Migraine --> excedrin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:31

Heb het ook gezien gehad maar nog niet overwogen om het in huis te halen.
Heeft het veel neveneffect? Veel slaat extreem op mijn maag en dan heb ik dat weer aan de hand.
Niets hielp hier en kreeg ik noodgedwongen Dafalgan Codeïne maar daar gaat m'n maag echt kapot van.
Nou enkel paracetamol maar dat haalt enkel de scherpe kantjes eraf en blijf ik nog met zeurderige harde hoofdpijn zitten.
Mijn aanvallen zijn gelukkig *hout vast* niet meer wekelijks maar ze zijn nog altijd pijnlijk...

LadyMadonna

Re: Migraine --> excedrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 23:03

Wat is apc?

M'n buik is nog wat borrelig, maar verder +:)+
Ik wacht af wat er morgen gebeurt. Of de aanval idd weg is nu, of morgen 3x zo fel terug komt

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:15

Ik heb dit middel de vorige 2 x ook gebruikt. Merk ook dat er in mn hoofd vanalles aan de gang is maar geen pijn. Heb wel daarna ongeveer een week lang trage hersens, kom niet op mn woorden, kan me dingen slecht herinneren ,weet dat ik iets wel weet maar net alsof ik er op datmoment niet bij kan in mn hoofd( lekker vaag omschreven maar wie weet snappen jullie het haha), snel vermoeid enz.
Ben er nog niet over uit wat ik nou erger vind, een dag niet functioneren of ruim een week op nog geen 50%

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:28

APC staat ook in het schap van pcm en excedrin. Met bijna dezelfde stoffen alleen zit er dus 15 mg minder coffeïne in. Maar het scheelt behoorlijk in de kosten. Afzetterij van Excedrin dus :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:21

picobello schreef:
Juist de combinatie met coffeine kan het effect heel erg versterken. Misschien toch een probeer waard?

Maat als ik er tussen mijn oren al niet in geloof... er is bij mij geen reguliere pijnstiller die werkt, oud de scherpe kantjes eraf haalt. De laatste 2x werkte zelfs de triptranen pas toen ik een tweede dosis nam.

Moet wel zeggen dat ik sinds ik een bril heb aanzienlijk geminderd ben in aanvallen, nu 1x per week gemiddeld ipv 3 x per week. Maar aangezien ik dus dubbele dosis Immigran nodig heb ben ik nog steeds op zoek naar een andere oplossing.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 01:42

LadyMadonna schreef:
Wat is apc?

De werkzame stoffen in Excedrin zijn acetylsalicylzuur, paracetamol en coffeïne.

(Alleen betaal je voor 20 apc tabletten rond de 1,50 en voor 10 tabletten excedrin 5,45, dus wel echt afzetterij)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:14

Nou, ik weet ook niet hoe het kan, maar bij mij werkt het ook heel goed!
Ik slikte altijd Ibuprofen en paracetamol, maar dan is het net houdbaar. Met Exedrin gaat het veel beter.
Ik heb ook een keer Maxalt geprobeerd, hielp super, maar kreeg de volgende dag een driedubbele aanval terug.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:28

Behoren deze medicijnen trouwens tot de NSAID'

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:43

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar tot nu toe heb ik weinig gehad aan pijnstillers bij migraine. Het komt er net zo hard weer uit of als ik heel op tijd ben dan onderdrukt het wel om op een later tijdstip of dag weer net zo hard terug te komen met een flinke kater daarna.

Ik heb het gelukkig niet meer frequent dus als het gebeurd duik ik maar gewoon mijn bed in. Een halve dag slapen, een halve dag brak en dan heb ik het weer gehad voor een tijd.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:06

Bij mij is het het enige middel dat werkt

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:13

Bij mij werkt excedrin meestal ook en ben hier ook erg blij. Ik kreeg echter van een collega de tip om APC tabletten van de Kruidvat te proberen. De samenstelling is bijna hetzelfde al excedrin, alleen kosten ze maar € 0,99 voor 20 tabletten!

In de APC zit 250 mg acetylsalicylzuur, bij excedrin ook, 250mg paracetamol, bij excedrin ook en 50 mg coffeine, bij excedrin is dit 65 mg.

Edit, ik had nog niet alles gelezen ;).
Laatst bijgewerkt door olga op 07-09-14 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:13

Hmmm ga dit eens volgen. Ik heb nu razitriptan wat enigszins werkt als ik er maar optijd bij ben. Maar ook nu zwakt het lang niet altijd goed af.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:16

even off topic....vreemd eigelijk.Miljoenen mensen hebben er last van.Migraine.
Maar echt iets wat blijvend werkt bestaat haast niet?
Misschien ook een wat ijswater over ons heen gooien voor onderzoek?Maar ja....dan worden er geen pijnstillers meer verkocht :7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:21

Misschien helpt dat ijswater wel tegen de aanval ;)

Probleem is dat er veel verschillend vormen zijn. Ik ken diverse mensen die het prima doen op bijv maxalt. Het doet bij mij echt helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:24

Ik heb zelf al vanaf kinds af aan migraine-achtige pijnen (ik krijg een opbouwende hoofdpijn die uiteindelijk doorzet tot ik geen licht/geluid meer kan verdragen en moet overgeven), en ik zweeeeer bij Excedrin. Heb altijd een strip in mijn tas zitten, en als ik hem voel opkomen dan neem ik er gelijk eentje. Je blijft hem inderdaad wel voelen, maar het is heel erg gedempt. Ik blijf zelf doorgaan tot het punt dat mijn ogen moeite krijgen met het aanpassen aan het licht (daar krijg ik helaas wel nog last van) en dan zoek ik mijn bed op.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:47

palousa_boy schreef:
Bij mij werkte het laatst echt totaal niet dus ik ben weer terug naar m'n 1000mg paracetamol.
Dat helpt echter alleen in een vroeg stadium, als ik te laat ben heb ik pech.

