afvallen! het lukt te goed!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:22

Gewoon zo doorgaan, als de hoofdpijn werkelijk van cafeïne komt, trekt dit vanzelf bij. Je eetpatroon klinkt niet schrikbarend, je valt nu misschien veel af, maar zal niet iedere week zoveel blijven lijkt me.

Let idd wel op dat je voldoende blijft bewegen ivm spiermassa.

Mizora

Re: afvallen! het lukt te goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:23

Je hoeft het ook niet per se 's ochtends te eten. Ik eet graag rond 4 uur ook nog een dubbele boterham. Dan heb ik namelijk echt trek, i.p.v. 's ochtends per se 3 boterhammen te eten.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:36

Komt vaak voor dat mensen de eerste week of de eerste twee weken heel veel afvallen. dat was bij mij ook t geval (van 100 naar 68kg). Doordat je die liters cola niet meer drinkt is er in eens een hele grote verandering in je voedingsschema waardoor je dus ook ineens veel afvalt. Grote kans dat dit zich ook weer gaat stabiliseren.

Die hoofdpijn kan goed komen door het caffeïne gebrek. Je kunt gewoon cold-turkey doorgaan, daarmee is t even heel hard maar ben je er ook vrij vlug vanaf. Je zou ook rustig af kunnen bouwen door bijvoorbeeld een x aantal kopjes zwarte koffie per dag te drinken die je dan per dag/week verminderd. Dat duurt wat langer maar kan op de lange termijn dragelijker zijn.

Luister vooral naar je lijf, als je trekt hebt, ook echt wat eten. Anders kun je echt tekorten krijgen aan van alles. Ik vond het voedingcentrum daar in t begin heel fijn bij, omdat je daar kunt bijhouden wat je eet en hoeveel je daarvan eet. Vooral belangrijk vond ik dan de verdeling daarvan. Er staat beschreven welk deel van je voeding mag bestaan uit koolhydraten, vetten, eiwitten, vezels etc. Toen ik dat eenmaal beetje kon inschatten en ik ook die mindswitch had gemaakt kon ik heel rustig stabiel afvallen zonder dat ik er heel veel aandacht aan hoefde te besteden.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:10

Ik zou afstappen van de ranja zonder calorieën. Dat klinkt namelijk alsof er heel veel chemische zoetstoffen zoals aspartaam in zitten verwerkt, en daar kan je flink hoofdpijn van krijgen!

Een kopje koffie af en toe is helemaal niet zo slecht en thee zou je ook kunnen proberen.

Succes!

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 18:28

Bedankt voor alle tips!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:17

Download de gratis app de Eetmeter van het Voedingscentum. Daarin houd je alles bij qua eten en drinken. Dat geeft veel inzicht. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:18

Die gebruik ik inderdaad ook! :))

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:22

Jouw gewichtsverlies is helemaal niet shockend of erg in de eerste paar weken.

Sterker nog, ik laat mijn clienten in de eerste paar weken altijd expres wat meer afvallen. In het begin gaat het namelijk het snelste terwijl je er net zoveel voor doet als de laatste kilootjes (die soms heel langzaam kunnen gaan). Je lichaam is dit nieuwe patroon gewoon niet gewend en als gevolg daarvan verlies je gewicht en vocht.

Met jouw gewicht en lengte is 3 kilo per week de eerste 2 a 3 weken echt geen uitzondering.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:22

Inderdaad wat anderen ook al zeiden: de eerste weken verlies je vaak meer gewicht dan de weken erna. Dat is vooral vocht. Je gaat vanzelf zien dat je na een tijdje elke week 0,5 tot 1 kg gaat verliezen. Als je na een maand nog steeds 3-4 kg per week verliest, moet je inderdaad eens goed naar je eetpatroon kijken, want dat is dan teveel. Maar voor nu is het echt niet raar/schrikbarend hoeveel je hebt verloren.

Hoofdpijn kan komen van meerdere dingen: afkicken caffeïne, afkicken suikers, te weinig vocht.. De eerste twee zijn een kwestie van tijd, de laatste een kwestie van meer water drinken.
Die zero-calorie-drankjes zitten boordevol zoetstoffen waar je ook hoofdpijn van kunt krijgen. Beter pak je gewoon water of een kopje thee zonder suiker. Dat laatste went echt supersnel (ik ging van 4 scheppen suiker per kopje naar suikerloos in 1,5 maand zonder problemen. Nu smaakt suikerloos 10x beter dan met suiker :D)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:20

Mizora schreef:
Je hoeft het ook niet per se 's ochtends te eten. Ik eet graag rond 4 uur ook nog een dubbele boterham. Dan heb ik namelijk echt trek, i.p.v. 's ochtends per se 3 boterhammen te eten.

Wat een onzin. Ontbijt is het belangrijkste van de dag qua eten.

Ts ga dan eens naar een diëtiste die kan met jou een schema opstellen waar eten en sport op elkaar afgestemd zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:15

Het ging om de extra boterhammen. Dus op zich is 2 boterhammen als ontbijt dan prima. Mits je die derde dan ook maar eet, alleen dan later.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:28

waar je goed naar moet kijken is wat je precies op welk moment binnenkrijgt..

valt af is een inderdaad een goede site daarvoor.

ik ben ook iemand die de calorieën vooral uit het drinken haalde..

Toen we mijn eten onder de loep namen.. Bleek dat ik wel redelijk gezond at, maar ik mijzelf onder voedde (en dat met te zwaar zijn). Ik mocht daarom niet alles caloriearm of zonder calorieën drinken totdat ik over kon schakelen op gezonde en voldoende voeding.

vooral als je gewend bent zeer calorierijk te drinken (ik had ook een cola verslaving, maar ook suiker en melk in de koffie etc), dan is de kans groot dat je te kleine porties eet daaromheen en daaraan gewend bent..

als je op valt af te weinig calorieën ziet in je voeding en je niet zeker bent hoe je het in balans kunt brengen en toch goed kunt blijven afvallen.. dan kun je het beste naar een diëtiste gaan denk ik.

Waar je ook op moet letten is:
- op het zelfde moment wegen

en
- wanneer ben je ongesteld.

de laatste dagen voor je ongesteld wordt houdt je namelijk vocht vast en ben je iets zwaarder.. dit kan 1-2 kilo schelen.. Als je vorige week net voor je ongesteldheid zat en nu net na, dan ben je netto dus eigenlijk geen 4 kilo afgevallen en kun je dat volgende week wel zien dat je dan rond de 2 kilo zit met afvallen (is nog steeds erg snel hoor).

als je een enigzins zoet drankje zoekt zonder dat het echt bomvol aspartaam zit.. dan zou ik gaan voor aquarius wit.. daar had ik geen last van aspartaam en ook niet van de afkickverschijnselen van de cola.. er zit relatief weinig in en op den duur ben ik het zelfs gaan aanlengen met water omdat ik het te zoet vond worden lol

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 20:43

Bedankt allemaal voor de tips weer, mijn moeder heeft zelf diabetes en ik weet dat dat een heel ander soort dieet is dan normaal maar ze helpt me toch heel goed te herinneren om nu toch een boterham te pakken etc, we zijn allebei heel erg bezig uit te vinden wat nou gezond is en een goed schema, mama gaat voor haar diabetes al naar een dieetiste en ik ga daar ook mee naartoe kan allicht mijn oren open zetten. Wel is er vandaag weer een kilo vanaf :)