lactasied helpt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: lactasied helpt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 05:32

Niet gaan wassen met Lactacyd en ook niet gaan smeren met Canesten. Ik snap ook niet waarom zoveel mensen hier denken te weten wat je hebt en direct allerlei middeltjes aanraden. Gewoon naar de dokter. Wie weet is het wel een simpele schimmelinfectie, maar het kan ook iets anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:06

Bah, als je down there zo erg stinkt dan ga je toch gewoon naar de dokter ipv zelf aanklooien met rare smeersels? :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 06:50

Gewoon even de huisarts bellen.
Veel vrouwen krijgen weleens een schimmelinfectie.
Zijn zalfjes voor maar ook ampullen die je in moet brengen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 07:34

Anthea schreef:
Bah, als je down there zo erg stinkt dan ga je toch gewoon naar de dokter ipv zelf aanklooien met rare smeersels? :+

En bedankt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:41

Excuses, maar je hebt meer dan 30 topics geopend op MWS. Ik denk dat het tijd is dat je gewoon naar de dokter gaat ipv advies vragen op bokt waar niemand weet wat jij hebt. Elke vrouw krijgt wel eens te maken met een schimmelinfectie, niks raars aan, maar ga dan naar de dokter zodat het behandeld word en je niet alles vol smeert met spul waar je niks aan hebt of waar het zelfs nog erger van word.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:48

Zou idd naar de huisarts gaan. Die kan beoordelen of het een schimmel is of wat anders. En de zalf die je voorgeschreven krijgt bij een schimmel (Ik in ieder geval) kost maar een paar Euro. Ik zou er niet te lang mee blijven lopen. Maar echt naar de huisarts mee gaan. Want het kan een schimmel zijn maar ook iets anders en dan weet je niet wat de gevolgen zijn als je te lang wacht.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:22

Ga gewoon naar de huisarts ?
Denk dat dat het veiligste is..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:34

Anthea schreef:
Excuses, maar je hebt meer dan 30 topics geopend op MWS. Ik denk dat het tijd is dat je gewoon naar de dokter gaat ipv advies vragen op bokt waar niemand weet wat jij hebt. Elke vrouw krijgt wel eens te maken met een schimmelinfectie, niks raars aan, maar ga dan naar de dokter zodat het behandeld word en je niet alles vol smeert met spul waar je niks aan hebt of waar het zelfs nog erger van word.

Belt huisarts: ik wil graag 30x een 10 minuten gesprekje :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:08

Ik zou ook gewoon even naar de HA gaan... Weet je tenminste wat het is en kun je gericht iets doen.. Mij HA zal ook adviseren iets bij de drogist te halen als zij denkt dat dit net zo goed helpt als iets van de apotheek en daarnaast, of je nu tien euro naar de drogist brengt of een paar euro bijbetaald bij de apotheek dat maakt ook niets meer uit dan toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:35

Gewoon afspraak maken met de HA ipv zelf te gaan aanklooien.

Daarnaast: Lactacyd past de zuurgraad 'daar beneden' aan naar 0. Het neutraliseert dus alleen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:38

Ik gebruik al lactacyd zolang het bestaat en ben echt super tevreden, nergens meer last van en voel me schoon en fris.

Overigens kun je er niks van zeggen na twee keer. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:39

Ik gebruik lactacyd sinds kort. Water is niet voldoende en gewone zeep vind ik niet okee. Dus lactacyd en het werkt prima.

Neemt niet weg dat TS gewoon naar de HA moet gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:59

__Astrid schreef:
Ga gewoon meteen naar HA of gynaecoloog.
Veel succes als jij in de apotheek en plein public gaat vertellen wat je hebt.
En dan nog, apothekers leren om te maken en te geven wat dokters hun voorschrijven.
Die moeten geen analyse doen van wat er mis is met hun patiënt, daar heb je een DOKTER voor.

Eh - een apotheker m/v is EVEN grondig en lang opgeleid als een arts.
Het kan dus zin hebben, om in een speciale ruimte de apotheker m/v te vragen hoe of dat nu toch zit met middel "dit " of "dat".
Wat jij beschrijft is meer de drogist.
Uiteraard: voor een diagnose moet je niet op bokt of in de apotheek zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:00

Janneke2 schreef:
__Astrid schreef:
Ga gewoon meteen naar HA of gynaecoloog.
Veel succes als jij in de apotheek en plein public gaat vertellen wat je hebt.
En dan nog, apothekers leren om te maken en te geven wat dokters hun voorschrijven.
Die moeten geen analyse doen van wat er mis is met hun patiënt, daar heb je een DOKTER voor.

Eh - een apotheker m/v is EVEN grondig en lang opgeleid als een arts.
Het kan dus zin hebben, om in een speciale ruimte de apotheker m/v te vragen hoe of dat nu toch zit met middel "dit " of "dat".
Wat jij beschrijft is meer de drogist.
Uiteraard: voor een diagnose moet je niet op bokt of in de apotheek zijn.

