe simpel de oplossing soms toch kan zijn hé?!
44Myrthe44 schreef:Sorry, maar 58 kg bij 1.80 is echt geen ondergewicht.
Dat weeg ik ook, en ben zelfs nog aan de mollige kant. Bij lengte van 1.82
. StalDuijndam schreef:Even heel snel een reactie:
Voor je ondergewicht moet je echt aan de nutridrinks. (calorierijk)
Mijn lichaam heeft er echt last van gehad toen ik weinig woog(kwam door de ziekte van crohn)
Maar je energie wordt dadelijk alleen maar minder en om weer op je oude energielevel te komen kan echt laaaaang duren.
Via de huisarts moet je een doorverwijzing krijgen dan kan je het bestellen via de fabriek of apotheek.
Je krijgt eerst een mega doos met smaakjes die je kan proberen en dit zijn er best veel