goede shampoo,douchecreme e.d zonder rotzooi, waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:10

pluisje88 schreef:
Sabientjeuh schreef:
Ik heb psoriasis, en gebruik tegenwoordig neutral shampoo en cremespoeling.

Ik heb nog nooit zOn heftige allergische reactie gehad als bij neutral. :')

Gebruik sebamed. Dat gaat tot nu toe redelijk goed :j

Oei, dat is niet fijn... Heb ik gelukkig geen last van.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:46

pluisje88 schreef:
Sabientjeuh schreef:
Ik heb psoriasis, en gebruik tegenwoordig neutral shampoo en cremespoeling.

Ik heb nog nooit zOn heftige allergische reactie gehad als bij neutral. :')

Gebruik sebamed. Dat gaat tot nu toe redelijk goed :j

Of je allergisch reageert op een middel hangt niet af van de 'natuurlijkheid'.
Mensen kunnen allergisch zijn voor natuurlijke, 'on'natuurlijke of zelfs lichaamseigen stoffen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:48

Yves rocher!

Ik krijg heel veel last van allerlei producten voor mijn gezicht; met de scrub van yves rocher niet. Haar hetzelfde; snel roos, vet haar, en allergisch voor parabenen. Met de shampoo en conditioner van yves rocher niet.. Ook van allerlei doucheproducten krijg ik ontzettende jeuk, van yves rocher niet

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:52

Bij de DM in Duitsland is een gehele lijn aan make up producten van het merk Alverde te verkrijgen. Goede natuurlijke make-up voor een imo zeer scherpe prijs! Ik heb zelf ervaring met het mineralenpoeder, de bronzer, mascara en een cover stick en het zijn stuk voor stuk fijne producten die ik steeds opnieuw koop.

Verder heeft Alverde ook nog alle mogelijke verzorgingsproducten die je kan wensen, van gezicht tot lichaam. Mijn vriend heeft goede ervaringen met de gezichtsverzorging voor mannen en ik met diverse douche-gels, gezichtspeeling en maskers. Stuk voor stuk gewoon heerlijk ruikende en fijne producten die ik absoluut kan aanraden.

Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar hier toch een linkje:

http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... rdiemarke/

Meraki

Re: goede shampoo,douchecreme e.d zonder rotzooi, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:59

Oeh, onderaan pagina 1 werd Paula's Choice genoemd! Ben ik zelf ook erg tevreden over, ik heb behoorlijk heftige rosace en loop mezelf helemaal kapot te krabben af en toe. Bij PC hebben ze voor heel veel huidtypen allerlei producten, en voor je een grote pot/fles besteld kan je voor een klein bedrag ook gewoon testers aanvragen.

Lara, ook een goede! :) zal eens kijken naar Alverde :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:08

Ik ben verknocht aan de producten van Yes To Carrots, te koop bij oa de Tuinen.
Is erg zuinig in gebruik en geeft mooi resultaat (is een hele lijn, heerlijk spul!)

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:15

Sababber schreef:
Ik zweer bij de yes to (carrots) lijn van de tuinen! Ik kan het je echt aanraden, heel goed spul. Gebruik het zelf al enkele jaren en heb veel mensen blij gemaakt met deze tip. Je haar hoeft minder vaak gewassen en ziet er écht goed uit. Het groeit ook harder.

Ik gebruik dit ook met volle tevredenheid! Was echt al jaren op zoek naar goede shampoo zonder parabenen waar mijn dikke haar wel kambaar bij bleef! Ik stap niet meer over en het ruikt goed! Ik koop het bij de tuinen.

Voor mijn huid, net zo gevoelig als mijn hoofdhuid, gebruik in onder de douchE Sanex en als bodylotion Vaseline Intensive Rescue. Helaas ruiken beide zo neutraal als wat, dus daar ben ik nu ook wel een beetje klaar mee. Misschien maar helemaal over stappen op Yes To lijn :)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:40

SuperAssie schreef:
amillia schreef:
Goed idee, head and schoulders is ook heel agressief. Kan geen goed Nederlands merk aanbevelen, gebruik zelf Duitse shampoo

Welk merk gebruik jij precies?
Heb nu ook een duits merk, weet even niet meer precies welk merk.

Bübchen :)

Cien heeft tegenwoordig ook een sensitive lijn, maar vond die niet zo. Mijn moeder daarin tegen zweert daarbij

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:46

Petal Fresh, echt heerlijke spul voor je haar. Daarnaast heb je nog Nonique en Alverde. Dit laatste merk is zo ontzettend budget dan spreek ik over ong 1 euro per douchegel met alleen natuurlijke bestanddelen :)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:56

Sanex heeft een douchegel die biologisch afbreekbaar is, geloof dat het Sanex Zero heet.
Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord totdat ik op reis ging naar een gebied waar riolering niet vanzelfsprekend is en na lang zoeken kwam deze douchegel er als goedkoopste optie uit, kost gewoon ongeveer net zoveel als andere 'normale' douchegels, i.t.t. wat je bij winkels als de Tuinen kunt kopen :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:59

De yes to.. lijn bij de Tuinen heeft fijne haarproducten!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:47

Iemand de Bentley Organic shampoo wel eens geprobeerd ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:32

Sababber schreef:
Ik zweer bij de yes to (carrots) lijn van de tuinen! Ik kan het je echt aanraden, heel goed spul. Gebruik het zelf al enkele jaren en heb veel mensen blij gemaakt met deze tip. Je haar hoeft minder vaak gewassen en ziet er écht goed uit. Het groeit ook harder.

Ook hier een fan, verder was ik alleen met neutral en ander spul zoals douchegel van the bodyshop. Gebruik ik iets anders dan krijg ik jeuk, exceem,... in de meeste producten zit een vervanger van parabenen, daar ben ik waarschijnlijk allergisch voor, gezien veel mensen hierop met dezellfde klachten reageren. Nu een dik half jaar geen last meer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:37

Wij gebruiken nu al jaren een lijn van Garnier die we helaas alleen in Frankrijk nog hebben gevonden en een keer in duitsland. De ultra doux lijn van ze, de meeste smaken zijn ook inmiddels een cremespoeling van.

http://www.garnier.fr/

Hiervan is een hele lijn met fijne shampoo uitgebracht in heerlijke varianten als bv cocos cacao. Deze lijn is vrij van de meeste schadelijke dingen. En ook de enige shampoo waar ik geen jeuk en plekken van krijg ook. Kost daar geen biet en je doet er lang mee omdat je maar weinig nodig hebt voor schoon en fris haar.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:32

Misschien is Morrocco Method iets voor je? Vooral van hun Apple Cider Vinegar shampoo ben ik helemaal fan :+: Is wel iets duurder, maar mijn haar is er heel blij mee. Kan je via internet bestellen, en een probeerpakketje is altijd handig. https://www.morroccomethod.com/raw-store/shampoos

In verband met waar je op moet letten, kijk eens op http://www.ewg.org/skindeep/
Dat is een database waar je per merk/product/ingredient kan opzoeken en die geeft aan welke schadelijke stoffen erin zitten, en welk effect het heeft op jouw lichaam.