bedorven vlees gegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Re: bedorven vlees gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 10:52

oke dus gewoon thee en boulion drinken maar denken jullie dat ik zaterdag ziek ben of niet want dat wil ik echt niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:54

Pandameisje schreef:
oke dus gewoon thee en boulion drinken maar denken jullie dat ik zaterdag ziek ben of niet want dat wil ik echt niet.

Als je ziek bent slappe thee en bouillon drinken ja. Nu ben je nog niet ziek dus nu gewoon 'normaal' eten en drinken.

Snap dat je liever niet ziek wil worden maar ik vrees dat je daar toch echt geen zeggenschap over hebt :(:) Helaas kan niemand met zekerheid zeggen of je ziek gaat worden en zo ja, wanneer.

Ik zelf persoonlijk denk dat de kans er zeker wel in zit, maar voor het zelfde geldt is er niets aan het handje en heb je een sterke maag en sterk afweersysteem...... even afwachten dus, en dan merk je het vanzelf.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:55

Nee, nu gewoon normaal eten/drinken.
Het kan zijn dat je vannacht last hebt, of morgen.
Dat weet je niet zeker, iedereen is weer anders.

Als je alles eruit hebt gelaten, dan wat thee of bouilion drinken. Als je dan ineens veel of vet gaat eten kan je maag dat niet aan.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 10:57

ik ben nooit ziek dus ben redelijk sterk ik eet wel iets vaker wat bedorven is oeps haha zelfs brood waar schimmel op zit en zie ik pas later eet ik gwn op en word ik niet ziek van:o

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fricandeau en hier staat wat fricandeau is

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:03

Dan moet jij je smaakpapillen toch eens wat beter ontwikkelen als je dat soort dingen niet proeft :+ Ze zeggen altijd dat roken je smaak aantast, ik ben fervent roker maar ook een echte fijnproever. Ik proef precies als wij dopperwtjes van een ander merk hebben bijvoorbeeld, kan veel ingredienten goed onderscheiden op smaak, en als iets niet meer helemaal 100% vers of goed is dan proef ik dat ook meteen. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:05

de fricandeau van de hema is gebraden

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:05

JoyCiej007 schreef:
Dan moet jij je smaakpapillen toch eens wat beter ontwikkelen als je dat soort dingen niet proeft :+ Ze zeggen altijd dat roken je smaak aantast, ik ben fervent roker maar ook een echte fijnproever. Ik proef precies als wij dopperwtjes van een ander merk hebben bijvoorbeeld, kan veel ingredienten goed onderscheiden op smaak, en als iets niet meer helemaal 100% vers of goed is dan proef ik dat ook meteen. :)

hahah ik ben gewoon erg... maar ik ben ook vaak heel erg verkouden waardoor ik dingen minder goed proef

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:08

JoyCiej007 schreef:
phormicola schreef:
Fricandeau is varkensvlees en is dus sowieso niet rauw aan te raden. De meeste fricandeau is volledig doorgegaard geweest en is dus geen risicoproduct, tenzij je het rosé bij de slager vandaan haalt :)

Prima, dan is het dus complete onzin, wat voedingsdeskundigen en het voedingscentrum zeggen over fricandeau? het is vaak deels gebraden, niet gerookt zoals bijv. rookvlees of kipfilet en daardoor een risicoproduct.

Gelukkig is de fricandeau van de Hema volledig gebraden (is ook niet rosé in het midden).

Wil niet zeggen dat het niet bedorven kan zijn, maar het ligt er aan hoe het lichaam daar op gaat reageren.
De 1 heeft geen last terwijl de ander zware griepverschijnselen krijgt.

TS je kan nu niets doen dan gewoon afwachten en normaal te eten/drinken.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:11

dankje :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:14

De voedselbank deelt veel etens waren uit die over de datum zijn, over de datum wil niet zeggen dat het bedorven is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:23

marleen_usar schreef:
De voedselbank deelt veel etens waren uit die over de datum zijn, over de datum wil niet zeggen dat het bedorven is.

Dat hangt er maar net vanaf wat het is. De voedselbank zal nooit een product mogen uitdelen waarop staat "te gebruiken tot". Dat zijn risicoproducten waarbij bactieriën zich na de datum razensnel kunnen verspreiden. Veel vlees hoort daaronder.

Ten minste houdbaar tot, is een ander en veel ruimer begrip. Een pot yoghurt of een reep chocolade die tenminste houdbaar tot is, is vaak nog tot ver na datum eetbaar.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:24

Ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken.. kijk gewoon wat er gebeurd.
Ik vind beschimmelde zaken eten trouwens ook echt niet goed... Schimmel kan mycotoxinen produceren en kunnen op langen termijn erg slecht zijn!!

Mss heb je nu een goede les gehad van alles wat beter te checken?
Volgende keren gewoon beter opletten!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:27

De VERPAKKINGSdatum is dus 5-9... dan zal het ècht wel mee gaan vallen! :j

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:59

zeker heb ik er nu van geleerd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:06

Platte cola drinken wil ook nog wel eens helpen als je iets verkeerd hebt gegeten. Cola dood zo'n beetje alle beestjes in je maag :P

Succes ermee

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:12

Als de datum van verpakken 5-9 is dan zal het in mijn ogen wel meevallen. TS, geen zorgen, waarschijnlijk wordt je helemaal niet ziek. Zo wel, dan is dat vannacht en ben je morgen alweer de oude dus kun je gerust je verjaardag vieren. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:18

yeaaah :) want ik vier het al meeting en er komen zo 30 man:o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:18

je maagzuur is bestand tegen dit soort dingen. Is zo goed als zoutzuur met een pH van 2,7 geloof ik ongeveer, heel zuur dus. Dat is speciaal voor bacterieen en ziekteverwekkers. Kunnen ze niet zo goed tegen.
dont worry. Als het echt ziekmakend was geweest had je nu allang dubbelgeklapt op de wc gezeten. Je lichaam doet dan alles om het eten er zo snel mogelijk uit te krijgen, dus dat was dan nu allang niet meer in je lichaam geweest.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:11

En ben je er nog ziek van geworden?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 11:06

neeeee ik ben niet ziek geworden :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:31

Pandameisje schreef:
neeeee ik ben niet ziek geworden :D

Gelukkig :) Ik ben daar altijd zo bang voor, kijk ook altijd naar de houdbaarheidsdatum :o

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:42

haha ik eet voorlopig geen vlees uit de koelkast meer pak gewoon broodje hagelslag