Flinke schop nodig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:18

Cowgirl schreef:
500 calorien dieet?
Mijn vriendin heeft anorexia en die eet volgens mij nog meer.

Geen wonder dat je totaal geen energie meer hebt. Stap er alsjeblieft vanaf en ga normaal eten.

Ik heb geen anorexia hoor, ik ben met gezond verstand al lang gestopt :) was ook niet te doen..
ik nu 800/1000 op een dag, gewoon gezond eten en lekker bewegen
Dat is veeeeeel beter :D
Ook daarvoor had ik al geen energie hoor, ik ben gewoon een lui ding, ik moet zin maken :o :o

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:19

Ik denk dat het al gaat helpen als je je bewust bent van wat je eet op een dag.
Houdt een eetdagboek bij. Dit klinkt misschien heel kinderachtig, maar noteer eens in een notitieboekje wat jij zoal drinkt en eet op een dag.

Dit kan soms al werken om je aan het denken te zetten. Want wat gooi jij elke dag voor een rotzooi in je lichaam? De wel befaamde E nummers.... Maar kijk ook eens naar de suikers....

Ga op internet eens lezen wat nou goede producten zijn en toch ook lekker? Met zo min mogelijk verzaadigde vetten en suikers. Er staan ontzettend goede gezonde lekkere maaltijden op internet welke je in nog een 30 min eetklaar hebt!

Als eerste stap kun je al stoppen met frisdrank. Daar zit enorm veel suiker in, wat je totaal niet nodig hebt. Je kunt ook een glas water drinken. Of als je het zat bent, een keer aanmaak limonade.

En de allergrootste tip: Koop het niet. Wat je niet koopt kun je ook niet op eten.

Voeding is 80 % procent als je een gezonder lichaam wilt.
Wees je bewust ,zoals ik al beschreef, van wat je eet en drinkt op een dag.
Hierop kun je het gaan aanpassen.

Ik ben zelf altijd veel bezig met voeding en let ook goed op wat ik eet op een dag.
Ik vind het belangrijk niet te veel zooi te eten en te drinken. En natuurlijk een keer een lekkere vette hap kan geen kwaad ;)

Mocht je nog vragen hebben, PB staat open :)

Bhriseis

Re: Flinke schop nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:16

Ik geloof dat de 'hongersnood' grens op 1300 kcal per dag ligt, dat eten de mensen in Afrika die in hongersnood verkeren. Helemaal offtopic, maar ik hoop toch dat je gauw in gaat zien dat 1000 kcal per dag nooit gezond kan zijn, al eet je nog zoveel vitamines.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:38

1000 kcal vind ik ook niet gezond. Een lichaam heeft nu eenmaal meer nodig.
Persoonlijk ben ik geen fan van welk dieet dan ook. Gezond, gevarieerd en bewust eten heb je geen dieet voor nodig en moeilijk is het niet. De meest gezonde en effectieve manier om wat af te vallen is gezond eten + bewegen. Een dieet resulteert vaak maar in één ding en dat is een jojo gewicht op de lange termijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:22

500 kcal is echt veel te weinig. Ik vind het dan ook niet raar dat je je net een vaatdoek voelt. Daarbij gaat je lijf op spaarstand, dus zodra je weer normaal eet vliegt het gewicht er weer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:39

Als je wilt afvallen is het absoluut geen goed idee om heel weinig te gaan eten in een keer. 500 calorieen op een dag is echt een crashdieet, je valt misschien de eerste weken super veel af, maar als je daarna weer normaal gaat eten dan eet je het er ook zo weer aan.

Het enige wat echt helpt als je niet heel veel moet afvallen is om systematisch gezonder te gaan eten en om meer te gaan bewegen. Bij mij helpt het al heel veel om van de gemakken af te stappen. Zo is het voor mij te ver om helemaal naar school te fietsen, maar moet ik overstappen als ik met de bus wil. Nu fiets ik naar de bushalte zodat ik niet hoef over te stappen. Het is maar een half uurtje per dag, maar het is wel een half uurtje per dag wat ik op de fiets zit.

