Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik weet niet of dat normaal is bij het gebruik van een icepack, maar ik kreeg er ook zo'n dof zenuwgevoel van. Had daarom het idee dat het misschien teveel was voor mijn pezen. Cayenne schreef:Mijn werkplek is inderdaad een punt van aanpak en daarmee is het begonnen. Ik ben al druk aan het rondkijken voor een goed bureau en een goede stoel. Ik zat altijd heel fijn op de bank te werken, maar dat blijkt dus funest
Caira, nee een echo is nog niet gemaakt. Kan ik daarvoor om een doorverwijzing vragen bij de dokter?
Jenny: een icepack heb ik bij de eerste overbelastingsklachten gebruikt. Dat ging op zich wel goed, maar de kou deed gewoon zeerIk weet niet of dat normaal is bij het gebruik van een icepack, maar ik kreeg er ook zo'n dof zenuwgevoel van. Had daarom het idee dat het misschien teveel was voor mijn pezen.
Cayenne schreef:Mijn werkplek is inderdaad een punt van aanpak en daarmee is het begonnen. Ik ben al druk aan het rondkijken voor een goed bureau en een goede stoel. Ik zat altijd heel fijn op de bank te werken, maar dat blijkt dus funest
Caira, nee een echo is nog niet gemaakt. Kan ik daarvoor om een doorverwijzing vragen bij de dokter?
Jenny: een icepack heb ik bij de eerste overbelastingsklachten gebruikt. Dat ging op zich wel goed, maar de kou deed gewoon zeerIk weet niet of dat normaal is bij het gebruik van een icepack, maar ik kreeg er ook zo'n dof zenuwgevoel van. Had daarom het idee dat het misschien teveel was voor mijn pezen.
Cayenne schreef:Het kan zijn, dat je voelt dat de eigenlijke pezen vanwege de ontsteking zijn opgezet en nu niet meer goed in de peesschede passen.Ik heb geen dikkere polsen, maar je voelt wel dat het warmer is en voor mijn gevoel drukt de overbelasting -zo noem ik het maar even- tegen mijn huid. Net of je pezen nergens heen kunnen omdat ze opgezet zijn, dat gevoel.
Cayenne schreef:Ik ben het ermee eens dat een injectie misschien een tijdelijk lapmiddel is en geen oplossing voor de oorzaak van het probleem.
Daarom denk ik dat het misschien verstandig is om eerst een echo te laten doen? (kijken wat nou precies pijn doet?) en ondertussen aan de slag met een betere werkhouding en werkomgeving.
Ik lees wel veel slechte ervaringen over injecties. Raar dat mijn arts dat dan meteen als eerste oplossing aankaart
Cayenne schreef:Ik kan mijn voorgaande post helaas niet meer editten, dus dan maar zo.
Voor de mensen met brace: hebben jullie zonder de brace ook het gevoel alsof je arm opeens een stuk onstabieler voelt? Ik vind het echt een heel vervelend gevoel
BMHP schreef:Cayenne schreef:Ik ben het ermee eens dat een injectie misschien een tijdelijk lapmiddel is en geen oplossing voor de oorzaak van het probleem.
Daarom denk ik dat het misschien verstandig is om eerst een echo te laten doen? (kijken wat nou precies pijn doet?) en ondertussen aan de slag met een betere werkhouding en werkomgeving.
Ik lees wel veel slechte ervaringen over injecties. Raar dat mijn arts dat dan meteen als eerste oplossing aankaart
de injectie werkt!
het probleem is dat de plaats moeilijk kan zijn en dus de sof op de verkeerde plaats komt.
Het andere probleem is dat de patient te veel in de oude gewoonten vervalt omdat de pijn weg is.
dan werkt de injectie een maand - 2 maanden en dan komen de oude problemen terug.
Cortisonen is een ontstekingsremmer en pijnstiller, de pees krijgt daardoor de kans om te gaan herstellen. de pees hersteld alleen als er een nieuwe balans tussen bewegen/belasten en rust wordt gevonden en er geen overbelasting belasting meer plaats vind.
het is dus zaak om eerst de overbelasting op te lossen.
Cayenne schreef:Net van de huisarts terug en ze adviseerde toch corticosteroïde-injecties omdat ze denkt aan het syndroom van Quervain (peesschedeontsteking). Het schijnt dat die injectie daar heel goed tegen helpt en anders is de volgende stap de pols/hand kliniek. Volgende week maandag doen we de linkerkant en dan mag ik 2 dagen even niets ermee doen, maar daarna zou het beter moeten aanvoelen. Als het ook echt werkt, dan kan rechts ook nog een keer worden behandeld.
Pfff, ben benieuwd, vind het wel heel eng