Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onali schreef:Manda, dan zou TS eventueel een flipflow kunnen vragen. Daarmee kan je zelf de catheter 'aan' en 'uit' zetten en de blaas weer gaan trainen.
Manda schreef:Onali schreef:Manda, dan zou TS eventueel een flipflow kunnen vragen. Daarmee kan je zelf de catheter 'aan' en 'uit' zetten en de blaas weer gaan trainen.
Niet als de catheter via de normale weg in de blaas zit natuurlijk... alleen bij een s.p.catheter (via de buik naar de blaas) werkt een flipflow om te oefenen omdat de plasbuis dan vrij is.
Manda schreef:De catheter zit door de plas buis door de sluitspier van de blaas, je kan de blaas wel vol laten lopen door de catheter dicht te zetten maar bereik je niet veel mee als je toch niet normaal kan plassen doordat er een slang door alles heen loopt..... De prikkel van een volle blaas heeft ze toch, het gaat om het kunnen legen. Dit kan met steeds eenmalig catheteriseren als het niet lukt wel geoefend worden. Misschien toch wijkverpleging inschakelen daarvoor? Lang rondlopen met een verblijfscatheter lost niks op en oorzaak zal je dan ook niet vinden.

) is niet meer aanwezig maar er zal, hoe dan ook, een oorzaak moeten gevonden worden.vuurneon schreef:Onder de douche plassen dan? Is iets minder omslachtig dan bad te vullen immers. Dat laten wij de bewoners ook wel doen, vooral als ze van de katheter afzijn en niet iedereen gelijk weer het plassen beheerst.
moonfish13 schreef:Misschien D-mannose een kans geven?
Dit zorgt dat E.coli zich niet vast kan houden in de blaas en je deze zo uitplast, dat heb ik gebruikt bij blaasontsteking en hielp top.
Het is het proberen waard.
Ander heel stom idee, als ik water hoor lopen moet ik echt snel plassen.![]()
Wat gebeurd er als je op je laptop een kletterende waterval opzet op youtube of muziek met watergeluiden?
Murthul schreef:Is het niet een idee om zelf te leren katheteriseren? Dan hoef je in elk geval niet met een zere/volle blaas rond te lopen steeds..
tamary schreef:1x gehad toen ik in het ziekenhuis lag en katheter er net uit was. Postoel was te hoog voor mij en dan sluit de hoek die je benen/bekken maakt de boel net af (net als je houding is wanneer je moet en moet wachten tot een toilet vrij is bv). Benen buigen werkte wel (op je hurken gaan zitten werkt ook) Met dat in gedachte, heb je daar toevallig een verhoogd toilet? Want daarvan kan dit ook komen.
Manda schreef:Er zijn zat mensen die het zelf doen dus dat is niet waar dat dit absoluut niet mag, juist jonge mensen doen het het vaakst zelf na een paar keer goede instructie is dit heel eenvoudig aan te leren. Het zal je verbazen hoeveel mensen zichzelf catheteriseren.
Ik verzorg zelfs een 85 jarige die het ook een paar keer per dag zelf doet, iedereen kan dit leren als je daar fysiek toe in staat bent en er niet bang voor bent.
Maar goed, jij loopt nu met een verblijfscatheter, hoef je alleen maar het zakje te legen. De simpelste oplossing van dit probleem maar zeker niet de beste mi..... het probleem wordt nu alleen maar uitgesteld want met een verblijfscatheter kan je niet oefenen of verder opzoek gaan naar de oorzaak. Straks halen ze hem eruit en sta je weer op hetzelfde punt.
Vreemd dat er helemaal niks over de medicatie is gezegd, het is dan wel een niet veel voorkomende bijwerking maar in heel veel bijsluiters van psychische medicatie staat bij mogelijke bijwerkingen: bemoeilijkt urinelozing
Aggut uiteindelijk heb ik de katheter gehad die gelijk me blaas leegte het gekletter en voornamelijk de stank van het te lang in mijn blaas zitten was onaangenaam.
Eigenlijk zou de katheter er gelijk weer uitgaan maar omdat het zoveel was hebben ze hem laten zitten in overleg tot maandag ik was het neit eens maar had weinig in te brengen. Uiteindelijk is hij aan mijn been vast gebonden en ik kan hem zelf legen. En heb een nieuwe om te verschonen. 
) NathalietjeB schreef:Dat lijkt mij niet goed hoor bloed bij je katheter.