Qua eten moet je jezelf ook wel wat blijven gunnen. Ik ben zelf groot fan van de 80-20 methode. Als 80% van mijn dag gezond is qua maaltijden, mag ik 20% bij sprokkelen met wat lekkers. Dus als mijn hoofdmaaltijden gezond zijn mag ik heus een koekje van mezelf hoor. Je moet het ook niet te moeilijk maken voor jezelf, dan ga je het nooit op de lange termijn volhouden.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:14

1000 calorieën? Das nog niet best hoor, dat is niet gezond. Beter 2000 calorieën en ritme aanbrengen in je leven ipv bank hangen en in bed liggen. Dan krijg je ook een normale stofwisseling. Nu weet ik niet hoe lang op het paard zit en hoe intensief je rijd, maar 4 x p week vind ik redelijk icm een actief weekend!
Wellicht boodschappen doen op de fiets, op fiets naar paard, trap ipv de lift ( ook met wat zwaars in de handen), wandelen in je pauze, etc.
Succes!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:19

Bernoe schreef:
1000 calorieën? Das nog niet best hoor, dat is niet gezond. Beter 2000 calorieën en ritme aanbrengen in je leven ipv bank hangen en in bed liggen. Dan krijg je ook een normale stofwisseling. Nu weet ik niet hoe lang op het paard zit en hoe intensief je rijd, maar 4 x p week vind ik redelijk icm een actief weekend!
Wellicht boodschappen doen op de fiets, op fiets naar paard, trap ipv de lift ( ook met wat zwaars in de handen), wandelen in je pauze, etc.
Succes!

Als dit over mij gaat, (want het gaat tenslotte om de Ts)

Ik vind het wel gezond(er) dan de 500. Tenslotte is het ook maar een dieet wat je 6 weken mag volgen
LANGER NIET, niet voordat je een goede stopweek/weken hebt gehad,

Daarnaast, ik ben zeker geen bankhanger, of bedligger :p ect ect
Ik sport, maar zoals ik al eerder zei, Ik moet wel zin maken :j :')

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:23

Ow.. en over het jo-jo effect, waar zo'n beetje iedereen hier boven het over heeft,
mooi niet dus, ik ben nog altijd netjes de kilos kwijt, en nu eet ik zowat weer volop..
Al is het dan nog geen 2200, maar oke! als ik me hier goed bij voel.. ik eet gewoon om de 3 a 4 uur, en drinkt veel water, en eet in de avond mee, maar minder aardappelen bv en meer groeten.. en nou ben ik al helemaal geen fan van vlees, dus ja... dan mis je al een boel kalorietjes!

Dat scheelt trouwens wel, vooral voor je afval stoffen ect. (water drinken)
Het is maar net hoe je er mee omgaat, hoe je start, en hoe je eindigd.

Nu weer ff on-topic,

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:47

Kijk eens voor een hormoonbalansdieet

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:07

TS, is het geen idee om te gaan sporten onder begeleiding of af te vallen met een diëtiste? Een afspraak waarbij je gewogen wordt of sporten waarbij je op een bepaald tijdstip verwacht wordt was voor mij een goede stok achter de deur.
Daarnaast is het misschien een idee om voor een week je boodschappen in huis te halen, zodat je niet in de verleiding komt iets anders te halen.
Je zou ook een extra portie gezond eten in kunnen vriezen voor de dagen waarop je geen energie hebt om te koken!
Zorg dat je verschillende gezonde tussendoortjes hebt en als je chips wilt eet dan niet uit de zak, maar vul een klein bakje. Dit soort dingen helpen mij om goed op gewicht te blijven.
Qua eten weet ik ook dat ik mezelf door geraffineerde suikers enorm slap en futloos voel en dat ik daarna een soort suikerdip krijg met een vreetbui tot gevolg.

Sassol schreef:
500 kcal is echt veel te weinig. Ik vind het dan ook niet raar dat je je net een vaatdoek voelt. Daarbij gaat je lijf op spaarstand, dus zodra je weer normaal eet vliegt het gewicht er weer aan.

Ik denk dat ik weet welk dieet Horseland volgt. Waarschijnlijk is dit het Cambridge dieet. Ik heb dit ook gevolgd, nadat ik niet meer zag hoe ik in hemelsnaam mijn overtollige kilo's kwijt moest raken.
Je zou verwachten dat je je zo slap als een vaatdoek voelt, maar dat was juist niet. De eerste 4 dagen waren zwaar, daarna had ik energie voor 10 en viel makkelijk af. Ik heb het eten volgens het plan weer opgebouwd toen ik op mijn streefgewicht zat. Ik ben 13,5 kilo kwijt geraakt en zit nu 2 jaar later nog steeds op hetzelfde gewicht zonder daar extreem veel moeite voor te hoeven doen.