Heb je via de huisarts al eens Maxalt of Almogran geprobeerd dan? Dit is specifiek ontwikkeld voor migraine. Is geen pijnstiller, werkt op bloedvaten die verwijden tijdens een aanval. Ook als de aanval al ingezet is helpt dit!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:48

DatBenIkNou schreef:
palousa_boy schreef:
Bij mij werkte het laatst echt totaal niet dus ik ben weer terug naar m'n 1000mg paracetamol.

Heb je via de huisarts al eens Maxalt of Almogran geprobeerd dan? Dit is specifiek ontwikkeld voor migraine. Is geen pijnstiller, werkt op bloedvaten die verwijden tijdens een aanval. Ook als de aanval al ingezet is helpt dit!

Bij mij dus niet :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:48

olga schreef:
Bij mij werkt excedrin meestal ook en ben hier ook erg blij. Ik kreeg echter van een collega de tip om APC tabletten van de Kruidvat te proberen. De samenstelling is bijna hetzelfde al excedrin, alleen kosten ze maar € 0,99 voor 20 tabletten!

In de APC zit 250 mg acetylsalicylzuur, bij excedrin ook, 250mg paracetamol, bij excedrin ook en 50 mg coffeine, bij excedrin is dit 65 mg.

Edit, ik had nog niet alles gelezen ;).

Klopt! Dit helpt bij mij als ik op tijd ben! Veel voordeliger inderdaad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:49

Bij toeval kwam ik erachter dat een combi van paracetamol en cafeïne bij mij helpt. Dus ik koop meestal een doosje antigrippine (zit vit.C bij in) of gewoon de combi paracetamol met cafeïne. Lijkt er dus heel erg op en inderdaad ook goedkoper :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:54

Hier ook een migraine patiënt, en zoals TS ook al een hoop geprobeerd. Van fysiotherapie tot aan de osteopaat en ook bij de neuroloog geweest. Uiteindelijk heeft de osteopaat veel baat bij mij gehad en gaat het nu sinds 2 jaar veel beter met mij. Lag soms hele dag dood ziek op bed, kon niks verdragen, kots misselijk en helemaal lamlendig.
Zoveel medicijnen geprobeerd maar niks hielp, heb denk het hele lijstje al gehad bij de dokter..
Sinds Excedrin op de markt is, gebruik ik dit ook zodra ik migraine heb. De medicijnen die ik dagelijks slik (betablokkers) helpen ook heel goed, dit zijn bloedverdunners en zorgen ervoor dat mijn bloedvaten geopend zijn. Maar de Excedrin staat toch echt op nummer 1 op dit moment!!
Hij helpt alleen als ik echt in rust ben, ga altijd op bed liggen in het donker. Heb zelf geen last van migrene met aura, maar neem wel altijd 2 Excedrin pillen in.
De medicijnen die ik van de dokter heb gekregen om in te nemen als ik migraine gebruik ik helemaal niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:11

Kinke schreef:
Bij toeval kwam ik erachter dat een combi van paracetamol en cafeïne bij mij helpt. Dus ik koop meestal een doosje antigrippine (zit vit.C bij in) of gewoon de combi paracetamol met cafeïne. Lijkt er dus heel erg op en inderdaad ook goedkoper :)

Ik denk dat je coffeine bedoeld?
Cafeïne zit in koffie en energydrank, op zich kan dat tijdelijk helpen maar daarna komt het dubbel zo hard terug volgens mijn neuroloog, cafeïne is dus niet verstandig om te nemen.
Ik ben vorig jaar 2 weken opgenomen om te kijken of we het aantal aanvallen naar beneden konden krijgen, ik zit nu nog op gemiddeld 2x per week en mag bij 1 van die aanvallen een imigran injectie nemen, de ander moet ik zo doorstaan om te voorkomen dat ik afhankelijk word van de medicijnen..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:30

DatBenIkNou schreef:
palousa_boy schreef:

Ik denk dat dit van de persoon afhangt, bij mij werkt maxalt helemaal niet ;(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:36

Mijn tante heeft ook hele erge migraine en bij haar werkt Excedrin ook erg goed!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:49

Hier nog een migrainepatient. Heb het al zo lang ik me kan herinneren.. Ik heb nu pijnstillers vanuit Duitsland. Dit is in NL niet te krijgen maar het werkt zo goed bij mij! Ik slikte voorheen soms wel 1500 mg paracetemol per keer.. Hier heb ik erg voor op mn kop gekregen van mijn ha. Ik loop nu ook bij de fysio en wanneer ik hoofdpijn heb en voel dat dit door kan slaan in een aanval slik ik 1 pil, wanneer ik merk dat dit niet genoeg is slik ik er nog 1. Wat ik slik heet Thomapyrin.
Met Excedrin ben ik niet bekend, maar zal dit zeker in mijn achterhoofd houden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:55

Paracetamol is toch te krijgen in 500mg? Volgens mij heb ik die... ik moet eerlijk zeggen: als het bij mij begint, neem ik wel meer dan 1000mg per keer. Soms 4 tabletten, dat is 2000mg. En als ik het binnen handbereik heb, gaat er nog ibuprofen, diclofenac of naproxen achteraan....