Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:52

xNathaliee schreef:
Maar als ik mijn BMR bereken kom ik uit op 2100 cal. Als ik uitreken wat ik normaal eet kom ik op 1800 cal uit. En ben de laatste 3 maanden aangekomen.. Dus mij werd gezegd (op bokt) dat ik ben aangekomen omdat ik te weinig at. En nu zeg jij dat ik 500 cal teveel eet? Ik snap het nou niet meer :+

de meeste mensen zullen de visie van rasponsje aanhangen. Zelf zou ik voorlopig op onderhoud eten. Je wilt eerst in spiermassa aankomen toch?

xNathaliee

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 12:04

Ja klopt. Blijkbaar heb ik al die tijd te weinig gegeten waardoor mijn verbranding stil is komen te liggen met al gevolg aankomen. Nu wil ik eerst een tijd op onderhoud eten en daarna pas eronder gaan zitten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:55

xNathaliee schreef:
Maar als ik mijn BMR bereken kom ik uit op 2100 cal. Als ik uitreken wat ik normaal eet kom ik op 1800 cal uit. En ben de laatste 3 maanden aangekomen.. Dus mij werd gezegd (op bokt) dat ik ben aangekomen omdat ik te weinig at. En nu zeg jij dat ik 500 cal teveel eet? Ik snap het nou niet meer :+

Je onderhoud is het aantal calorieen dat je verbrand zonder dat je iets doet.
Dat is dus geen 2100 calorieen.

Dat is voor jouw gewicht en lengte zo'n 1700 calorieen. Dat is dus het getal waar je nooit onder mag zitten wat betreft calorieen.

Alles wat je verbrand door te bewegen zou je dus ook meer mogen eten in calorieen zonder dat je daarvan aankomt. Maar dat zijn niet je onderhoudscalorieen. Dat is voor jou pak hem beet 1700 calorieen.

Het is heel goed mogelijk dat je aankomt als je 1800 calorieen eet. Het ligt er namelijk ook aan wát je eet, plus als je aangekomen bent betekent dat, dat je toen minder woog en je dagelijks calorie behoefte dus nog lager was. Als je dan 1800 calorieen eet, weinig of niet sport dan kom je inderdaad aan.
Ook als je sport en 1800 calorieen in chips per dag eet dan kom je dus nog aan.

Maar 2100 calorieen eten om daarna af te kunnen vallen is niet nodig.
Zolang je maar niet onder jouw rust calorieen komt.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:17

Zo gisteren de colorrun in Utrecht gedaan of eigenlijk 2x . Daarna na de mac..... dus de verbrande calorieën zitten er wel weer in... maar wat hebben we genoten. Vandaag weer netjes onder kcal blijven.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 05:20

Is het nou een topic om een sportdoel te bereiken, of om door middel van sport een doel te bereiken? <<)

Afijn; mijn sportdoel;
- Rhine on skates skaten in augustus 2015.
- De winter door blijven (race)fietsen naar mijn werk en zo minstens 5760 kilometer 'wegfietsen' voor juli 2015.
- Ook voor juli 2015 10 kilometer kunnen hardlopen.

:)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:47

Helderder, wat is Rhine on Skates?
Jacqvaliant, wat leuk zo'n colorrun, hebn daar wel eens foto's van gezien, hoe ver is dat nou?

Mijn week verliep iets minder, zit met een geblesseerde pony, waardoor ik daar veel tijd en energie aan kwijt was. Toch nog wel wat korte loopjes gedaan. Op naar deze week!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 15:30

Mijn planning is deze week al 'mislukt'.
Ik zou op de maandag gaan spinnen en de woensdag, vrijdag en of zaterdag kracht gaan doen.
Gisteren erg pijn in mijn rechterkuit en durfde niet te spinnen dus ben ik 15 min cardio en 45 min kracht gaan doen :Y)
Het wordt deze week dus alleen maar kracht. Volgende week maandag weer spinnen :)
Qua eten doe ik op sportdagen 2100 cal. en op de rustdagen 1800 cal.