Heel gezond zal het absoluut niet zijn en het is absoluut beter om af te vallen door meer te sporten en gebalanceerd te eten, maar ik kon het niet opbrengen. 13 kg leek zo gigantisch veel. Juist nu ik dat kwijt ben, ben ik gemotiveerder dan ooit om gezond te leven en meer te sporten en zo op gewicht te blijven.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:13

Wat ik zeker aan kan raden zijn groepslessen in de sportschool. Zelf doe ik kickboks (conditioneel op van die zakken), soort van tybo en zumba. Ga bij verschillende sportscholen kijken en kies 1 waarbij de docent je aanmoedigt. Na een half uur op die mat rammen ben ik met kickboks al zowat kapot maar omdat er dan iemand naast je staat te "schreeuwen", beter gezegd aan te moedigen ga je door!

Enige wat je moet doen is zorgen dat je naar de les gaat. Daar word je wel gaan het werk gezet!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:15

Delphi schreef:
TS, is het geen idee om te gaan sporten onder begeleiding of af te vallen met een diëtiste? Een afspraak waarbij je gewogen wordt of sporten waarbij je op een bepaald tijdstip verwacht wordt was voor mij een goede stok achter de deur.
Daarnaast is het misschien een idee om voor een week je boodschappen in huis te halen, zodat je niet in de verleiding komt iets anders te halen.
Je zou ook een extra portie gezond eten in kunnen vriezen voor de dagen waarop je geen energie hebt om te koken!
Zorg dat je verschillende gezonde tussendoortjes hebt en als je chips wilt eet dan niet uit de zak, maar vul een klein bakje. Dit soort dingen helpen mij om goed op gewicht te blijven.
Qua eten weet ik ook dat ik mezelf door geraffineerde suikers enorm slap en futloos voel en dat ik daarna een soort suikerdip krijg met een vreetbui tot gevolg.

Sassol schreef:

Ik denk dat ik weet welk dieet Horseland volgt. Waarschijnlijk is dit het Cambridge dieet. Ik heb dit ook gevolgd, nadat ik niet meer zag hoe ik in hemelsnaam mijn overtollige kilo's kwijt moest raken.
Je zou verwachten dat je je zo slap als een vaatdoek voelt, maar dat was juist niet. De eerste 4 dagen waren zwaar, daarna had ik energie voor 10 en viel makkelijk af. Ik heb het eten volgens het plan weer opgebouwd toen ik op mijn streefgewicht zat. Ik ben 13,5 kilo kwijt geraakt en zit nu 2 jaar later nog steeds op hetzelfde gewicht zonder daar extreem veel moeite voor te hoeven doen.

Heel gezond zal het absoluut niet zijn en het is absoluut beter om af te vallen door meer te sporten en gebalanceerd te eten, maar ik kon het niet opbrengen. 13 kg leek zo gigantisch veel. Juist nu ik dat kwijt ben, ben ik gemotiveerder dan ooit om gezond te leven en meer te sporten en zo op gewicht te blijven.

*\o/* *\o/* *\o/*
Yup inderdaad, de eerste 4 a 5 dagen waren echt zwaar, maar daarna word het een gewoonte.
Super gezond afvallen is het niet nee, maar ook ik wist even geen uitweg meer, en dankzij dit dieet heb ik wel geleerd hoe je gezond kan eten, en toch nog vol kunt raken.. Ook ik ben nu gemotiveerder om te sporten en daardoor zo op het gewicht te blijven, al heb ik nog lang niet mijn streef gewicht gehaald, ik heb door dit dieet wel een goede starten gehad. Anders was ik nu voor dikker geweest dan voorheen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:34

Niet zo gek dat je futloos bent als je zo weinig eet.. En dat je ''dikker'' geworden bent, want je lichaam houdt op deze manier juist vet vast.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:48

Horse_xx schreef:
Niet zo gek dat je futloos bent als je zo weinig eet.. En dat je ''dikker'' geworden bent, want je lichaam houdt op deze manier juist vet vast.

