Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Evi84 schreef:Brainless schreef:@Evi84
Je mag geen/niet veel melkproducten gebruiken tijdens een kuur AB.
Dit verminderd de werking.
Is dat zo? Wat is de fysiologie erachter dan?
Citaat:Melk en zuivelproducten, mineraalwater met veel calcium
Antibiotica uit de tetracycline groep (b.v. doxycycline, minocycline en tetracycline) kun je beter niet met melk innemen, maar met water. Het is sowieso beter om pas 2 uur voor of na inname van deze medicijnen zuivelproducten te eten of te drinken. Want het calcium in het zuivel maakt in het lichaam complexe verbindingen met stoffen uit de antibiotica, die dan niet meer door de darmwand in de bloedbaan belanden, waar ze wel naar toe zouden moeten om daar hun werk te doen. Het antibiotica wordt gewoon in de darm verteerd en weer afgevoerd.
Brainless schreef:Is dat zo? Wat is de fysiologie erachter dan?
[/quote]Citaat:Melk en zuivelproducten, mineraalwater met veel calcium
Antibiotica uit de tetracycline groep (b.v. doxycycline, minocycline en tetracycline) kun je beter niet met melk innemen, maar met water. Het is sowieso beter om pas 2 uur voor of na inname van deze medicijnen zuivelproducten te eten of te drinken. Want het calcium in het zuivel maakt in het lichaam complexe verbindingen met stoffen uit de antibiotica, die dan niet meer door de darmwand in de bloedbaan belanden, waar ze wel naar toe zouden moeten om daar hun werk te doen. Het antibiotica wordt gewoon in de darm verteerd en weer afgevoerd.
- er staan zelfs geen referenties bij ) Citaat:Wow, hier schrik ik echt van! Zomaar adviseren om antibiotica op eigen houtje te stoppen. Door dit soort adviezen komt het net dat veel soorten antibiotica niet meer werkzaam is en bacterien er resistent tegen worden.... dan pas ben je verder van huis.
Je stopt nooit op eigen houtje met antibiotica. Heb je last van bijwerkingen, dan ga je terug naar je arts en vraag je om een andere soort antibiotica, maar je stopt nooit op eigen houtje.
Een schimmelinfectie of netelroos is vervelend, maar maar een minieme bijwerking die makkelijk te behandelen is, terwijl gewoon stoppen, dat kan pas verregaande en vervelende gevolgen hebben.
egnie schreef:Nooit direct stoppen, dan heb je kans dat je nog veel verder van huis bent.
Sommige mensen gebruiken naast de antibiotica een probiotica bij. De antibiotica maakt namelijk veel meer kapot, ook de goede bact. enz. Het is dus niet zo raar dat je (als je er vatbaar voor bent) een schimmelinfectie erbij krijgt.
Gowlan schreef:Allereerst nooit stoppen met antibiotica zonder overleg met een arts!
Maagbeschermers zijn bij deze kuur per definitie ook niet nodig, en misselijk kun je er wel van worden omdat het een vervelende smaak heeft + het zijn grote tabletten. Daarom word er geadviseerd dit middel tijdens het eten/na de maaltijd met een glas water in te nemen.
Waarvoor heb je antibiotica gekregen TS?
En mocht je misselijk blijven, dan kun je inderdaad via de huisarts mogelijk domperidon voorgeschreven krijgen. Domperidon is geen pijnstiller, maar een middel tegen misselijkheid. Kijk het tot morgen aan mét gebruik van de tabletten en als het dan niet over is ga je gewoon weer terug naar de arts die het aan jou voorgeschreven heeft. (het heerst momenteel ook heel erg, dus als je een buikgriep zou hebben kijk ik er niet raar van op en dit komt niet door de tabletten).
Zolang je geen andere bijwerkingen hebt (blaasjes, zwellingen in de mond etc) zou ik me niet te druk maken, dan zal je er hoogstwaarschijnlijk geen allergie voor hebben.
Verder vermoed ik dat je misschien brufen bruis 600mg hebt als pijnstiller? Of heb je iets anders?
Sterkte TS.
Saar4 schreef:Voor een ernstige blaasontsteking zou ik zeker niet zomaar stoppen. Dan heb je kans dat het op je nieren slaat en ben je helemaal ver van huis. Bel maandag gewoon de huisarts en leg je probleem voor.
Petrichor schreef:Dus TS de dokter bellen om te vragen of je per direct met Amoxeline mag stoppen.
maar nooit zomaar stoppen, niet voor jezelf, maar ook niet voor de rest van de wereld... we krijgen al problemen met resistente bacteriën omdat mensen hun niet kuur afmaken. Matheno schreef:faabfabienne schreef:De pijnstiller heet: diflofenac ret tablet 75 mg.
Dat is toch een spierverslapper?
Bij diclofenac wordt wel standaard een maagbeschermer meegegeven.. Misschien dat je daar dus juist misselijk van bent.
maar de huisarts zei het... Maar vandaag heb ik er geen een van genomen en ik merk dat ik veel sterker ben want gisteren toen ik er 2 van had kon ik niet eens naar de badkamer lopen en ik dacht dat het door de antibiotica kwam... Ik leg die pillen maar weg ik vind ze nogal eng
dus die gebruik ik nu zeker niet meer! Matheno schreef:faabfabienne schreef:De pijnstiller heet: diflofenac ret tablet 75 mg.
Dat is toch een spierverslapper?
Bij diclofenac wordt wel standaard een maagbeschermer meegegeven.. Misschien dat je daar dus juist misselijk van bent.
maar de huisarts zei het... Maar vandaag heb ik er geen een van genomen en ik merk dat ik veel sterker ben want gisteren toen ik er 2 van had kon ik niet eens naar de badkamer lopen en ik dacht dat het door de antibiotica kwam... Ik leg die pillen maar weg ik vind ze nogal eng
dus die gebruik ik nu zeker niet meer![/quote]