Om op de vraag van Helderder terug te komen. In mijn geval geldt beide. Voornamelijk is mijn sportdoel 'het schema' vol te houden. Voorheen had ik nooit een strakke planning qua sporten en deed maar wat. Nu wil ik 1 dag (maandag) cardio doen dmv spinnen en 2 à 3 dagen in de week kracht doen. En hopelijk krijg ik een strakker lichaam door dit schema dus het doel is ook door middel van dit schema een strakker lichaam te krijgen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:13

Leuk, nog een topic voor extra motivatie :D

Leeftijd: 20
Kilo: 55/56 kg
Streefgewicht: Heb ik niet echt, belangrijkste is hoe mijn lichaam eruit ziet.
Lenge: 1.68m
Doel: Strak/gespierd lichaam en goede conditie > 10km hardlopen
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 1900 op niet sportdagen, 2200/2300 op sportdagen
Sport: 2x per week paardrijden, 1/2x per week hardlopen, 3/4x per week JM workouts. Zit hier momenteel nog niet op maar is wel mijn doel :J
Planning: 28 september Mud Masters 6km

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:23

Lieke schreef:
Helderder, wat is Rhine on Skates?
Jacqvaliant, wat leuk zo'n colorrun, hebn daar wel eens foto's van gezien, hoe ver is dat nou?

Mijn week verliep iets minder, zit met een geblesseerde pony, waardoor ik daar veel tijd en energie aan kwijt was. Toch nog wel wat korte loopjes gedaan. Op naar deze week!

Groot evenement in Duitsland waarbij je 135 kilometer langs de Rijn skeelert. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:41

Hah leuk ik zie iemand met Mudmasters als doel :)

Leeftijd: 26
Gewicht: 63/64 kilo
Lengte: 1.72
Streefgewicht: 62/63 kilo (zit dus in feite al op streefgewicht maar wil graag nog wat strakker worden)

Doelen:
* Zevenheuvelenloop 15 km uitlopen onder de 1:30
* 13 km Strong Viking Run in maart 2015
* Squat 65 kilo (nu 50 kilo)
* Deadlift 70 kilo (nu 55 kilo)
* Chin ups zonder tegengewicht (nu met 35,5 kilo tegengewicht)

Eten: Ik eet nu 2.100 calorieën per dag, 64 gram vet, 128 gram eiwitten, rest koolhydraten. Probeer dit zo veel mogelijk in te vullen met gezonde voeding. In principe heb ik één cheat dag per week maar dat betekent niet dat ik mezelf daarbuiten nooit iets lekkers gun.

Sport: 1x pw bodypump, 1x pw XCO, 2-3x pw krachttraining, 3-4x pw hardlopen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:26

Fanatiek doel dan helderder! Dat is echt een enorm stuk, schaats je ook, of alleen skeeleren?
Kiwipitje ook een fanatieke sporter zo te zien, wat is XCO? Wat is de gedachte eigenlijk achter 64 gram vet?
Florenc, wat leuk, zie dat jij ook een klimmer bent! Welk niveau wil je dan gaan klimmen om outdoor te klimmen? Wat in principe kan je met elk niveau ook naar buiten. Ik heb afgelopen jaar zelfs mijn ouders zonder enige ervaring mee genomen, ook zij vonden het erg leuk.

Straks weer een rondje hardlopen, moet nog even naar mijn motivatie graven.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:30

XCO is een soort van zwaaien met een babyrammelaar voor volwassenen :)). Zonder gekheid.. je maakt bewegingen met een buis met daarin grit (je hebt 4 maten). Doordat het grit altijd 'na komt' bij een beweging en je dit moet tegenhouden is het heel effectief voor je spieren (zeggen ze). Het is voor een groot deel bedoeld om je core spieren sterker te maken, maar het is zeker een intensieve workout :j.

Ik ga uit van 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht. Vandaar de ietwat gekke getallen. Wijk er soms wel wat van af hoor.. vandaag eet ik bijvoorbeeld een erg eiwitrijk visje en neem graag toch m'n shake na het sporten dus dan zit ik vandaag wat hoger in eiwitten.. so be it :)

Hoe ver wil je gaan lopen Lieke of bepaalde soort training ofzo?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:35

Leuk topic! Ik meld me!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 15
Kilo: Op dit moment niet zeker want weegschaal is stuk, maar ik gok 56.
Streefgewicht: Ben tevreden
Lenge: 1.74
Doel: Marothon lopen, shuttle run test trap 9, en met de sportdag niet de sloomste zijn met ateletiek baan lopen
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: hier houd ik me niet zo aan :o
Sport:
Hardlopen 3 tot 4x in de week, thuis fitness oefeningen doen.
Elke dag 20km fietsen (naar school)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:36

Goede omschrijving! Ziet er inderdaad wel intensief uit. Mijn vriend zegt ook dat het heel intensief is, doe je dat op de sportschool?