Umh gaat dit over mij?

Want ik ben niet aangekomen, of dikker geworden hah.
ik ben ook niet futloos geweest, ik ben gewoon af en toe lui .. wie niet?
en mijn lichaam hield toen der tijd geen vet vast, dat werd gemeten door dietiste..
:+

Oke, en dat was de laaste reactie .. haha
anders steel in Ts haar topic af. -O-

En Ts? al wat wijzer geworden,?

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 02:24

Sporten en gezond eten is gewoon de aller beste manier. Bijhouden hoeveel calorieën er in gaan en bijhouden hoeveel je verbruikt met sporten. Dus gewoon gezond 2000calorieën eten en goed sporten om minstens de helft weer te verbranden. Zit je ook op je 1000calorieën intake maar dan op een gezonde manier.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:00

Bhriseis schreef:
TS, ben je nou al begonnen?

Haha, ik heb in dit topic flinke schoppen gehad *\o/* Bedankt allemaal voor jullie adviezen.
Ik betrapte mezelf er net op dat ik, tijdens het lezen van jullie reacties, na elke gelezen zin al een 'ja-maar' repliek te hebben bedacht.

Had een afspraak bij de dokter gemaakt voor een checkje van mijn bloed; misschien mis ik daar eea aan ijzer, vitaminen of iets anders.
Maar die ga ik morgen afzeggen, want ik denk dat jullie de spijker op de kop slaan.
Lekker gaan sporten, weer beter eten, genoeg slaap pakken, meer aandacht geven aan mijn lijf.
*zucht, * Ging het allemaal maar vanzelf -O-

Als dit allemaal niet werkt, dan ga ik pas naar de dokter.

Bedankt, ik heb door jullie motivatie gekregen _/-\o_ _/-\o_

1 november heb ik een nieuw huisje in een nieuwe woonplaats; ik ga me inschrijven bij een sportschool voor 1 keer in de week (vaker ga ik niet redden ivm de paarden), waar je niet alleen begeleiding krijgt met het sporten, maar ook met voeding, discipline en (ontwijkend) gedrag. Ik denk dat dat wel iets voor mij is!!
Omdat ik alleen woon, is het 's avonds heel gemakkelijk om simpel en ongezond te koken, iets luier in het huishouden te zijn (waardoor ik dingen opstapel en er dan later helemaaal geen zin meer in heb), en meer stiekem te doen (of te laten) dan wanneer je samen met iemand woont. Die begeleiding van de sportschool is dan mijn stok achter de deur.

Ik ga eens kijken in de voorgestelde topics. Dank daarvoor!

Horseland93 schreef:
Horse_xx schreef:

Haha, nee hoor. Vind ik niet erg.

Heel erg bedankt voor jullie (soms wat ongezoute) ideeen en meningen!!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:15

Ongezond eten kost tegenwoordig bijna meer tijd om te bereiden dan gezond ;)

Er is een leuke site geloof dat het lekker simpel of lekker makkelijk heet, heb je binnen 20min een lekker gerecht op tafel :)
kun je even googlen als je wilt, succes!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:18

Horseland93 schreef:
Horse_xx schreef:

Citaat:
Haha, nee hoor. Vind ik niet erg.

Heel erg bedankt voor jullie (soms wat ongezoute) ideeen en meningen!!

Gelukkig maar *D

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:18

Ik heb niet alles gelezen, maar moest wel direct denken aan een érg goede vriend van me.
Die zat wat met hetzelfde, die las liever 's avonds een boek met een ganse fles wijn erbij en goed veel eten dan dat ie zou bewegen. En hij besefte dat hij eigenlijk er wel wat aan moest doen.. Maar hij woont ook alleen en dat ging zo goed niet.
Maar waar had hij nood aan? Sociale controle !

Dus we hebben een afspraak gemaakt! Hij ging me iedere dag op hetzelfde tijdstip zen gewicht doorsturen. (Of om de 2 dagen, kon ook). Zo was hij meer gedreven om toch die zak chips te laten, of die fles wijn niet te drinken en om te gaan sporten.
2 maand later was ie toch 10kg afgevallen zonder overdreven veel sport maar vooral zen eetgewoontes aan te passen :D

misschien heb jij ook wat sociale controle nodig ?