Maar niet opgeleid ALS arts.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:03

Dus omdat 1 iemand op een forum roept dat het troep is, is het ook gelijk troep?
Gebruik het regelmatig naar volle tevredenheid

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:08

Nee, gelukkig is de apotheker geen arts.
De een heeft verstand van het lichaam en stelt de diagnose, de ander heeft verstand van biochemie en kent de werking van de pillen etc beter.
(En er zijn dus ook discussies om de kennis van de apotheker beter te benutten bij patiëntenzorg.)

Een gezonde vagina/ vulva heeft een pH van 3,8 tot 4,2.
Zo zuur als tafelazijn of maagzuur.
Je kunt bij de apotheek pH papier kopen en zelf meten - het getal zal je arts interesseren.
Lager dan 3,8 komt weinig voor (te zuur) - veel klachten hebben juist te maken met een te hoog getal, dus te weinig zuur.
(En er is rommel op de markt, dat verkocht wordt onder het mom dat het goed zou zijn voor "vrouwelijke ongemakken", en de tube meldt doodleuk een pH van vijf. Gewoon laten liggen, die rommel. )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-09-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:11

Winged schreef:

Daarnaast: Lactacyd past de zuurgraad 'daar beneden' aan naar 0. Het neutraliseert dus alleen.

even een correctie, lactacyd heeft een pH van 5,2, en een neutrale ph is ph7 (op zuurschaal, water is neutraal) de pH van de huid is 5,5, waarbij het daar beneden iets zuurder is (vandaar de 5,2 waarschijnlijk)

dat het corrigeerd klopt dus wel, maar gelukkig niet naar pH 0

iets met pH 0 wil je echt niet op je huid hebben namelijk.. dat is dusdanig zuur dat dat schadelijk is voor je huid (en hetzelfde geld voor pH 14)

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:14

Mijn biologieleraar zei dat je gewoon " volle yoghurt" moest gebruiken!

Maarja wie weet geeft vruchtenyoghurt met perzik wel een heel aangenaam geurtje en huidje :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:20

.....en tenzij je vanuit een verhaal met kop en staart behoefte hebt aan "neutraliteit": spul dat een hoger pHgetal dan 4,2 heeft, verergert problemen alleen maar.

Ouderwetse boerenyoghurt en biogarde hebben idd een keurige, bruikbare pH.
(Let wel: ik zeg niet, dat altijd alles vanzelf goed komt als de pH maar goed is. Maar een goede pH doet tenminste geen kwaad. )

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:24

Susie1992 schreef:
Mijn biologieleraar zei dat je gewoon " volle yoghurt" moest gebruiken!

Maarja wie weet geeft vruchtenyoghurt met perzik wel een heel aangenaam geurtje en huidje :+

Klopt, of lekkere volle kwark.

TS, trek je mooiste katoenen onderbroekje aan en ga naar de huisarts.
Dan ben je het snelste er weer vanaf.

zelf gebruik ik Chilly als ik een tijdje even niet bij water kan. (trektochten en hele dagen op het paard zitten, water afgesloten etc. dat soort dingen. )

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:25

michelle933 schreef:
Yucca schreef:
Tijd voor een bezoekje aan de huisarts, zou zomaar een SOA of schimmelinfectie kunnen zijn.

Wassen water moet gewoon voldoende zijn trouwens ;-) !

nee een soa is het zowiso niet heb dat laten testen. Hihi

Maar een schimmelinfectie kan wel.
Mijn dokter raadde me trouwens ten sterkste af om Lactasyd te gebruiken, is helemaal niet nodig en doet meer kwaad dan goed.
Gewoon naar de dokter gaan, snap dat het misschien gênant voor je is om met zoiets naar de dokter te gaan maar dan ben je d'r wel het snelst vanaf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:28

Rintah schreef:
Winged schreef:

even een correctie, lactacyd heeft een pH van 5,2, en een neutrale ph is ph7 (op zuurschaal, water is neutraal) de pH van de huid is 5,5, waarbij het daar beneden iets zuurder is (vandaar de 5,2 waarschijnlijk)

dat het corrigeerd klopt dus wel, maar gelukkig niet naar pH 0

iets met pH 0 wil je echt niet op je huid hebben namelijk.. dat is dusdanig zuur dat dat schadelijk is voor je huid (en hetzelfde geld voor pH 14)

Tot zover mijn verstand van zuurgraden etc :)) Dacht dat 0 neutraal was.. oeps.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:35

Ik heb zelf twee keer een schimmel infectie gehad, naar de huisarts geweest en alles. Kon m'n broek gewoon aanhouden :Y)
Dat is dan ook mijn tip, gewoon gaan.

En verder, ik gebruik gewoon chilly (zegmaar 3 keer per week, anders gewoon water). En ik ben daar heel tevreden over! Ik heb alledrie de versies gehad, gebruik nu protect (vind ik persoonlijk 't fijnst).
Lactacyd vind ik zelf weer minder fijn.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 14:11

Ik ben bij de HA geweest en donderdag krijg ik de uitslag wat het is. Warschijnlijk bacteriele infectie

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 14:11

Ik moest weluit de kleren en al zegmaar maargoed haha