Ik wil een rondje van 5km gaan doen, maar zit de hele dag achter de computer en daar wordt ik wat lamlendig van.

Sindy Kaya, welkom! Ambitieus doel hoor, ik dacht alleen dat je op die leeftijd nog niet mee mag doen met een marathon?
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 17-09-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 15:37

Gewoon gaan Lieke, als je eenmaal bezig bent zul je er geen spijt van krijgen haha.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:38

Ja op dezelfde sportschool als waar ik krachttraining doe. Ideaal :j Vind het eigenlijk ook wel een must want houding / techniek is toch best belangrijk (je moet bijvoorbeeld je benen stil houden en zie vaak mensen die ermee beginnen alle kanten uit wapperen met al hun ledematen :P).

Gewoon ff dat rondje van 5 eruit gooien, douchen, pyjama aan en verder computeren :)) Dan kun je ook weer verdiend lekker hangen vind ik altijd.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:47

Lieke schreef:
Goede omschrijving! Ziet er inderdaad wel intensief uit. Mijn vriend zegt ook dat het heel intensief is, doe je dat op de sportschool?

Ik wil een rondje van 5km gaan doen, maar zit de hele dag achter de computer en daar wordt ik wat lamlendig van.

Sindy Kaya, welkom! Ambitieus doel hoor, ik dacht alleen dat je op die leeftijd nog niet mee mag doen met een marathon?

Dankje! :D
We hebben hier bij ons in de stad een marathon (cascaderun) waar ik me via school kan opgeven.
Dan heb ik ook de mogelijkheid om met school samen te oefenen.
Het is dan niet een hele grote afstand, 5 of 8 km volgens mij. Maar dan ga ik voor de 8! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:48

Dat is geen marathon :n. Een marathon is 42,2 km :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:51

Nja marathon, weet even geen ander woord haha. Want als ik cascaderun zeg dan weten jullie niet waar ik het over heb :P
Maar ik vind het wel een mooi doel :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:56

Haha, ik dacht al, is ook een iets beter doel voor iemand van 15 denk ik.

Nou, ik krijg al weer bijna zin om te gaan. Bankhangen wordt het vanavond sowieso niet, ga lekker klimmen, maar dat vind ik toch alleen maar leuk.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:02

Ik Xco'de 2/3 keer per week, tot ik last kreeg van rugklachten. Naar een sportfysio geweest, die verzocht mij vriendelijk doch dringen per direct te kappen met Xco.

Hier ook fanatiek aan het sporten!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 25
Kilo: 88 was 95
Streefgewicht: 70
Lenge: 1.73m
Doel: strak lichaam
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 2100
Sport:
Maandag HIT
Woensdag Kracht + Cardio
Vrijdag Kracht + Cardio

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:06

Had je daarbij wel goede begeleiding dan? Ik heb dan wel geen rugklachten, vroeger wel gehad, maar mijn fysio vind het een heel goede bewegingsvorm :j, mits goed begeleid. Nou doe ik het over het algemeen wel maar één keer per week.. dat scheelt misschien ook nog.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:12

Nee, was gewoon in een enorme groep iedereen zo'n buis en gaan met die banaan. Tot ik weer last kreeg van m'n rug, bij de fysio op de sportschool alleen maar bezig geweest met symptoom bestrijding (alles los knakken van top tot teen). Toen kwam ik terecht bij deze sportfysiotherapeut. Daar kwamen we tot de conclusie dat ik een zéér weke 'core' heb en die zei meteen kappen met Xco; jouw lichaam kan die klappen niet opvangen.

Het is per persoon verschillend hoor die Xco, maar imo moet daar veel beter naar gekeken worden hoe iemand lichamelijk in elkaar zit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:15

Ook niet met die kleinste maat XCO?

Denk dat wat jij zegt wel waar is maar dat geldt voor heel veel groepslessen op de sportschool. Als ik zie hoe bij bodypump sommige mensen squatten dan vind ik het eigenlijk nog een wonder dat zij geen blessure hebben :P

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:17

Nope ook niet met de kleinste maat.

_O- Ja dát vond ik ook altijd wunderbär _O-