Veel succes alleszins !!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:19

Komt vast goed als je je laat inschrijven, en ook op stal bij de paarden kan je toch ook lekker actief bezig zijn?
Owja, ik weet nog een tip:

Je hebt ook een boek waarbij je voor 1 pers, (dacht ik) kan koken in 30 minuten, voor onder de €5,-
Misschien een ideetje.

Zet hem op!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:22

Boek gevonden:
Marleen van Gaver - Budget koken, koken voor minder dan €2.50 per persoon :D :o

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:31

Ook ik ga proberen iedereen hier even een schop te geven :D

Het allerbelangrijkste is om gemotiveerd te zijn en door te zetten, zowel qua eten als qua sporten.
Ik onderscheid hierbij twee soorten motivatie: intern en extern.

-Interne motivatie is motivatie die vanuit jou komt. Jij eet gezond en sport. Omdat JIJ dat wilt. Omdat JIJ het belangrijk vind om dat te doen. Omdat JIJ wilt afvallen.

-Externe motivatie is motivatie die van buitenaf komt. Jij eet gezond en sport. Omdat (naam) graag wil dat jij dat doet. Omdat (naam) dat ook graag doet. Omdat jij van jezelf na 2 kg afvallen een nieuwe broek mag kopen.

Hoe sterker je interne motivatie, hoe makkelijker het wordt om op lange termijn door te zetten. Als jij jezelf voor ogen kunt houden dat je dit doet omdat JIJ het wilt en omdat JIJ goed voor jezelf wilt zorgen en niet omdat je vriend het ook doet of omdat het van je geacht wordt, dan komt het wel goed!

Begin eens met lekker 1x per week te sporten, zorg dat je 's avonds een gezonde maaltijd voor jezelf klaar hebt staan(maak bijvoorbeeld aan het begin van de week diepvriesbakjes, zodat het niet veel werk meer is) en slaap minimaal 7.5 uur per nacht!

En mocht je nog vragen of hulp nodig hebben(zowel qua motivatie als qua tips rondom eten/sporten), dan mag je me altijd een pb sturen :j

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:49

Jezzi schreef:
Ook ik ga proberen iedereen hier even een schop te geven :D

Het allerbelangrijkste is om gemotiveerd te zijn en door te zetten, zowel qua eten als qua sporten.
Ik onderscheid hierbij twee soorten motivatie: intern en extern.

-Interne motivatie is motivatie die vanuit jou komt. Jij eet gezond en sport. Omdat JIJ dat wilt. Omdat JIJ het belangrijk vind om dat te doen. Omdat JIJ wilt afvallen.

-Externe motivatie is motivatie die van buitenaf komt. Jij eet gezond en sport. Omdat (naam) graag wil dat jij dat doet. Omdat (naam) dat ook graag doet. Omdat jij van jezelf na 2 kg afvallen een nieuwe broek mag kopen.

Hoe sterker je interne motivatie, hoe makkelijker het wordt om op lange termijn door te zetten. Als jij jezelf voor ogen kunt houden dat je dit doet omdat JIJ het wilt en omdat JIJ goed voor jezelf wilt zorgen en niet omdat je vriend het ook doet of omdat het van je geacht wordt, dan komt het wel goed!

Begin eens met lekker 1x per week te sporten, zorg dat je 's avonds een gezonde maaltijd voor jezelf klaar hebt staan(maak bijvoorbeeld aan het begin van de week diepvriesbakjes, zodat het niet veel werk meer is) en slaap minimaal 7.5 uur per nacht!

En mocht je nog vragen of hulp nodig hebben(zowel qua motivatie als qua tips rondom eten/sporten), dan mag je me altijd een pb sturen :j

TJAKKA :D
amintah schreef:
misschien heb jij ook wat sociale controle nodig ?

Veel succes alleszins !!

Absoluut! Dat heb ik ook echt nodig.
Voorbeeldje: Toen ik met een huisgenootje samenwoonde keek ze me raar aan toen ik knakworsten met soep uit blik had opgeschept voor mezelf :D
Was ook snel over :')

Bedankt voor de boeken-tips! Ga ik eens bekijken.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:52

Super goed van je!!