Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelyne79 schreef:Amie89 schreef:Dat de bruis sneller en beter zou werken dan de gewone tablet wordt vaak gezegd, maar 'technisch gezien' zou er geen groot verschil kunnen en mogen zijn.
Toch is het zo, daarom zei ik er ook bij raar maar waar,
Heb dit al meerdere mensen horen zeggen en ook zelf zo ervaren.
Dus als je toch nog belt naar de arts probeer het maar voorgeschreven te krijgen
NatasjavE schreef:
[/quote]Floriske schreef:Hallo allemaal,
Dit kan een heel lang verhaal worden, dus wees voorbereid haha
Ik heb al een aantal jaar rugpijn. In mijn bovenrug, zo rond de band van je bh, mijn nek knakt altijd heel erg, maar doet alleen pijn als ik bewust in mijn nek ga hangen (achterover). Mijn rug doet alleen pijn als ik beweeg, houd ik hem stil, niets aan de hand. Maar bukken / strekken / naar de zijkanten buigen, doet allemaal pijn. Deze pijn wordt (veel) erger als ik op een slecht matras slaap.
Nu weet ik, na een keer of 4 op en af fysiotherapie, een aantal maanden osteopathie, een aantal bezoeken aan de orthopeed en onderzoeken (waaronder een scan van mijn rug) wat er is. Ik ben de naam even vergeten, maar het houdt in dat mijn ruggenwervels, omdat ik snel gegroeid ben, niet 'gewoon' recht zijn, maar 'hobbelig', dit doet pijn en gaat vanzelf over als ik 21 en volledig uitgegroeid ben. Tot die tijd heb ik ceasar-therapie (een bepaalde vorm van fysiotherapie) wat mij pijnvrij zou moeten maken. Dit biedt echter wel verlichting, maar pijnvrij ben ik nooit. Echter, als ik niet ga (zoals in de zomervakantie) wordt de pijn na een week of 3 wel weer steeds erger, dus het helpt wel. Paardrijden ging op manege-paarden nooit pijnvrij, daarvoor nam ik paracetamol omdat het anders met de klappen te erg werd, ik mijn rug vast ging zetten, wat weer zorgde voor meer pijn enzovoort enzovoort. Op 'prive-paarden' ging het altijd wel goed en pijnvrij(!!) (zolang ik niet buig oid, maar gewoon de 'klappen' doen geen pijn), persoonlijk denk ik dat dit komt omdat deze paarden hun rug wel gebruiken, als ze namelijk ergens van schrokken/de ontspanning weg was en hun hoofd ging omhoog en ze gingen hun rug wegdrukken, dan deed het ook pijn.
Tot zover de situatie-beschrijven, leven jullie nog? Dan komt nu mijn probleem;
Over anderhalve maand gaan wij met school naar Rome. Hartstikke leuk, maar dit houdt in 24 uur in een bus heen en 24 uur terug, maar erger; belachelijk slechte bedden. De laatste reis waar ik dit had (1,5 jaar geleden) was maar 1 nacht, maar de dag erna moesten we ook de hele dag lopen en dingen bekijken, en mijn rug deed ZO veel pijn, echt niet leuk. Dan wil ik alleen nog maar stil zitten of liggen en niet meer bewegen, het doet gewoon te veel pijn. Maargoed, toen me erdoorheen gezet, want het moest, maar ik heb toen wel besloten: 'nooit meer'. Voor mijn part blijf ik liever thuis, dan dat ik zo een week in Rome door ga brengen, al heb ik me al 4 jaar op deze reis verheugd. Op vakantie heb ik altijd meer pijn (geen ceasar-therapie & een luchtbed) dus heb ik afgelopen vakantie op de ergste dagen (2) sterkere pijnstillers geprobeerd: diclofenac en naproxen (niet door elkaar, rustig ) maar echt helpen doen ze niet. De pijn komt (met die pijnstillers) niet in de buurt van wat het normaal gesproken is, waar ik ondertussen wel aan gewend ben. En de pijn die ik in Rome ga hebben komt niet eens in de buurt van de pijn die ik heb op vakantie. Kortom: ramp.
Hierna heb ik nog getwijfeld of ik wel mee wou nou Rome, voor mij stond namelijk vast dat ALS ik mee wou, ik wel sterkere pijnstillers wil hebben, maar dit zou betekenen dat ik een hele week een halve apotheek naar binnen zou moeten werken elke dag, en nou ja, ik ben nog redelijk jong, dus dat lijkt me niet erg goed. Uiteindelijk besloten dat ik wel mee wil, ik wil deze reis niet missen, ik heb er 4 jaar naar uitgekeken, het is gewoon DE reis van je schoolcarrière hier. Mijn moeder heeft dus naar het ziekenhuis gebeld, of ik voor een week sterkere pijnstillers zou kunnen krijgen. Afspraak gemaakt bij de orthopeed waar ik heen ben geweest, het probleem is alleen; hij is het niet met me eens. Punt 1 was dat ik pijnvrij zou moeten zijn door de ceasar-therapie, dus wordt ik doorgestuurd naar een manueel therapeut. Punt is alleen dat ik nog niet weet wanneer ik hier terecht kan, wanneer ik dan weer terug kan naar de orthopeed enzovoort, ik zie de oplossing hiervan niet komen binnen anderhalve maand. Punt 2 was dat hij zei dat hij mij eigenlijk te jong vind om zo'n zware pijnstillers te gebruiken, niet omdat ze zo slecht zijn omdat ik jong ben, maar door de bijwerkingen. Snap ik, dat is precies de reden waarom ik zo lang getwijfeld heb of ik wel mee zou gaan.
Mijn probleem is dus: de orthopeed wil mij eigenlijk geen sterkere pijnstillers geven, ook al is het 'maar' voor een week. Alleen die pijn die ik had bij de vorige reis... dan heb ik gewoon echt geen leuke week. Dan blijf ik nog liever thuis, ik heb dan echt niets aan zo'n reis. Met geluk trek ik het dan een halve-drie kwart dag, langer trek ik die pijn echt niet. En mijn vraag was dus eigenlijk of iemand van jullie nog een andere oplossing weet, of op zijn minst wat jij zou doen in mijn geval.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop echt dat iemand nog een idee heeft, want het is nog maar 1 - 1,5 maand, en ik weet het nu echt niet.
Groetjes, Marrette.