TS, is het geen idee om te gaan sporten onder begeleiding of af te vallen met een diëtiste? Een afspraak waarbij je gewogen wordt of sporten waarbij je op een bepaald tijdstip verwacht wordt was voor mij een goede stok achter de deur.
Daarnaast is het misschien een idee om voor een week je boodschappen in huis te halen, zodat je niet in de verleiding komt iets anders te halen.
Je zou ook een extra portie gezond eten in kunnen vriezen voor de dagen waarop je geen energie hebt om te koken!
Zorg dat je verschillende gezonde tussendoortjes hebt en als je chips wilt eet dan niet uit de zak, maar vul een klein bakje. Dit soort dingen helpen mij om goed op gewicht te blijven.
Qua eten weet ik ook dat ik mezelf door geraffineerde suikers enorm slap en futloos voel en dat ik daarna een soort suikerdip krijg met een vreetbui tot gevolg.
Sassol schreef:500 kcal is echt veel te weinig. Ik vind het dan ook niet raar dat je je net een vaatdoek voelt. Daarbij gaat je lijf op spaarstand, dus zodra je weer normaal eet vliegt het gewicht er weer aan.
Ik denk dat ik weet welk dieet Horseland volgt. Waarschijnlijk is dit het Cambridge dieet. Ik heb dit ook gevolgd, nadat ik niet meer zag hoe ik in hemelsnaam mijn overtollige kilo's kwijt moest raken.
Je zou verwachten dat je je zo slap als een vaatdoek voelt, maar dat was juist niet. De eerste 4 dagen waren zwaar, daarna had ik energie voor 10 en viel makkelijk af. Ik heb het eten volgens het plan weer opgebouwd toen ik op mijn streefgewicht zat. Ik ben 13,5 kilo kwijt geraakt en zit nu 2 jaar later nog steeds op hetzelfde gewicht zonder daar extreem veel moeite voor te hoeven doen.
Heel gezond zal het absoluut niet zijn en het is absoluut beter om af te vallen door meer te sporten en gebalanceerd te eten, maar ik kon het niet opbrengen. 13 kg leek zo gigantisch veel. Juist nu ik dat kwijt ben, ben ik gemotiveerder dan ooit om gezond te leven en meer te sporten en zo op gewicht te blijven.